چه کنم که افسردگی هایم تمام شوند؟ راهکار عملی بدهید.

راهكارهای عملی برای درمان افسردگی:

۱. تعيين هدف: افرادي كه از اين بيماري رنج مي‌برند اغلب در زندگي روزمره غرق شده‌اند. تعيين هدف براي افراد حتي بدون از دست دادن انرژي كه با افسردگي همراه است به اندازه كافي مشكل است. اين تكنيك به فرد مي‌آموزد چگونه كارها را به بخش‌هاي كوچك‌تر و آسان‌تر براي اجرا تبديل كند.

۲. اجتناب از تنهايى؛ بكوشيد به جز مواقعى كه ضرورت دارد، در تنهايى قرار نگيريد. تنهايي باعث غوطه ور شدن در افكار منفي و باعث تشديد افسردگي مي گردد.

۳. با افكار منفى خود مقابله كنيد؛ يعنى، هر وقت اين افكار به شما هجوم آورد. به هر صورت ممكن خود را از چنبره آن نجات دهيد؛ براى مثال خود را به كارى مانند مطالعه يا هر كار ديگرى كه امكان انجام آن براى شما هست، مشغول كنيد و نگذاريد ذهن شما جولانگاه افكار منفى باشد.

۴. به جنبه هاى مثبت خود فكر كنيد و بكوشيد آنها را در يك برگهاى به صورت فهرست، ليست كنيد.

۵. به جاى اينكه به كمبودها، عيبها و ناكامى هاى خود بينديشيد.

۶. با افراد شاداب، فعال، اجتماعى، و متدين و در عين حال مثبت نگر معاشرت كنيد و از افرادى كه هميشه وقتى با آنها مواجه مىشويد از زندگى شكايت مى كنند، دورى گزينيد.

۷. ورزش را جزء ضرورى ترين فعاليت هاى خود قرار داده هر روز حداقل نيم تا يك ساعت ورزش كنيد.

۸. هر چه مى توانيد قرآن بخوانيد و از دعاهاى اهلبيت(ع) بهره بگيريد: «فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنْهُ» (مزمل (۷۳)، آيه ۲۰) البته قرآن را با تأنى و توجه به معنا تلاوت كنيد.

۹. از بيكارى و بى برنامگى بپرهيزيد و همه اوقات خود را به صورت منطقى پر كنيد.

۱۰. براى برنامه ريزى اوقات شبانه روزى، حتماً با مشاور گفت و گو كنيد يا از دوستان موفق خود كمك بگيريد.

facenama

نظرات