ترس از ازدواج فامیلی را چگونه برطرف کنم؟

ازدواج

دخترخاله ام دختر خوبیه هم از لحاظ اخلاق و هم از لحاظ تحصیل و ... ولی مشکل اینجاست که من هیچ حسی به ایشان ندارم اما ازش بدم نمی آید. ولی به دلمم ننشسته ...هیچ مشکل بیماری ژنتیکی در خانواده نداریمولی به نظر خودم دو علت برای ترس من وجود دارد:
یک-بخاطر ازدواج فامیلی هست که می گویند بد است.
دو-قبلا عاشق دختری بودم که متأسفانه ازمن ۳سال بزرگتر بوده و نمی توانم با وجود گذشت یکی دو سال فراموشش کنم .
من از سرد شدن در زندگی آینده می ترسم سردرگم و کلافه شدم حالا من چکار کنم هزینه مشاوره را هم ندارم که بروم و کمک بخواهم. لطفا بگین ردش کنم یا اقدام کنم برای صحبت اولیه.

از اینکه برای حل مسأله و مشکلتان تلاش های بسیار زیاد و تحقیق و پرس و جو می کنید قدردانی می کنیم . اما گاهی اوقات دغدغه و مشکل با افزایش اطلاعات و جمع آوری اطلاعات حل نمی شود و مشکل را باید در درون خودمان شناسایی کنیم و برای حل آن از مشاور کمک بگیریم همانطور که در وضعیت شما هر چه اطلاعات گرفتید به جای پیداکردن یک مسیر منطقی و راه حل مناسب احساس سردگمی و کلافگی رسیدید. بعضی وقت ها ما انسان ها به دلیل مسایل دوران کودکی و یا الگو های والدینی و شخصیت پدر و مادر در طول مدت زندگی دچار یک نوع احساسات غیر منطقی ولی آزار دهنده و مهم می شویم همیشه در زندگی دچار تردید می شویم و احساسات و افکار ما بدون دلیل منطقی و صرفا با دلایل ضعیف که به اصل موضوع مربوط نمی شود دچار سردرگمی و تعارض و تردید و عدم اطمینان به مسیر انتخابی می شویم و دایما در زندگی برای خودمان دو راهی باز می کنیم.پس احتمال وجود ویروس وسواس در مغز و تفکر شما وجود دارد که نیاز به بررسی تخصصی بیشتری دارد.
اگر بخواهیم علت هایی که برای به دل ننشستن ایشان بررسی کنیم می بینیم که علت های واقعی که به عشق علاقه شما آسیب بزند وجود ندارد:
۱-علت اول که با مشورت با مشاوره ژنتیکی و اطمینان دهی ایشان حل می شود و بعد از گفت و گو شما نباید دچار سردرگمی شوید.
۲-علت دوم هم که شما می توانید با چند جلسه دیدار و گفت و گو در بهانه را برای به دل ننشستن ببندید.
۳-علت سوم که بسیار بسیار مهم است باید با کمک مشاوره حضوری عشق و علاقه گذشته را با دلایل منطقی و کار شناختی و بررسی آسیب ها در صورت ازدواج، ذهن و دلتان را پاک کنید. با افکار منفی و آینده نگر های منفی مبارزه کنید و با خوش بینی به آینده نگاه کنید قطعا شانس شما در وجود احساس منفی در زندگی آینده مانند تمام انسان های روی کره زمین است در حالی آنها به هیج وجه به ذهنشان اجازه این فکر و پیش بینی آینده را نمی دهند ولی شما به ذهنتان اجازه این کار را می دهید.
پس احتمال اضطراب و وسواس فکری در شما وجود دارد که باید قبل از هر انتخاب مهمی تا حد بسیار بالایی درمان شوید .

دیدگاه‌ها

ظاهرا در مورد ازدواج فامیلی احتمال بیماری های فراوانی وجود داره که در ایران قابل شناسایی نیست. تعداد کمی از این بیماری ها توسط دستگاه ها در ایران قابل شناساییه. کلا توصیه به ازدواج فامیلی نمیشه. اهل بیت هم فرمودن فرزندانی که از ازدواج فامیلی حاصل میشن ضعیف هستن.

تصویر مشاور شهر سوال

بطور کلی ازدواج بی‌خطر دنیا سراغ نداریم و این ذهنیت که ازدواج با غریبه، بی خطر و بدون ریسک است، و در مقابل ازدواج با فامیل ریسک بالایی دارد به هیچ وجه منشأ علمی ندارد. ازدواج هر فرد با هر فرد غریبه ای احتمال خطری حدود ۲ تا۳ درصد دارد. ازدواج با خویشاوندان بر حسب درجه خویشاوندی متفاوت است. ازدواج خویشاوندان درجه یک (ازدواج برادر و خواهر ما و یا ازدواج پدر و مادر با فرزند) و ازدواج درجه دو (ازدواج دایی با خواهر زاده) که این دو گروه از نظر شرعی و نیز در اکثر ادیان حرام است، به دلیل تشابه ژنی زیاد خطر تولد فرزند مبتلا به ناهنجاریها و عقب ماندگی ها ذهنی در آن خیلی زیاد است. اما ازدواج خویشاوندان درجه سه (پسر عمو- دختر عمو و دختر خاله - پسر خاله) که به فراوانی باهم ازدواج می‌کنند که مورد نظر شما نیز هست، مانع خاصی وجود ندارد به شرط آنکه در شجره فامیلی و خویشاوندان نزدیک دو طرف بیماری شناخته شده ژنتیکی یا عقب ماندگی ذهنی یا ناهنجاریهای عمده وجود نداشته باشد ولی در صورت امکان ، بهتر است قبل از ازدواج با مراجعه به مشاور ژنتیک، در این خصوص مشورت شود.

نظرات