گناه زنا بیشتر است یا خودارضایی ؟

استمنا یا زنا

گناه زنا بیشتره یا استمنا؟ می دونم هر جفتشون گناه کبیره هست ولی گناه کدومش بیشتره؟ بالاخره یکی گناهش بیشتره

در دو بخش به سوال شما پاسخ می دهیم:

بخش اول:
اگرچه استمنا از گناهان بزرگ است، ولی از روایات استفاده می شود که گناه رابطه جنسی با نامحرم، یعنی گناه زنا، بیش تر از استمنا است. در روایتی از امام صادق علیه السلام ، راوی سؤال می کند که آیا گناه استمنا بزرگ تر است یا گناه زنا؟ حضرت می فرماید: «هو ذنب عظیم؛ (۱) زنا، گناه بزرگی است».
از این روایت و مضمون روایات دیگری که از معصومین - علیهم السلام - صادر شده است، استفاده می شود که گناه زنا بیش تر می باشد.
در عین حال، از بعضی روایات استفاده می شود که گناه استمنا، مثل گناه زنا است.
در روايتي از امام صادق - عليه السلام - نقل شده : استمنا، مثل زنا است؛ يعني گناه زنا را دارد. (۲)
در روايت ديگر، ابي بصير از امام صادق - عليه السلام - نقل مي کند: خداوند روز قيامت با سه کس سخن نمي گوید و نظر رحمت به آن ها نمي کند و گناه آن ها را نمي بخشد و عذاب دردناک براي آنان است. از جمله اين سه طائفه، کسي است که در دنيا استمنا کرده باشد. (۳)
هر گناه از آن جهت که معصیت خداوند است، گناه بزرگ حساب می شود . اگر کسی گناهی را کوچک بشمارد، همان گناه از بزرگ ترین گناهان به شمار می رود.در نظر فقیهان هر گناه(کم یا زیاد ، کوچک یا بزرگ) از آن جا که مخالفت با فرمان خداوند است، به خودی خود گناهی بزرگ است .در هر صورت با امر خداوند مخالفت نموده است .
پیامبر فرمود: لا تنظروا الی صِغِرَ الذنب و لکن انظروا اِلی مَنِ اجتَر أتم؛(۴)
به کوچکی گناه منگرید، بلکه به عظمت و بزرگی کسی بنگرید که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده اید.
در بعضی از روایات است که اگر حتی از بین دو عمل ،یکی دارای گناه کم تری باشد ، همین که قصد دارد آن را انجام دهد ، در صورت تکرار حکم گناه بزرگ و زیاد را می یابد ، هر چند گناه کم تری دارد . زیرا اصرار بر صغیره در حکم گناه کبیره است. بنابراین مخالفت با خداوند ،چه کم و چه زیاد در هر صورت گناه است . سبب دوری از رحمت خداست . مومن همواره از آنچه سبب دوری او از خدایش شود ،پرهیز و دوری می نماید.
بخش دوم:
در اسلام هیچ راهی برای دفع شهوت به جز ازدواج شرعی نیست. البته خداوند ازدواج را بسیار ساده و راحت قرار داده و این ما هستیم که این امر را برای خود مشکل کرده و می کنیم.
در هر حال شما که جوان هستيد، باید برای خود چاره ای بیندیشند که آیا خویش را تسلیم گناه با همه عواقب و دور شدن از رحمت الهی کنید، یا این که زمینه و شرایط ازدواج را فراهم آورید و یا اگر در مدتی که این زمینه فراهم نیست، عفت و پاکدامنی را پیشه سازید، در عین حال که به فکر ایجاد زمینه و آمادگی هستید.
در عین حال قرآن مجید راه مقابله با طغیان غریزه جنسی را در صورت فراهم نبودن زمینة ازدواج، عفت پیشگی و یا خویشتن داری در امور جنسی می داند و می فرماید: «آن ها که وسیلة ازدواج ندارند، باید عفت پیشه کنند تا خداوند آنان را به فضلش بی نیاز کند».(۵) البته این امر، نیاز به مقاومت دارد که در روایات به عنوان جهاد اکبر مطرح شده است. اگر قدرت بر ازدواج ندارید، باید راه هایی را برای کنترل و کم شدت شهوت طی کنید . بدانید تسهیل کنترل غریزة جنسی در گرو اموری است:
۱- طرد افکار شیطانی
مشکل ترین مرحلة رویارویی با انحراف جنسی، سالم سازی اندیشه و پرهیز از افکار شهوانی است.
۲ـ پر کردن اوقات فراغت با مطالعه، تفریح، مسافرت و غیره.
۳ـ کنترل چشم:
نگاه راهبر دل و دام شیطان و بذر شهوت است. برای مهار غریزة جنسی باید از دیدن آن چه که میل جنسی را تحریک می کند، خودداری کرد.
خدا می فرماید: قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِم‏ ؛اى رسول ما! مردان مؤمن را بگو تا چشم ها را(از نگاه ناروا) بپوشند.(۶)
۴ـ عدم آمیختگی زن و مرد:
همنشینی زن و مرد و همسخن شدن و خلوت کردن با یکدیگر زمینة لغزش را فراهم می کند.
۵ـ کم خوری:
یکی دیگر از راه های کنترل غریزة جنسی، دوری از پرخوری است.
۶ـ یکی از راه های آرام کردن طوفان غریزة جنسی در انسان، ورزش و فعالیت بدنی است، زیرا ورزش مقدار فراوانی از انرژی های بدنی و فکری انسان را به خود اختصاص می دهد و از مسایل دیگر کم می کند.
۷ـ آخرت گرایی:
توجه به پاداش اخروی در باره کسانی که دامن خود را از گناه پاک داشته اند و توجه به عذاب های اخروی ، یکی از باز دارنده ها از گناه است.
۸ـ یاد مرگ:
كَانَ رَسُولُ اللَّهِ كَثِيراً مَا يُوصِي أَصْحَابَهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ فَيَقُولُ أَكْثِرُوا ذِكْرَ الْمَوْتِ فَإِنَّهُ هَادِمُ اللَّذَّاتِ حَائِلٌ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الشَّهَوَات ؛
رسول خدا(ص) اصحاب خود را در بارة مرگ بسیار سفارش می کرد و می فرمود: «زیاد مرگ را یاد کنید؛ زیرا یاد مرگ شکنندة لذات نفسانی و مانع میان تو و شهوات است».(۷)
علاوه بر آنچه گفته شد ،باید این امور را رعایت کند:
۱ـ خود را از محیط ها و موقعیت های تحریک آمیز دور نگه دارد . از خلوت گزینی اجتناب ورزد؛
۲ـ از پوشیدن لباس های تنگ و چسبنده خودداری ورزیده و از تماس و لمس نمودن اعضای بدن خود یا دیگران شدیداً دوری گزیند؛
۳ـ از نگاه به نامحرم و چشم چرانی خودداری ورزد؛
۴ـ تخیلات و تفکرات خود را کنترل کند . بداند هر آن چه به ذهن و اندیشه اش می گذرد، خداوند به آن آگاه است . در این زمینه مسئولیت دارد . باید تنها به عقل و قوانین شرعی بیندیشد تا رستگار شود؛ زیرا تخیلات و تصوّر دربارة مسایل جنسی و شهوت آلود منجر به تحریک های مداوم گردیده و نیروی حیات را از بین برده و انسان را از مسائل حقیقی و واقعی زندگی باز می دارد؛
۵ـ با توجه به این که دوران جوانی، دوران پر شور و حساس عمر به حساب می آید، شایسته است که جوان با برنامه ریزی دقیق برای اوقات شبانه روزی به یاری کار و تلاش مداوم در زمینه های تحصیلی و علمی و مطالعاتی و کارهای ذوقی و تفریحی حداقل زمان لازم را به خوابیدن اختصاص دهد . زمانی به بستر رود که خواب بر او چیره شده و زود به خواب رود؛
۶ـ با اشتغال به مطالعه کتب سودمند و مراجعه به کتابخانه ها در اوقات فراغت، زمینه موفقیت تحصیلی آینده خود را فراهم سازد؛
۷ـ در تیم ها و گروه های ورزشی شرکت فعال داشته باشد . نیز در فعالیت های تربیتی، فرهنگی و مذهبی شرکت کند؛ زیرا این اشتغالات در افزایش ایمان و توفیق در ترک معاصی به وی کمک می کند.
فعالیت های سالم و جهت دار سودمند، مقدار فراوانی از انرژی های جوان را به خود اختصاص می دهد . از تحریک های جنسی و شهوت انگیز جلوگیری می نماید، چرا که مبتلایان به این عادت زشت، بیش تر میل به گوشه گیری دارند. شرکت در فعالیت های تربیتی و اجتماعی و گروه های قرآن در مساجد و کتابخانه ها و تماس با افراد مؤمن و پاک در تقویت روحیه و ایمان این گونه جوانان بسیار مؤثر است؛
۸ـ رفت و آمد با دوستان خوب و مؤمن، نماز اول وقت، نماز با جماعت، پرهیز از دوستان و رفقای بی بند وبار و منحرف؛
۹ـ قبل از خوابیدن وضو بگیرد و آیة الکرسی را بخواند؛
۱۰ـ اگر می تواند هفته ای یک یا دو روز را روزه بگیرد؛
۱۱ـ در برنامه غذایی خود دقت کند . از مداومت در مصرف بعضی از خوردنی های محرک و مقوّی و شهوت برانگیز خودداری کند؛
۱۲ـ تمایل ها و افکار خود را از توجه به خویشتن به سوی ازدواج و زندگی آینده معطوف سازد . بداند که دیر یا زود ازدواج می کند و باید آمادگی کامل داشته باشد؛
۱۳ـ همواره با ذکر و یاد خدا اُنس و الفت داشته باشد.
توجه: به کار گیری همه این امور با استقامت در رعایت این امور و توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام نتیجه بخش است . موفق باشید.
پی نوشت ها:
۱. شيخ حر عاملى، وسائل الشيعة، ۲۹ جلد، مؤسسه آل البيت عليهم‏السلام قم، ۱۴۰۹ هجرى قمرى، ج ۲۸ ،ص ۳۶۴.
۲.همان.
۳.همان، ج ۲۰ ،ص ۳۵۳.
۴. همان، ج ۱۵ ،ص ۳۱۳.
۵. نور (۲۴) آیة ۳۳.
۶.همان،آیه ۳۰.
۷. وسائل الشيعة، ج ۲ ،ص ۴۳۷.

دیدگاه‌ها

اينكه روايت آورده ايد كه خداوند گناه استمنا را نمي بخشد واقعا تاسف آور است و خداوند تمام گناهان را با توبه مي بخشد و نظر رحمت هم مي نمايد و با او سخن هم مي گويد و بجاي نا اميد كردن مردم و ايجاد ياس و نا اميدي به خدا كه بزرگترين گناه است، بهتر است سنجيده تر سخن بگوييد و خداوند ارحم الراحمين است.

تصویر پاسخگو

سلام دوست عزیز...تشکر از تذکرتون . اما کاش کمی دقت می کردید . این که خداوند ارحم الراحمین هست و در صورت توبه و پشیمانی واقعی همه گناهان بندگانش رو می آمرزد ، جای هیچ گونه شک و شبهه نیست . منظور روایتی که در بالا آمد در صورتی است که شخص گناهی کرده باشد و بدون توبه و پشیمانی از دنیا رفته باشد !( دقت  فرمایید ) واین روایت هیچ تضاد و تنافی با روایات بخشندگی خداوند ندارد .

اینجا منظور از بخشش عفو الهی است نه غفران

سلام ببخشید من مدتی به گناه استمنا آلوده بودم خواستم بدونم با توجه به بخشنده بودن و توبه پذیر بودن خدا آیا باز روز قیامت با من صحبت نخواهد شد؟

تصویر پاسخگو

سلام علیکم. بخشندگی خداوند آنقدر فراگیر هست که در قرآن کریم فرموده : ان الله یغفر الذنوب جمیعا؛خدا همه گناهان را می بخشد. اما توجه داشته باشید که بخشندگی خداوند در صورت توبه و پشیمانی بنده از گناه و بازگشت از راه ناصواب خواهد بود .گناه شما را هم خداوند با شرطی که گفته شد حتما خواهد بخشید

خداوند بنده ای را دوست میدارد که همیشه توبه می کند .

سلام . من یک روانشناس هستم . خداوکیلی اینهمه چرندیات رو به خورد مسلمونها ندید. اسلام هر چیزی رو افراطش رو منع و حرام کرده . هی از خویشتن داری گفتید . یه جوان که شرایط ازدواج نداره و اگر توی این وهله عاشق هم بشه چه گلی به سرش بماله ؟ خودارضایی هم مثل هر چیز دیگری زیادش مضر هست . چرا مردم رو با خدا و اسلام بد می کنید ؟ حتی مردهای متاهل هم هستند که خودارضایی دارن به حد معمول تا چه برسد به جوان بدبخت با اون بلوغ و میل جنسی زیادش. انگار جوانی خودتون رو از یاد برده اید؟ یا علی

تصویر پاسخگو

سلام دوست عزیز
شما فرمودید روانشناس هستید . پس اظهار نظرهای شما می بایست در حد همان تخصص خوتان باشد . اجازه دهید که در مورد نظر اسلام در مورد خودارضایی کاشناسان دینی نظر بدهند . مراجع تقلید بالاترین سطح کارشناسی در مسائل دینی را دارند . ایشان نظر اسلام را در این باره گفته اند ، حالا بعد از اظهار نظر این کارشناسان جایی برای اظهار نظر دینی برای من و شما باقی می ماند ؟
دوست عزیز ، فرض کنیم که خودارضایی از نظر جسمی هیچ ضرری نداشته باشد( فرض می کنیم ) اما از نظر اسلام این کار صد در صد حرام اعلام شده است . آنوقت وظیفه من و شما به عنوان یک مسلمان درباره این مساله چیه ؟
یک مثال : ممکن است کسانی ادعا کنند خوردن روزانه یک ته استکان شراب نه مستی می آورد و نه هیچ ضرر دیگری در پی دارد ، گذشته از آن خواصی هم دارد . از سوی دیگر اسلام خوردن حتی یک قطره شراب را حرام اعلام کرده و گناه بزرگی را برای آن برشمرده است . به نظر شما یک مسلمان باید به دیدگاه رایج و عقل عمومی توجه کند یا به دستور خدا و راه دین ؟
این که شرایط ازدواج فراهم نیست و جوان در فشار جنسی هست و ... باعث حلال شده حرام الهی نمی شود ، بلکه باید دنبال راهکار برای ایجاد شرایط مناسب پاک بودن و دور ماندن از انحرافات جنسی و اخلاقی بود نه این که مجوز آلوده شدن به انحرافات را صادر کرد !!!

تا شما راه حل بدید یه سریا از دست رفتن. آخه عزیز من مگه تغییر فرهنگ یه جامعه به این زودیا انجام میشه؟ بعدشم مگه فقط تو ازدواج سکس مهمه؟ مگه دو نفر فقط دو تا بدن هستند؟ دو نفر از نظر روحیه باید شبیه هم باشند و علائقشون شبیه باشه تا بتونن زندگی شیرینی داشته باشن. سکس یک قسمتی ازدواجه نه همش. تو رو خدا یه کم به مغزتون فشار بیارید و آک بند از این دنیا نرید. حداقل اگر فکر ندارید نیاید اینجا حرف بزنید ... اگه شما مریض هستید و هدفتون از ازدواج فقط سکسه به بقیه تعمیمش ندین لطفا!!! و اینکه اگه یه دختری خواستگار نداشت چه خاکی توی سرش باید کنه؟

اتفاقا این شمایید که همه چیز رو در سکس میبینید و فکر میکنید که بدون سکس زندگی محاله وگرنه کارشناس دینی داره از روایات و قرآن و احکام خدا میگه ولی شما اصرار بر سکس دارید و میگید حتما باید انجام بشه

با سلام و خسته نباشید
من همه گفته هاتون رو درباره استمنا قبول دارم.یک جوان ۲۷ ساله هستم.با این اوضاع کلی زندگیم (مالی، خانوادگی و ...) فکر نمیکنم شرایط ازودواجم به این زودی ها فراهم شود. اگر بلوغ جنسی رو ۱۲ سالگی حساب کنیم تا الان ۱۵ سال شده. معلوم نیست چند سال دیگه هم به این زمان اضافه بشه.شاید ۵ یا ۶ سال و یا بیشتر.من یک شخص عادی ام و واقعا اراده ۲۰ سال خویشتن داری را ندارم.اگر آدم مذهبی نباشم لااقل به اصول دینی پایبند هستم. دوست دخترهم ندارم. واقعا راه چاره چیه؟

تصویر مشاور شهر سوال

دوست عزیز، سلام. از ابراز لطف شما و اظهار نظرتان متشکریم. ظاهرا شما خیلی زود به بلوغ جنسی رسیده اید. اگر اینچنین باشد والدین و اطرافیان هم در گناهانی که جوانی به سن شما به دلیل نداشتن همسر مرتکب می شود، شریک هستند. حقیقت این است که راه مشخص است و چاره را خودمان باید بجوییم و تقصیر از ما بعنوان پاسخگو یا از دین اسلام نیست. شما فرض کنید که خودارضایی حلال می بود، آیا مشکل شما یا جوانان مانند شما حل می شد؟ قطعا نه. این کار جدای از حرمت و گناه بودنش، مانند مواد مخدری است که هنگام مشکلات و برای فرار از واقعیت کسی به آن پناه می برد. بهترین و مناسب ترین گزینه (و البته تنها گزینه از نظر اسلام) برای ارضای غرایز جنسی ازدواج است. البته ازدواج در اسلام به معنای خرید خانه و ماشین و ... نیست و نیز فقط به معنای ازدواج دائم نیست. شرایطی که خیلی اوقات ازدواج را به تأخیر می اندازد، ساخته و پرداخته خود ما، پدران ما، مادران ما و اطرافیان است. در همین اوضاع نه چندان خوب، بسیاری از خانواده ها هستند که با کمترین سطح مالی و البته با پایین آوردن توقعات دو طرف، پسران و دختران خود را به عقد ازدواج یکدیگر در می آورند و علاوه بر ایفای درست نقش والدینی، آرامش و آسایش را به فرزندان خود هدیه می دهند. قطعا خویشتن داری مسیر دشواری است و کسی نمیتواند منکر آن باشد. اما شما باید انتخاب کنید، یا ازدواج موقت، یا ازدواج دائم با پایین آوردن سطح توقعات، یا خویشتن داری، و البته یا آلوده شدن به گناه خودارضایی. این نکته را هم در مورد کسانی که آمادگی ازدواج دارند ولی خانواده چنین اقدامی نمی کنند یا مخالفت بی مورد دارند عرض می کنیم که: از نظر شرعی برای آقایان و دختران غیر باکره اجازه پدر (یا والدین) در ازدواج لازم نیست و برای دختران باکره نیز تنها اذن پدر (یا جد پدری) لازم است که درصورتی که دختر خانم بالغه و رشیده باشند (بحدی بزرگ شده باشند که در امور تصمیم گیری مستقل باشند) و مخالفت پدر بی دلیل باشد و به تصدیق بزرگتر های فامیل دختر و پسر هم کفو و متناسب با هم باشند، میتوانند با هم ازدواج کنند.
شاید راه حل ساده برخی از سختی های زندگی، مشکلات روانی و روحی، آلودگی به خیلی از گناهان و ... تنها با تغییر اندک در نگاه ما به مسائل دیگری مثل ازدواج و تصمیم گیری در خصوص آن باشد.
برای شما موفقیت و سربلندی از خداوند متعال خواستاریم.

دوستان عزیز طبق اعلام سازمان جهانی سکسولوزیسم در دنیا %۹۷ مردان خودارضایی کرده اند.
یعنی شما فکر میکنید خدا با این %۹۷ فهر میکنه یا اونهارو به جهنم میندازه؟؟؟؟؟
عزیزان, خداوند اونقدر بیرحم و خشن و مستبد نیست که شماها فکر میکنید.
من فقط میدونم که به قول پرویز پرستویی خداوند نهایت لطافت,رفاقت,مهربانی,یک رنگی و گذشت کردن از گناه بندگانش هست
و من مطمئنم که خدا ما انسان هارو افرید که نهایت لذت رو از دنیا ببریم. و نه اینکه در این دنیا خودمون رو محدود کنیم و رنج بکشیم
ومطمئنم که یکی بزرگترین ارزوهای خداوند اینه که انسان ها از بند خرافات,تعصب و غیرت های بیجا خلاص بشن و فقط با عقل و قلب خودشون تصمیم بگیرن

تصویر پاسخگو

دوست عزیز جناب آقا محمود سلام
۱- بفرمایید این «سازمان جهانی سکسولوزیسم» چی هست ؟ ظاهرا اصلا چنین سازمانی نداریم حالا شما از کجا نقل می کنید ، نمی دونم . از کجا این آمار رو نقل می کنید ؟ سند لطفا ؟
۲- این که خدا مهربان هست شکی در آن نیست ، دقیقا به خاطر همین مهربانی اون هست که نمی خواد انسانها گرفتار انحرافات اخلاقی و جنسی بشن .
۳- به هیچ وجه در متون دینی ما اصالت را بر لذت حداکثری گذاشته نشده ! لذت بردن از دنیا در دایره لذت هایی است که کرامت و شخصیت انسانی و الهی انسان را زیر پا نگذاره . اگر چنین نبود خداوند این همه پیامبر و ادیان رو برا سعادت انسانها نمی آورد !! همه ادیان آمدن تا چارچوب درست زندگی کردن را به انسانها بیاموزند .
۴- حرام بودن خودارضایی در دین و گناه شمردن آن از طرف خدا ، قطعا بر پایه عقل و تشخیص مصلحت زندگی انسان هست و آزادی بی مرز و بی بند و باری نقطه مقابل عقل و منطق آدمی است .

سلام . من وافقم که ۹۰ درصد مردها تجربه خود ارضایی داشتند . شما خود نویسنده این متن تا حالا خود ارضایی نکردی حتی در جوانی؟ اون مرجع تقلید هم خود ارضایی نکرده پس اگه نکرده از کجا می دونه چیه. پس یه کم از نظرات علمی کمک بگیرید واسه جواب دادن. چاکریم

تصویر مشاور شهر سوال

درود بر شما دوست عزیز، از اینکه نظر خود را به راحتی مطرح کردید متشکریم. واقعیت آن است که این بحث بدون در نظر گرفتن دستورات دینی و شرایط فرهنگی ما نیازمند آمار و ارقام رسمی و واقعی است نه آمار و ارقام ادعایی!
درصدی که شما فرمودید یا دوست عزیزی فرمودند ۹۷ درصد، ظاهرا هیچ منبع و سندی ندارد. البته پیش از بیان چند آمار باید به چند نکته دقت داشته باشید، یکی اینکه آمار و ارقام در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است (به دلایل مختلف ازجمله تفاوت فرهنگی). و دوم اینکه نتایج هر مطالعه و تحقیق و ارقام مربوط به آن در هر کشور ممکن است با سایر مطالعات همان کشور نیز متفاوت باشد. و سوم اینکه در کشور ما البته هم در این زمینه آمار دقیق نداریم و هم اینکه معمولا آمارهای مختلف خیلی دقیق نیستند.
اما در کشور امریکا، در تحقیقی درسال ۲۰۱۱ ، ۷۳درصد پسران و ۴۸ درصد دختران نوجوان خودارضایی داشته اند:(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21810625). البته سایت ویکی پدیا این درصد را در کل جمعیت (همه رده های سنی و هر دوجنس) امریکا و انگلستان (http://link.springer.com/article/10.‎1007%2Fs10508-006-9123-6) حدود ۹۲ درصد اعلام کرده است: (https://en.wikipedia.org/wiki/Masturbation). اما در یک مطالعه، که در آرشیو مجله اطفال و نوجوانان پزشکی منتشر شده خلاصه اطلاعات جمع آوری شده از پژوهش «مطالعه ملی سلامت و رفتار جنسی» در ایالات متحده امریکا (National Survey of Sexual Health and Behavior) با تمرکز بر نوجوانان آمده است که ۶۱ درصد از نوجوانان گزارش خودارضایی حداقل یک بار در زندگی خود و ۵۶٪ گزارش خودارضایی در سال گذشته را داشته اند، در مورد دفعات انجام آن نیز ۳۶٪ کارشناسی ارشد تعداد کمی در سال، ۲۸ درصد گفتند که تعداد کمی در ماه و مابقی بیش از ۲ یا ۳ بار در هفته مبتلا بوده اند: (http://sexuality.about.com/od/sexualscience/a/Adolescent-Masturbation.htm). اما در یک مطالعه در کشور چین (که یک کشور شرقی غیر اسلامی با فرهنگ متفاوت از امریکا و اروپا شناخته می شود) ۴۶ درصد دانشجویان خودارضایی داشته اند (حدود ۷۰ درصد از پسران و ۱۰ درصد از دختران) : (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3527150/).
البته شاید جمع آوری یک آمار و ارقام جامع و درست کاری زمان بر و دشوار باشد.
اما دوست عزیز، این نکته که هر کسی ممکن است در طول زندگی خود چنین تجربه ای داشته باشد، دقیقا مانند هر عمل دیگر (گناه یا خلاف یا هر عمل زشتی) کسی ادعا ندارد که معصوم از گناه و اشتباه بوده است. مثل خیلی از گناهان دیگر ممکن است کسی مرتکب شده باشد، اما ارتکاب به یک گناه یا اشتباه دلیل منطقی و معقولی برای دفاع تمام قد از آن گناه یا اشتباه و درست دانستن آن نیست همانطور که حکم الهی و شرعی را تغییر نمی دهد.
باز هم از اظهار نظر شما تشکر می کنیم. موفق باشید.

اقای محترم
حکایت به در گفتن تا دیوار بشنوه رو که شنیدی؟
وقتی امام علی که از طرف خدا برگذیده شده و حتی نام علی رو خداوند برایش انتخاب کرده
چرا به گناهانه خودش اعتراف میکنه
نه اینکه نعوذبالله امام معصوم گناه اونم کبیره الله اکبر انجام میداده بلکه موضوع اینه که من و شما بخودمون بیایم
وگرنه امام علی و حضرت زهرا در سنین ابتدای نوجوانی ازدواج کردند
و اصلا در مورد اینها ایه ی تطهیر نازل شده
اونوقت چطور میشه همچین افرادی نعوذبالله دست به گناه کبیره بزنن

پس امام علی بازیگر بوده؟ یعنی وقتی داشته دعا میکرده اصلا هیچ حال خوبی نداشته و الکی گریه میکرده؟ اصلا اینطوری نبوده و در اصل منظورش چیز دیگه ای بوده که بین خودش و خدای خودش هست نه اینکه داشته واسه ما میگفته این حرفها رو

نمی دونم چی بگم از خودم بیزارم کاش یکی بود می تنستم درد و دل کنم برم سر اصل مطلب از گناه استمنا - خود ارضایی لعنتی دیگه امونمو بریده
۱۴ سالمه ۳ ساله دارم این کارو میکنم انگار کنترلم دست خودم نیست تموم که میشه از گناه خودم که اینکارو کردم حالم از خودم به هم می خوره
یزره در مورد خودم توضیح میدم تو رو خدا جون هر کی دوست دارید هر کی میتونه کمک کنه
متاسفانه خیلی سر و گوشم میجنبه چشممو نمی تونم کنترل کنم حیض بازی در میارم
از همون بچه گی بیشتراز سنم می فهمیدم در رو برم ادم زیاده ولی تنهای تنهام
دیگه انقدم دیگه راحت شدم برام جا و مکان دیگه برام مهم نیست
کاش می تونستم یه دل سیر گریه کنم دین و اعتقادمم داغونه فقط خدا رو قبول دارم قرص و محکم همیشه باور داشتم پشتمه و بوده
چیکار کنم اگه می تونید کمکم کنید دریغ نکنید

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

معمولاً شناخت عواقب و آسيب هاي ناشي از اين بيماري، مهم ترين عامل بازدارنده است زيرا كسي كه آسيب شناسي دقيقي از آن داشته باشد. دغدغه فكري و حساسيت روحي شديدي در او ايجاد مي شود و موجب مي گردد كه با عزم و اراده قوي، آن عادت را رها نسازد. مهم داشتن اراده راسخ است كه حيات و هويت آدمي به عزم و اراده او است. پس در قدم نخست برای آشنایی با آسیب های خودارضایی، به سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مراجعه کنید و آسیب ها و عوارض ناخوشایند آن را شناسایی کنید.

مشاهده فیلم های مستهجن و جنسی، تحریک کاذبی را در انسان به وجود می آورد و میل جنسی را در انسان افزایش می دهد و به صورت قهری باعث تشدید میل جنسی انسان می گردد، بهترین راه برای کنترل غریزه جنسی و نگه داشتن آن در سطح نرمال، عدم تماشای این گونه فیلم ها می باشد. اما در کنار آن باید ریشه یابی گردد و علت گرایش شما به مشاهده و تماشایی فیلم های مستهجن مشخص گردد. تا مشکل شما ریشه ای حل نگردد، راهکارهای درمان و ترک خودارضایی، مؤثر واقع نمی شود.

احساس گناه افراطی به هیچ وجه مطلوب خدا و دین نیست، بلکه احساس گناه فزاینده در راستای وساوس شیطانی است. احساس گناه یکی از بزرگ‌ترین منابع اضطراب‌زاست به نیکی می‌توان دریافت که همین احساس گناه بیش از حد زمینه‌ای برای خودراضایی بیش تر فراهم می‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و امید به لطف و بخشش بیکران الهی به تعدیل احساس گناه بپردازید. احساس گناه تا حدی خوب و مفید که فرد را به سمت جبران خطایا از طریق انجام اعمال نیک و خداپسندانه رهنمون سازد، نه آن که ناخواسته موجب اضطراب بیش تر شده و به گناه بیش تر سوق دهد.

با پرهیز از هر گونه خودسرزنشی وخود ملامتگری به یادداشت نکات مثبت خود بپردازید، شما هزاران نکته مثبت دارید که نباید با بزرگنمایی نکات منفی‌تان به بوته فراموشی سپرده شود.

موفق باشید.

اولا از همه مسئولین سایت صمیمانه تشکر میکنم به خاطر شعورشون و ادبشون خواهش میکنم این پست رو به متنتون به عنوان راه حل ترک اضافه کنید با تشکر از زحماتتون برای حفظ انسانیت
سلام دوست عزیز با اینکه میدونم از زمانی که شما این نظر رو دادین خیلی گذشته اما میدونم کسی که راه حل خود ارضایی رو پیدا نکنه همیشه این بیماری در قلبش باقی میمونه پس تصمیم گرفتم جوابتون رو بدم در مورد ترک خود ارضایی سه تا کتاب رایگان و مفید هس که خیلی موثر هستن اسم این کتابا راز کنترل شهوته و میتونید تو این سایت دانلودش کنید www.dadashreza.com دو تا سه ما طول میکشه تا فرمول ها رو یاد بگیرید و ترک کنید و بعد از سه ماه یا کمتی تمام اثار خود ارضایی از بین میره هر سه کتاب رو بخونید و با دقت بهشون عمل کنید امیدوارم همه در این آزمایش الهی سربلند بشن...

پسر جان تو خیلی جوونی. مردم معتاد میشن. مردم طلاق میگیرند.با هزار نفر میخابند. تو خیلی بچه ای. تو درختت هنوز میوه نداده که بگی میوه هاش گندیدست ورشکسته شدم گریه کنی. تو میتونی چند تا شاخه رو برداری همین الان . اگه همین الان چندتا شاخه رو برداری میتونی میوه های خوبی داشته باشی. اگه اینکارو نکنی بیچاره میشی. انتخاب با خودته. اول نگران هیچی نباش. خیلی از مردم بدتر از تو دچار این چیزا شدند. بعد امید داشته باش. من دوستی داشتم که سالها فکر میکنم ۱۷ سال اینکارو میکرد الان زنو زندگی داره . شغل خوب همه چیزش اوکیه. تو که سه ساله. تازه میدونستی از سن ۱۴ تا ۳۰ سالگی تازه تو شخصیتت شکل میگیره. پس نگران هیچی نباش. از طرف دیگه اراده داشته باش. اولا مدت زماناررو کم کن. مثلا اول یه هفته ده روز یه ماه. به یک ماه ک رسیدی خودت میفهمی که میتونی یه ماهو به دوماهو سه ماهو ماهها و سالها تبدیل کنی. ثانیا اگه اینکارو میکنی سعی کن دیگه فیلم مستهجنو اون لحظه نگاه نکنی. چون فیلمه لذت کار رو بیشتر میکنه. و اگه قبلا با فیلم اینکارو کردی ازین ب بعد فیلم رو بزار کنار. کم کم لذت استمنا کم تر میشه برات. موفق باشی

سلام
اقا منصور من هم روانشناسم - تا به امروز تموم اساتيد مذهبى و غيرمذهبى ما خودارضايى رو رد کردند - به دليل اسيب هاى زيادى که بعد از ازدواج براى فرد بوجود مياره - شما برا توجيه کار خودتون نظر مردم رو به روانشناسى بد نکنيد لطفا- از نظر روانشناسى اين اثبات شده است که خودارضايى دوران مجردى موجب زودانزالى و زود ارضا شدن و خلا عاطفى و لذت نبردن کافى همسران در دوران متاهلى ميشه - و اينکه ارضا شدن نياز جنسى وقتى لذت جسمى و روانى رو باهم داره که کنار همسر باشيد با اين کار در دوران مجردى اون ارضا شدن عاطفى و روانى رو نخواهيد داشت

واقعا روانشناسید شما؟ اساتید غیرمذهبی شما یکیش فرویده که گفته هر کاری خواستید بکنید. روانشناسی علم غربیه. اصلا مگه باید اثبات علمی داشته باشه. دین گفته نماز رو اینطوری بخون حالا ما باید بیایم اثبات کنیم چرا گفته اینطوری بخون. بعضی وقتا فقط باید به حکم خدا عمل کرد. الکی هم نیاید بگید منم روانشناسم و اساتیدم فلان و بهمان گفتند. من خودم نرفتم روانشناسی بخونم چون یه علم غربیه و خیلی مسئولیت داره که آدم بخواد با یه روشی که معلوم نیست درسته یا نه به مردم راه زندگی کردن نشون بده. خیلی مسئولیتش زیاده. ممکنه روشهاشون بعدا به جهات دیگه ای از زندگی بیمارانشون گند بزنه مثلا به ابعاد معنوی که اون موقع معلوم نیست و بعدا معلوم میشه.

یه سوالی خیلی زهنم رو مشغول کرده . بر روی دیوار اتاقم آیت الکرسی چسبیده . چند تا قرآن هم در همان اتاق است. و من در آن اتاق چند بار صحنه ی مستهجن و فیلم های مستهجن دیدم و بار ها خود ارضایی کردم. آیا برای پاک شدن گناهم توبه کافی است؟ از این که بر روی دیوار اتاقم آیت الکرسی چسبیده و چند تا قرآن هم در همان اتاق بود کار دیگه ای جز توبه باید بکنم؟ یا همان توبه کفایت می کند؟

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

این خوب است به مقدسات توجه ویژه دارید.
اما با توبه و تکرار نکردن گناه خدای متعال این مسایل را می بخشد.

حقيقت توبه، پشيماني از گناه گذشته و عزم و تصميم برعدم ارتكاب آن در آينده است.
اگر اين حالت براي كسي پيش آمد، اين نشانه توبه واقعي است و پذيرفته شدن توبه واقعي حتمي مي باشد. ليكن خيلي مهم است كه انسان استغفار و طلب بخشش از خداوند نيز بكند.
در مورد توبه از خودارضايي گفتني است: توبه از خودارضايي چيزي جز پشيمان شدن و ترك گناه و استغفار نيست، بنابراين از اين جهت نگراني خاصي وجود ندارد.
در هر صورت اگر توبه کرده ايد و مسير خود را تغيير دهيد و ديگر مرتکب اين عمل نشويد خداوند وعده مغفرت داده و ترديدي وجود ندارد که توبه شما پذيرفته مي شود. گفتني است هر گناهي قابل توبه است و خداوند خود فرموده است : ان الله يغفر الذنوب جميعا ; خداوند همه گناهان را مي آمرزد و بلكه فرموده ان الله يحب التوابين و يحب المتطهرين. خداوند توبه و تطهير كنندگان را دوست دارد.
در برخى موارد مانند غيبت و تهمت طلب رضايت از غيبت شونده نيز در صورت امكان لازم است، ولى در مورد گناهانى همچون زنا و...، پشيمانى واقعي، تصميم بر عدم تكرار و طلب مغفرت از خداوند براى توبه كافى است.
شرايط پذيرش توبه:
ابو حامد غزالى در كتاب احياء چنين مى‏گويد : اگر معنى قبول را فهميده باشى شك نخواهى داشت كه هر توبه صحيحى پذيرفته و مقبول است. كسانى كه به نور بصيرت مى‏بينند، و از انوار قرآن مدد مى‏گيرند، مى‏دانند كه هر قلب سليمى مقبول خدا و در آخرت در جوار او بهره‏مند از نعمت اوست، و آمادگى دارد كه با چشم خود به وجه اللّه بنگرد. و مى‏دانند كه قلب در اصل، سليم آفريده شده است زيرا هر نوزادى با فطرت خدا پرستى آفريده مى‏شود امّا آن سلامت توسط كدورتى كه گرد و غبار گناهان بر آن ايجاد مى‏كنند از دست مى‏رود . و مى‏دانند كه آتش ندامت اين كدورت و غبار را از بين مى‏برد و نور حسنه ظلمت سيئة را از بين مي برد .
ظلمت معاصى طاقت مقابله با نور حسنات را ندارد، همچنان كه ظلمت شب در مقابل نور روز، و همچنانكه كدورت چرك در مقابل سفيدى صابون .
همانطور كه اگر انسان با لباسى كه در تن دارد دست به كارهاى پست بزند لباسش كثيف مى‏شود، و چون آن را با آب گرم و صابون بشويد پاكيزه مى‏شود، بكار بردن قلب در شهوات، آن را كثيف مى‏كند و چون آن را با آب اشك و آتش ندامت بشويد پاكيزه و طاهر خواهد شد، و هر قلبى پاكيزه و طاهر شد مقبول است، مگر آن كه چرك، چنان در طول زمان متراكم شود كه در متن لباس نفوذ كند. كه در اين صورت صابون قادر به دفع و ازاله آن نيست. گناهان نيز اين چنينند كه چون بر قلب متراكم شوند، و لايه‏اى از پليدى تشكيل دهند، ديگر راه بازگشت و توبه وجود ندارد .
گاهى انسان با زبان مى‏گويد توبه كردم ولى به لباسشويى مى‏ماند كه با زبان بگويد لباس را شستم و وارد عمل نشود، همانطور كه اين كلام لباس را تميز نمى‏كند و نمى‏تواند صفت موجود در آن را عوض كند، مگر ضد آن صفت را در آن ايجاد نمايد، آن كلام هم باعث سفيدى قلب نمى‏شود.
قرآن مجيد مى‏فرمايد: «و هُو الّذِى يقْبل التّوبه عن عِبادِه» او كسي است كه توبه را از بندگان خود مي پذيرد.(۴۲: ۲۵).
و مى‏فرمايد: «غافِرِ الذّنْبِ وَ قابِلِ التَّوبِ» خداي متعال بخشنده گناهان و توبه پذير است(۴۰: ۳).
امام باقر عليه السلام به محمد بن مسلم چنين مى‏فرمايد: وقتى كه مؤمن توبه مى‏كند، گناهان قبل از توبه‏اش بخشيده مى‏شود، پس او بايد براى بعد از توبه عمل كند. ولى آگاه باشيد بخدا قسم اين مزيت فقط براى اهل ايمان است .
راوى مى‏گويد: عرض كردم اگر بعد از توبه و استغفار گناه كرد و آنگاه دوباره توبه نمود چه؟ فرمود: آيا گمان مى‏كنى اگر بنده مؤمن از گناه خود پشيمان شود و استغفار و توبه كند خدا توبه‏اش را نمى‏پذيرد؟ عرض كردم: او چندين بار اين كار را كرده، گناه مى‏كند سپس توبه و استغفار مى‏نمايد .
فرمود: هر گاه بنده با توبه و استغفار برگردد خدا با مغفرت و بخشش بر مى‏گردد، خدا بخشنده و مهربان است، توبه را مى‏پذيرد، و سيئات را مى‏بخشد .
امام صادق عليه السلام فرمود: گاهى انسان گناهى مى‏كند و خدا به خاطر آن گناه او را به بهشت مى‏برد .
عرض شد: آيا خدا به خاطر گناه او را به بهشت مى‏برد؟
بله او گناهى مى‏كند ولى هميشه از آن گناه بيمناك، و بر نفس خود غضبناك است، خدا هم او را مى‏بخشد و داخل بهشت مى‏كند . البته بايد دانست توبه براى كسانى نيست كه تمام عمر بدى مى‏كنند تا زمانى كه يكى از آنها را مرگ فرا مى‏گيرد، در آن حال مى‏گويد: الان توبه كردم (نساء، آيه ۱۸).

موفق باشید.

با عرض سلام. من یک بار در عید فطر خود ارضایی کردم. آیا کفاره دارد؟ کلا خود ارضایی در چه ایامی یا مواقعی کفاره دارد؟

تصویر سید پاسخگو

با سلام
خودارضائی(استمنا) حرام و از گناهان بزرگ می باشد؛ علاوه بر این آثار مخرب فراوانی بر روح و جسم دارد بنابراین باید این عمل ترک گردد و از آن توبه و استغفار شود، و چنان چه باعث بیرون آمدن منی بشود باید براى نماز و مانند آن غسل جنابت انجام داد؛ با اراده و همت مى توان از آن جلوگیرى کرد.
خود ارضایی در هیچ زمان مگر در حال روزه کفاره ندارد.
موفق باشید.

یا مثلا اگر کسی در شب های شهادت معصومین خود ارضایی کند کفاره ندارد؟ یا حق الناس نیست؟ یا مثلا همان طور که در سوال قبل گفتم اگر کسی در عید فطر خود ارضایی کند کفاره ندارد؟ یا حق الناس نیست؟ اگه میشه این رو هم کامل توضیح بدین که خود ارضایی در چه مواقعی حق الناس است ؟ یا در چه مواقعی کفاره دارد؟ آخه این موضوع خیلی ذهنم رو مشغول کرده.

تصویر سید پاسخگو

با سلام
جواب در بالا داده شده است.
موفق باشید.

خود ارضایی حق الناس است ؟ نمی دونم
اما اینو میدونم که وقتی شما یک سایت یا کانال تلگرامی پرنو یا مستهجن را باز میکنید کلید خور سایت رو بالا میبرید منظورم همون امار بازدیده سایت یا کانال هست من و تو و بقیه با ورود به سایت و کانال تلگرامی و بالا بردن امار اون بی اختیار داریم سایت وکانال را حمایت میکنیم و ان ها رو تشویق به ادامه کار می کنیم و انها هم برای ثابت یا بالا نگه داشتن بازدید کننده هاشون نیاز به دخترو پسر و زن ومردهایی دارن که مطابق میل اونها فرمان پذیر باشند انسان هایی که با اختیار ویا با ترفندهای شیطانی ونفسانی به این باتلاق کشیده می شوند و بقیه ماجرا رو هر کسی می تونه حدس بزنه...
حالا تصور کن زمانی رو که من و تو و بقیه وارد این سایت ها نشویم ...

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

بیننده گرامی،
به نکته قابل توجهی اشاره کردید که نشان از دقت بالای شما دارد.

درست فرمودید که نباید ما کمکی برای بیشتر دیده شده این سایت ها بکنیم تا مبادا این بازدیدهای افراد، باعث بالاتر قرار گرفتن این سایت ها شود و مشکلات دیگری را بوجود آورد.

۵ مرحله اعتیاد را خدمتتان تقدیم می داریم تا ببینید که ترفندهای شیطانی چگونه خودش را نشان می دهد:
از نظر دانشمندان، مراحل اعتیاد به پورنوگرافی به ۵ مرحله (مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل) خلاصه می شود:
مرحله مواجهه: بیشتر افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، دیدن و تماشای فیلم های مستهجن را از سنین پایین شروع می کنند.

مرحله اعتیاد: در این مرحله فرد مبتلا نمی تواند از دیدن و تماشای فیلم مستهجن اجتناب کند.
مرحله افزایش: در این مرحله روزبه روز میزان دسترسی افزایش می یابد و بیمار نمی تواند از آن دست بکشد.

مرحله حساسیت زدایی: در این مرحله دیگر بیمار با دیدن فیلم و تصاویر مستهجن مانند اوایل تحریک نمی شود بنابراین سعی می کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند درحالی که دیگر این اتفاق نمی افتد.

مرحله عمل: در این مرحله فرد از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می شود.

موفق باشید.

خیلی ببخشید . من امروز به یک سایت مستهجن رفتم. و عکس ها و فیلم های تجاوز را به عمد دیدم. یعنی فیلم هایی که هم به مرد ها تجاوز شده و هم به زن ها تجاوز شده را عمدا دیدم. با این که این ایام . ایام فاطمیه هست و من هم صحنه های تجاوز به زن ها و مرد ها رو به عمد دیدم. راه بخشیده شدن گناه من چیه؟ آیا حق الناسه؟ و این که آیا گناه من فقط با توبه بخشیده میشه؟ یا باید کار دیگه ای انجام بدم؟ ممنون میشم اگر سریع تر به سوال من پاسخ بدهید.

تصویر سید پاسخگو

با سلام
دیدن فیلم ها و عکسها مستهجن در سایت ها حرام است ولی چنانچه کسی این کار بکند حق الناسی بر ذمه ایشان نیست و فقط باید از کار خود توبه و استغفار کند.
موفق باشید.

با سلام. ببخشید من در ۴ تا نظر بالاتر گفته بودم که بر روی دیوار اتاقم آیت الکرسی چسبیده . چند تا قرآن هم در همان اتاق است. و من در آن اتاق چند بار صحنه ی مستهجن و فیلم های مستهجن دیدم و بار ها خود ارضایی کردم. و شما کامل توضیح دادید که با توبه بخشیده میشه. ولی این رو یادم رفت بگم که من در همان اتاقی که آیت الکرسی به دیوارش چسبیده بود و چند تا قرآن هم در اون اتاق بود . صحنه ها و فیلم های تجاوز را هم دیدم. آیا حالا فرقی دارد؟ یا این هم با همان توبه بخشیده میشود؟ ببخشید که دوباره سوال کردم. فقط می خوام خیالم راحت باشه.

تصویر پاسخگو

با سلام
با توبه واقعی و جدی ، همه گناهان بخشیده می شود . انسان بعد از توبه باید همه سعی و توان خود را به کار گیرد تا دوباره در دام شیطان و نفس امّاره گرفتار نشود .

با عرض سلام .الان من یه مدتی هست که اب منی پس از خروج شبیه به دونه های پاستبل و برنج هست و ...،یعنی اگر خودارضایی نکنم این دونه های سفت شده منی در داخل لوله اصلی انباشته میشه و ممکن هست که برای همیشه نتونم بچه دار بشم و کلا مسدود میشه . حالا این امام صادق ما بازم میتونه بگه من دارم گناه میکنم؟؟؟ایا بجز خروج دادن این دونه های منی سفت شده راهی بجز خودارضایی هست یا نه ؟ ما که نفهمیدیم خدا برای چی شهوت رو گذاشت که انسان ... بشه.

تصویر پاسخگوی احکام

سلام

تشکر از ارتباط شما

بل این توجیه شما دلیلی بر مجوز داشتن خودارضایی نیست و چون این کار را انجام میدهید این اتفاق می افتد . خودارضای برای شما هم حرام است.

واقعا که شما با نشون دادن سختگیری های بیجاتون حوونارو از دین زده میکنین خود ارضایی یه اقدام بیولوژیکه که اگه کسی به بلوغ رسیده باشه انجامش نده عجیبه حالام که موقعیت ازدواج نو جوونا جور نیس بیچاره ها بی اراده کشیده میشن سمت اینکار و شماها هم با حرفاتون اینطور نا امیدشون میکنین من دوره نوجوونیم به خاطر همین حدیث امام صادق یه نزدیک بود کافر شم

تصویر soalcity

سلام
ما احکام دین را می گوییم. هر کس که دشمنی شیطان و نفس اماره را فهمید، و درک کرد که سعادت او در پیروی از دستورات الهی است، به این احکام ملتزم می شود.
و آنکه ایمان آورده است، باید بداند ایمان به صرف ادعا نیست. بلکه باید التزام خود را در شرایطی که همه چیز بر وفق مرادش نیست، نشان دهد. هر چند با یک گناه کسی کافر نمی شود و خدای متعال راه توبه و جبران را باز گذاشته است. که البته برای توبه، باید متواضع و پشیمان بود. نه آنکه مثل شما با جسارت در مقابل خدا، از کار زشت خود دفاع کند.
و اگر شما بر اثر اصرار بر یک فعل زشت آن را بسیار عادی می بینید، باید توجه کنید که رفتار شما آن را برایتان عادی کرده است. و الا مثلا فرض کنید، جوانان و نوجوانانی که در دفاع مقدس شرکت داشتند، اصلا فکر چنین گناهی هم به ذهنشان خطور می کرد؟

سلام
من قبول دارم خودارضایی حرام و گناه است،آیا اگر توبه کنم ودیگر آن کار را انجام ندهم بخشیده میشوم؟ اگر بار ها توبه کنیم و دوباره همون گناه رو انجام بدیم چی؟ چه مشکلاتی پیش میاد؟آیا میتوانیم ازدواج کنیم ؟ در تحصیلات چه مشکلی پیش میاد؟ اگر بخواهم شغل رسمی داشته باشم حتما باید باکره باشم؟یعنی کسی که این اشتباه رو می کنه از همه ی موقعیت های زندگی محروم میشه و باید تا آخر عمرش گریه کنه؟
تو رو خدا زود تر جواب بدین خواهش می کنم دارم دیوونه میشم میخوام تحصیل کنم و درس بخونم اما میترسم آخرش شغل رسمی بهم ندن خواهش می کنم زود جواب بدین.ممنون

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،

این مسأله ارتباطی به شغل آینده شما ندارد، گرچه ممکن است تبعاتی چون ضعف اراده، مشکلاتی را برایتان بوجود آورد!
معمولاً شناخت عواقب و آسيب هاي ناشي از اين بيماري، مهم ترين عامل بازدارنده است زيرا كسي كه آسيب شناسي دقيقي از آن داشته باشد. دغدغه فكري و حساسيت روحي شديدي در او ايجاد مي شود و موجب مي گردد كه با عزم و اراده قوي، آن عادت را رها نسازد. مهم داشتن اراده راسخ است كه حيات و هويت آدمي به عزم و اراده او است. پس در قدم نخست برای آشنایی با آسیب های خودارضایی، به سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مراجعه کنید و آسیب ها و عوارض ناخوشایند آن را شناسایی کنید.

مشاهده فیلم های مستهجن و جنسی، تحریک کاذبی را در انسان به وجود می آورد و میل جنسی را در انسان افزایش می دهد و به صورت قهری باعث تشدید میل جنسی انسان می گردد، بهترین راه برای کنترل غریزه جنسی و نگه داشتن آن در سطح نرمال، عدم تماشای این گونه فیلم ها می باشد. اما در کنار آن باید ریشه یابی گردد و علت گرایش شما به مشاهده و تماشایی فیلم های مستهجن مشخص گردد. تا مشکل شما ریشه ای حل نگردد، راهکارهای درمان و ترک خودارضایی، مؤثر واقع نمی شود.

احساس گناه افراطی به هیچ وجه مطلوب خدا و دین نیست، بلکه احساس گناه فزاینده در راستای وساوس شیطانی است. احساس گناه یکی از بزرگ‌ترین منابع اضطراب‌زاست به نیکی می‌توان دریافت که همین احساس گناه بیش از حد زمینه‌ای برای خودراضایی بیش تر فراهم می‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و امید به لطف و بخشش بیکران الهی به تعدیل احساس گناه بپردازید. احساس گناه تا حدی خوب و مفید که فرد را به سمت جبران خطایا از طریق انجام اعمال نیک و خداپسندانه رهنمون سازد، نه آن که ناخواسته موجب اضطراب بیش تر شده و به گناه بیش تر سوق دهد.

با پرهیز از هر گونه خودسرزنشی وخود ملامتگری به یادداشت نکات مثبت خود بپردازید، شما هزاران نکته مثبت دارید که نباید با بزرگنمایی نکات منفی‌تان به بوته فراموشی سپرده شود.

موفق باشید.

ممنون که جواب دادین
آخه من شنیده بودم آزمایشاتی هست که نشون میده طرف باکره هست یا نه ، و زمانی که یه خانم مجرد بخواد شغل رسمی داشته باشه باید حتما باکره باشه اونوقت در اثر خود ارضایی پرده بکارت پاره میشه یا نه؟
تو آزمایشات ازدواج چی؟
در ضمن من فیلم های مستهجن نگاه نکردم فکر می کردم این کارو خودم کشف کردم ولی پس از مدتی فهمیدم این کار حرامه و آسیب های زیادی داره
الان دارم تمرین می کنم ترکش کنم
ممنون میشم این سوالم رو هم پاسخ بدین ممنون از سایت خوبتون

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

خواهش می کنم! شهر سوال متکفل پاسخگویی به سوالات شما پرسشگران گرامی است.

پیرامون سوالی که پرسیدید باید خدمتتان عرض کنم که:
بله آزمایشاتی معین شده است که باکره گی زنان را تأیید می کند.
اما در مورد اینکه شغل رسمی داشتن منوط به این مسأله حرفی بی اساس و بی پایه است!

در آزمایشات ازدواج چنین برنامه و تشخیص وجود ندارد.

حال که اینگونه مشکلات را تمام شده می دانید، بهتر است به روال عادی زندگی خود برگردید و از هیچ چیز نهراسید. خدای متعال پشتیبان شماست!

پیروز باشید.

با سلام خدمت دوستان عزیز راه هایی برای جلوگری از خود ارضایی هست لطفا راه هارو جلو بریدو کامل کنید و از خدا طلب بخشش کنید خدا الرحمن الراحمین میبخشه و به فکر عاقبت کاری که میکنید باشید

سلام دوستان.چندتا سوال داشتم.اگر سایت ویکیپدیا درمورد خودارضایی(به زبان انگلیسی)زو بخونین گفته که هیچ مشکل سلامتی نداره.خیلی از سایتای خارجی میگن.در کنار اون چجوری میتونه این همه ضرر داشته باشه و رابطه جنسی با همسر ضرر نداشته باشه؟دوستان مذهبی لطفا منو دشمنی ندونین که دارم میگم حلاله دارم سوال میکنم!

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام. دوست عزیز، شاید اگر ما و شما خودمان را تابع فرامین الهی نمیدانستیم یا از هیچ دین و مذهبی پیروی نمی کردیم در چنین مواقعی کمتر دچار سردرگمی میشدیم و به راحتی به حرف دیگران اعتماد میکردیم، (و البته شاید هم این سردرگمی بیشتر میشد) ، اما واقعیت این گونه نیست. بقول کاپلان و سادوک در کتاب خلاصه روانپزشکی داستان حذف همجنس گرایی از فهرست اختلالات روانی را اگر بخواهیم کامل بخوانیم، توجه به نقش روانپزشکان، روانشناسان و روانکاو ها کافی نیست. تصویر کامل تر حاصل نمی شود مگر با در نظر گرفتن افکار فلاسفه ای مثل بوزول و فوکو، فعالان اجتماعی نظیر هاروی میلک، و تغییر سبک زندگی انسان مدرن خصوصا پس از انقلاب جنسی از دهه ۶۰ میلادی...در همان جاها هم هنوز مجادلات مثلا در قالب درمان های تغییر جنسیت ادامه دارد؛ درمان هایی که انجمن های مذهبی پیگیری می کنند و انجمن های علمی به واسطه پیامد هایی مثل افسردگی وخودکشی شدیدا نهی می کنند. بحث های اجتماعی و سیاسی پیرامون این پدیده در آمریکا و اروپا هنوز بحث برانگیز است....
نکته مهم آن است که همجنس گرایی (به عنوان یک گرایش درونی ) به خودی خود حرام و ممنوع نیست! آنچه در شرع مقدس اسلام حرام بوده و هست، همجنس بازی است.یعنی رابطه جنسی و شهوت آلود با همجنس. اکثریت قریب به اتفاق افرادی هم که در این زمینه ادعایی دارند در واقع همجنسگرا نیستند بلکه به همجنس بازی تمایل دارند. چه این که همجنس گرایی به عنوان یک گرایش درونی، با یک ادعا ثابت نمی شود وبا معاینات مختلف روانی و آزمایشات بالینی به اثبات می رسد.
از سوی دیگر توجه داشته باشید که ویکی پدیا یک منبع قطعی برای تمام مسائل نیست، صرفا یک دائره المعارف باز است که قابل ویرایش برای همگان نیز هست. از سوی دیگر همانطور که عرض شد. اطلاعات ویکی پدیا هر لحظه ممکن است تغییر کند. حتی اطلاعات علمی نیز ثابت نیستند. همین همجنس گرایی تا چند سال قبل از سوی انجمن روانشناسی امریکا ودر کتاب معروف DSM به عنوان یک اختلال روانی محسوب می شد و اخیرا در نسخه ۵ این کتاب، این مسئله از اختلالات حذف شد. این خصوصیت علم است که تغییر پذیر است. حتی هنوز جنجالها حتی در سطح علمی نیز پایان نپذیرفته و علیرغم تبلیغات گسترده حامیان این مسئله در رسانه های مختلف علمی و سینمایی و خبری، شواهد علمی بر خلاف آن نیز وجود دارد. این درحالی است که فارغ از همه این هیاهو های جنجالی، ما به طور قاطع اعتقاد داریم احکام قطعی خداوند متعال در اسلام، اولا بر اساس شناخت خالق هستی از مخلوقاتش و بر اساس مصلحت بندگان از جانب خداوند تأسیس شده است و ثانیا این احکام با تغییر مطالب مقالات و کتابهای علمی، تغییر نمی کنند. البته ممکن است دانش بشری به مصلحت و راز هر حکم خداوند دست یابد و ممکن است این مسئله هنوز انجام نشده باشد، چنانچه از ابتدا تا کنون نیز همینطور بوده است. اما قطعا این رفتار ضرری (یا فردی یا اجتماعی و ...) داشته که در اسلام حرام شمرده شده است. این مسئله هم که رابطه با همجنس با رابطه با همسر مقایسه شود این مسئله را حل نمی کند، چون اگر این مقایسه درست بود، باید روابط نامشروع با همسران دیگران نیز (به فرض نداشتن ضرر) بلامانع می بود! درحالیکه قطعا این مسئله حرام و ممنوع است. (البته ممکن است پس از گذشت دورانی، باز عده ای در قالب علمی یا رسانه ای از چنین روابطی نیز طرفداری کنند و یا حتی آن را برای جوانان مفید بدانند!! اما حکم و قانون خدا با این گونه حرکت ها تغییر نخواهد کرد)
ما نیز به سوال ایجاد شده برای شما احترام میگذاریم و به شما حق میدهیم در این آشفته بازار اطلاعات و رسانه، چنین سوالی برای شما پدید بیاید.
موفق باشید.

سلام خدمت شما من چهار سال است که خود ارضایی میکنم راه دیگه ای هم برای دفع شهوت ندارم نه پول برای زن صیغه کردن و... یک بار سعی کردم خدوم را کنترول کنم از مدرسه ۱ ماه اخراجم کردم و باالتماس و خواهش دوباره به مدرسه رام دادن به نظر شما من چیکار باید بکنم

تصویر مشاور شهر سوال

سلام.
سوال شما خیلی کلی و مبهم است. پاسخ شما در متن ابتدایی آمده است. آن را به دقت مطالعه بفرمایید.
ضمنا همه راههای درست و شرعی ارضای نیاز جنسی لزوما نیاز به پول ندارد (هرچند متاسفانه این راهها به دلایل اجتماعی و فرهنگی ما دشوار هستند).
موفق باشید

اگه یه دختری هیچ خواستگاری نداشت و خیلی گرم بود باید چه غلطی کنه؟ ... اگه این دین الهی هست برای اون بنده خدا هم باید حکم درست حسابی داشته باشه که بتونه راحت زندگی کنه ..‌. اصلا فکر کنید تو یه جامعه ای تعداد مردها بیشتر بود از زنهاش یا اصلا تو کل کره زمین تعداد مردها بیشتر بود و همه هم مسلمون بودند اونوقت مردی که بی زن میمونه باید چیکار کنه نمیتونه زن یکی دیگه رو به همسری بگیره که؟ باز اگه برعکسش بود شما میگفتین راه حلش چند همسریه. مگه همه چیز سکسه آخه؟ تو رابطه با یه نفر هزارجور مساله دیگه هست. من خودم میخواستم شوهرم اهل مطالعه باشه علایقش شبیه من باشه. در حد خودم باهوش باشه و وضع مالیشم برام زیاد مهم نبود. ولی اصلا آسون پیدا نشد واسم ... اونوقت اکه صیغه میشدم دیگه هیچکس منو نمیخواست ... حالا که من این گناه رو انجام دادم و ولی فقط وقتایی که نیاز داشتم این کار رو کردم و بعدشم همونی که میخواستم رو پیدا کردم ... من خیلی سعی کردم ترک کنم ولی از یه جا به بعد دیگه دیدم نمیشه فقط در حدی که لازم بود اینکارو کردم و خودمو تحریک نکردم هیچوقت فیلم غیراخلاقی ندیدم و ... ولی بازم با این حرفا میلش بود. تازه من اصلا ادم بیکاری نیستم و سرم خیلی شلوغ بوده همیشه. به نظرم این حرفا اصلا منطقی نیست. عملی نیست. به خدا قسم برای خیلیا عملی نیست. ازدواج اصلا الکی نیست اگه ادم اشتباه کنه ضربه اش تا آخر عمر با آدم میمونه. من از خدام بود ۲۰ سالگی ازدواج میکردم ولی کسی که بهم بخوره نبود اون موقع. اصلا فرض کنین تا اخر عمر پیدا نمیشد. امام علی گفته یا دوست پیدا نکنید یا با کسی دوست شید که از تنهاییتون بهتر باشه. همسر ادم نزدیکترین دوست ادمه از دید من و خیلیا. خداییش ولی الان با کسی که ازدواج کردم خیلی خیلی خوبم و خیلی شبیه هم هستیم و رابطه امون عالیه. حالا اگه من زود ازدواج کرده بودم دیگه رابطه الانم رو تجربه نمیکردم چه بسا شکستم میخوردم چون اخلاقای عجیب غریب زیاد دارم که هرکسی نمیتونه تحملم کنه.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترم شهر سوال!
خواهر گرامی، ضمن تشکر از اظهار نظر شما، چند نکته را ذکر میکنیم:
اول، این که احکام الهی بر اساس شناخت کامل خداوند از مخلوقاتش و نیازهای آنان بنا شده! طبیعتا کسی که دستگاهی را ساخته باشد از سایر افراد آگاه تر است نسبت به تمام پیچیدگی های آن!
دوم، توجه داشته باشیم که قوانین و قواعد دست و پاگیر خودمان را نباید به گردن خداوند متعال بیاندازیم! خداوند برای ارضای نیاز جنسی (مانند تمام نیازهای دیگر و شئون زندگی) قواعدی بیان فرموده که به طور کلی میتواند گفت و هدف اصلی، قاعده مند و ضابطه مند بودن این روابط است یعنی این که روابط از حالت حیوانی و بی قاعده خارج شود! این که هرکسی هرجا هوس کرد هر کاری را با هر کسی انجام دهد دقیقا قانون جنگل و حیوانات است! اما این که هر کاری بر اساس قواعد و قرارداد باشد طبیعتا از نظر عقل و منطق هم پذیرفته تر خواهد بود. در مثال ما، خداوند فرموده نیاز جنسی خود را ارضاء کنید اما نه بی قید و بند! بر اساس یک قرارداد که عقد (موقت یا دائم) هم بخشی از آن است (همانطور که مهریه و سایر مسائل هم بخشی از آن است). این که در حال حاضر به هزاران دلیل عرفی و اجتماعی و غیره و غیره، ما به یک عقد ساده و شروط ساده اکتفا نمیکنیم و آغاز یک ازدواج دائم را از یک فرایند ۱۰ دقیقه ای، به یک فرایند یک تا ۱۰ ساله تبدیل کرده ایم، قطعا تقصیر خداوند متعال نیست!
سوم، برخی مفروضات شما هرچند در حد فرض و فکر کردن بد نیست اما واقعا یک فرض است! این که فرض کنیم مثلا همه مردهای دنیا بمیرند یا همه زنها بمیرند یا مثلا فرض کنیم در یک دوره همه افراد دوجنسی به دنیا بیایند یا هزاران فرض دیگر... قطعا دلیل نمی شود با این فرض ها بتوانیم آفریدگار را محاکمه کنیم!
چهارم، ما هم مانند شما معتقدیم که ازدواج اصلا الکی نیست و لازم است با دقت در مورد آن تصمیم گرفت، البته در حد منطقی، نه افراطی و نه تفریط! قطعا اوضاع جامعه در دوران ما به گونه ای است که نمیتوان به سادگی صدسال پیش در مورد همسر دست به انتخاب زد، چون ارتباطات بسیار گسترده و همه گیر شده، انتظارات و توقعات بالا رفته، و هزاران متغیر مختلف به متغیرهای اصلی ازدواج اضافه شده است! البته باز هم تأکید میکنیم که با همین شرایط سخت هم میتوان ساده گرفت و ساده برگزار کرد و ساده انتخاب کرد و در نهایت به سادگی به آرامش رسید.
آرزوی ما سلامتی و آرامش شماست.
موفق باشید.

من گفتم فرض کنیم همه مردها بمیرند؟؟؟؟ فرض اینکه تعداد مردها بیشتر باشه فقط فرضه؟؟ تو چین تعداد مردها از زنها خیلی خیلی بیشتره و مردهاشون به سختی همسر پیدا میکنند همچنین تو کانادا ... فرض اینکه یه دختر خواستگار نداشته باشه هم فقط فرضه و اتفاق نمیفته؟؟؟ شاید صورتش سوخته باشه و هیچکس نخواد باهاش رابطه داشته باشه ... خیلی جالبه که اینا رو فرضهایی میگیرین که امکان نداره اتفاق بیفته!!!
والا منم ساده میگرفتم برای ازدواج خودم و معیارهایی که داشتم غالبا مربوط به شخصیت همسرم بود ولی ۶ سال طول کشید تا اونی که من میخوام پیدا شه . کسی که به من بخوره و من رو ببینه یعنی تو شرایطی قرار بگیریم که من رو ببینه و اینکه از من خوشش بیاد ممکنه خیلی دیر اتفاق بیفته یا اصلا اتفاق نیفته ...
اینکه میگین "سختگیری ما ادمها به خدا ربط نداره" رو من چیکار کنم الان. من سعی میکردم عقلانی انتخاب کنم و سختگیر نباشم ولی وقتی خانواده پسرها سخت میگرفتن و این همه ما رو اذیت میکردن و خیلی از دخترها همینطوری هستند و میگن که خانواده پسرها مخصوصا مادرشون خیلی اذیت میکنند ما رو. خدا میگه این به من ربطی نداره؟؟؟ اگه به خدا ربط نداره به منی که میخوام آدم وار زندگی کنم خیلی ربط داره!!!!! خدا چه راحت خودشو میکشه کنار!!!! خدا میگه به من ربطی نداره که دیگران اینطوری به تو ضربه میزنند و لی تو غلط میکنی دست از پا خطا کنی. دلم خواسته میل جنسی رو تو وجودت بذارم.
اصلا خدا اینطوری نیست شما اینطوری نشونش میدید. خدا گفته بیشتر از وسعت بهت تکلیف نمیکنم.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام.
ضمن تشکر از توجه شما نسبت به شهر سوال و اظهار نظرتان، صرفا به جهت این که نسبت به انداختن تقصیرها به گردن خدا خیلی اصرار دارید این نکته را متذکر می شودم که ، فرض کنید (فقط فرض) بنده از بالای یک برج خودم را به پایین پرت کنم، و بگویم خدا چرا خودتو کنار کشیدی!!!؟ یا از یک زاویه دیگر فرض کنید که شما در حال رانندگی و با رعایت کامل قوانین، در حال عبور از چهارراه هستید درحالیکه چراغ سبز است، در همین حین، خودرویی از سمت مخالف چهارراه (با چراغ قرمز) با سرعت به سمت شما می آید و با شما برخورد میکند، و اینجا جایی است که شما میگویید خدایا چرا خودتو کنار کشیدی؟
البته ما معتقدیم خداوند اگر اراده کند قدرت هر کاری را دارد و خیلی اوقات هم با لطف و عنایت خدا بسیاری از این گونه اتفاقات ختم بخیر می شود اما این بدان معنا نیست که ما تمام تقصیر را به گردن خدا بیاندازیم و به سادگی خودمان (یعنی من و شما و اطرافیان و جامعه) را کنار بکشیم!!!
موفق باشید

من اختیاری نسبت به بقیه انسانها ندارم. من فقط اختیار خودم رو دارم. وقتی خانواده یک پسری اذیت میکنه دختر و خانواده اش رو اون دختر چیکار میتونه بکنه؟ اینکه میگید خودمان (یعنی من و شما و اطرافیان و جامعه) من نمیفهمم به نظر شما من میتونم برم داخل مغز یک نفر رو تغییر بدم؟ من فوقش بتونم برادر و خواهر و بچه خودم رو هل بدم به سمت اینکه درست انتخاب کنند و سختگیری الکی و مسخره نداشته باشند همین و بس.... این حکم عملی نیست. شما برای خودت اتفاق نیفتاده لابد که این رو میگی. وقتی دیگران بیان دختر یا پسرتون رو با سختگیری اذیت کنند میفهمید که اینجا دیگه فقط به خدا ربط داره چون مثلا شما دارید سعی میکنید خوب زندگی کنید و دیگران سطح پایینند. و من میگم که خدا همچین حکمی نمیده که فرضا یه انسانی که خودش افریده و غرائض در وجودش گذاشته و هیچ شرایط ازدواج هم براش وجود نداره اصلا کسی ازش خوشش نمیاد این میل آزارش بده و زندگی عادیش رو مختل کنه. من هرگز نگفتم من راه غلط رو میرم و به خدا شکایت میکنم چرا خودت رو کنار کشیدی. بلکه من گفتم وقتی من میخوام خوب زندگی کنم ولی مردم جامعه من انسانهای پرتوقع و مادیگرایی هستند در این صورت دیگه من فقط خدا رو دارم که بهش بگم مشکلم رو حل کنه. و اون نمیتونه به من بگه به خودتون ربط داره و غریزه ای که تو وجودت گذاشتم هم خودت باید باهاش کنار بیای. نمیدونم از این واضح تر چطوری میتونم بگم. اینکه بقیه پر توقع و سختگیر و مادیگرا هستند به من چه ربطی داره؟ خدا به من گفته که تو مسئول عمل خودت هستی. من میخوام خوب زندگی کنم معلومه فقط خدا رو میشناسم اون باید به من بگه که منی که میخوام خوب زندگی کنم چرا باید از همه طرف راهم بسته باشه؟ از نظر من خودارضایی حرام نیست و خیلی بهتر از این هست که ادم به هزار آلودگی گرفتار بشه.

من نگفتم با هر کسی و هرجا که شد هر کاری که یه نفر دلش خواست انجام بده دیگه توهینه این. منم میفهمم که این اصلا امکان نداره. و در یک جامعه انسانی خیلی بده که ادمها به این شکل زندگی کنند ... خودارضایی چه ربطی به رابطه با دیگران داره که این مثال بدیهی رو میزنید ؟؟
این اشتباهه که آدم بخواد با هم سطح خودش از نظر فکری ازدواج کنه؟ کی گفته که ازدواجهای دوره های قبل از ما موفق بوده؟ چون ساده میگرفتن لزوما موفق نبودند... من مادر و پدر و عموها و خاله های خودم رو دارم میبینم که چه اشتباهاتی کردن در انتخابشون. تازه ادمهای بدی نیستند ولی جفت مناسب هم نیستند. خربزه و عسل خوبند ولی با هم نباید خوردشون! میخواین چند نمونه از اشتباهتی که کرده اند براتون بگم که ببینید سختگیری چقدر لازمه تو ازدواج؟ امام علی میگه وقتی جامعه ای نااهل زیاد داره، خوش بینی و ساده گیری اشتباهه!! تازه راجع به دو نفر که جفتشون ادمهای خوبی هستند هم باید سختگیر بود.
دو نفر رومیشناسم که یکی درونگرا بود به شدت و دیگری برونگرا بود و به خاطر همین تفاوت نمیتونستند همراه خوبی برای هم باشند. یکی اهل سفر بود یکی دلش میخواست فعالیتهای اروم داشته باشه. میدونید چقدر اختلاف پیش اومد بینشون. پدر و مادر خودم اختلاف فرهنگی داشتند و به نظر من اشتباه کردند که هم خودشون رو توی سختی انداختند هم روی زندگی ما تاثیرات بدی گذاشتند. زن دیگه ای رو میشناسم که خانواده همسرش اذیتش میکرده. هزاران مورد هست ... سختگیری خیلی لازمه چون ادمها بد شدند و من که میخوام عین آدم زندگی کنم باید سخت بگیرم!
خیلی دخترها هستند که میگن تا به حال هیچ خواستگاری نداشته اند ... چرا این همه صحبت کردید ولی یه کلمه راجع به این فرض من حرفی نزدید؟؟ من کی گفتم که فرض کنیم همه مردها بمیرن؟؟ چرا سفسطه میکنید؟ من گفتم تعدادشون بیشتر باشه. مثلا تو چین و کانادا تعداد مردها خیلی بیشتر از زنها هست. این فرض خیلی عجیب غریب نیست!

سلام..
من ی دختر نوزده ساله هستم..ک متاسفانه از ده سالگی خود ارضایی میکردم..حدود سه ماهه ک تو اینستا زیر پستای مستهجن کامنت میذاشتم و خب این کامنتا ممکن بوده باعث تحریک بعضی ها بشه..من میدونم حق الناسه و پشبمونم ..میخوام بدونم چطور میشه ازین حق الناس خلاص شد؟من ک ب اون آدما دسترسی ندارم..و عایا خدا منو میبخشه؟... لطفا حتما جوابمو بدین..حالم خوب نیست

پرسشگر گرامی؛
در ابتدا خدمت تان عرض کنیم که تا می توانید با بستن صفحه خودتان و پاک کردن کامنت ها این آسیب احتمالی را دفع کنید.
در ادامه بدانید که کسی که خدای نخواسته، مرتکب این اشکال شده است، واجب نیست از اشخاصی که گناهی برایشان ایجاد کرده است، حلالیّت خواسته و رضایت وی را بدست آورد؛ بلکه صرف پشیمانی و توبه از گناه و ترک این امور، کافی است.

و در آخر:
شما نباید از رحمت خداوند مأیوس شوید كه این خود گناهى است بزرگتر از جرم اولیه و چاره یأس و روى آوردن به ناامیدى از رحمت بیكرانه الهى نیست چاره كسب طهارت بیشتر و اهتمام جدى‏تر در اعمال عبادى و انجام كارهاى نیك و پسندیده است.

+موفق باشید.

سلام..
ببخشید میشه چند تا راه حل خوب واسه ترک خودارضایی بگین..ممنون

پرسشگر گرامی؛
روشهای موثر برای ترک خود ارضایی:
سه نكته‌ی مهم مشترك برای تخفیف و درمان میان همه‌ی امراض و عادات وجود دارد:

• در درمان هر بیماری یا ترك هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترك عادت است.
• عدم یأس و ناامیدی برای ترك و ایمان به علاج آن.
• در نظر گرفتن زمان برای ترك و درمان.

۱. نخستین گام برای درمان یا ترک خودارضایی، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری خودارضایی و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به كارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كلیدی و محوری را ایفا می‏كند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی كه او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت كه درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه كند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است.
۲. تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در ترک خودارضایی است.نگویید اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینكه هنوز اراده باقی است، این است كه شخص عمل خودارضایی را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده كه از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است كه باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفایی و ثمردهی برسد. ویكتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به خودارضایی، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است كه: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.
- برای ترک خودارضایی بهتر است ورزش کنید.معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزشکاران مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به خودارضایی معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .
۳. سعی شود شكم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
۴. برای ترک خودارضایی بهتر است از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
۵.برای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه كردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریك كننده، خودداری شود.
۶. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریك‏ كننده و فكر كردن در این امور، دوری شود.
۷. از خوردن مواد غذایی محرك، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اكتفا شود.
۸. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
۹. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
۱۰.برای ترک خودارضایی باید از دست ‏ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی كرد.
۱۱. هرگز نباید به رو خوابید.
۱۲. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش كرد.
۱۳.برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر كند.
۱۴. برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مكانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افكار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به كاری سرگرم كنید. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشاركت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص كمك می‌كند تا اراده‌ی خود را تقویت كند و به خود بگوید كه می‌تواند خودارضایی را كنار بگذارد.
۱۵. منحرف كردن فكر بسوی دیگری در صورتی كه تحریكی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.
۱۷. تنهایی، كلید اقدام به خودارضایی است. لذا برای ترک خودارضایی تنها نمانید.
۱۸. هر وقت به فکر خودارضایی افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
۱۹. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
۲۰. هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
۲۱. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

+موفق باشید.

سلام،
من متاسفانه میل جنسیم کاملا فیزیکی هست. یعنی وقتی روی زمین نشستم و به لگنم فشار میاد حسی دارم که آزارم میده و اصلا قطع نمیشه تا زمانی که خودارضایی کنم. یعنی من تخیل جنسی به اون صورت ندارم و اصلا فیلم غیراخلاقی نمیبینم ولی نیازش شدیدا وجود داره وخیلی اذیتم میکنه و مزاحم درس خواندن و کارم شده. و با راهکارهایی که شما میفرمایید من نمیتونم مشکلم رو حل کنم چون کاملا حسش فیزیکی هست. فقط وقتهایی که خیلی خسته ام و فعالیت زیادی دلشته ام این مشکل نیست. ولی خب من نمیتونم همش بیرون باشم و مثلا برای درس خوندن و ... باید یک مکان ثابت رو انتخاب کنم.

پرسشگر گرامی؛
میل جنسی انسان عبارت است از ظرفیت داشتن برای داشتن تجربه‌ها و پاسخ‌های شهوانی. گرایش جنسی فرد بر میل جنسی و کشش او به فردی دیگر مؤثر است. تمایلات جنسی می‌توانند جنبه‌های هیجانی، فیزیولوژیک یا معنوی داشته باشند. جنبه‌های فیزیولوژیک (بیولوژیکی) از تمایلات جنسی اشاره دارد به مکانیسم تولیدمثل و همچنین سائق‌های بیولوژیکی بنیادینی که در همه گونه‌هایی که توسط هورمون‌ها کنترل می‌شوند وجود دارند.
- تمایل جنسی معمول‌ترین رویداد جنسی در زندگی زنان و مردان به شمار می‌آید. تمایل جنسی حسی ذاتی است که با محرکهای درونی یا بیرونی برافروخته می‌شود و می‌تواند به یک رفتار جنسی آشکار منجر شود یا نشود. تمایل جنسی می‌تواند از طریق تصورات یا خیال‌پردازی شهوانی یا از طریق دیدن شخص جذاب برانگیخته شود. همچنین تمایل جنسی از طریق تنش جنسی یعنی تمایل جنسی که منجر به آمیزش جنسی نشده، نیز ایجاد می‌شود یا افزایش می‌یابد.

به نظر می رسد با وجود شرایط موجود، بهترین کاری که می توانید بکنید، مراجعه به روان پزشک می باشد.

+موفق باشید.

سلام،
با دیدن تصاویر خاص و یا تخیل و تصورات جنسی میلش در من هم به وجود میاد و تحریک میشم و اینطوری نیست که بی حس باشم و کاملا میلم فیزیکی باشه. منظورم اینه که من در حال حاضر خودم خودم رو تحریک نمیکنم به دلیل اینکه درگیری فکری زیاد دارم. و سراغ فیلم و عکسهای خاص هم نمیرم چون مذهبی هستم. ولی خب میگم وقتی به لگنم فشار میاد موقع نشستن یا دراز کشیدن تحریک میشم چون جهاز جنسی‌ام تحت فشار قرار میگیره عصبهاش تحریک میشن همونطور که با دست زدن به کلیتوریس تحریک اتفاق میفته بعضی زنها هم با فشار به باسن تحریک میشن. برم پیش روان پزشک؟! اگر ۲۰۰ سال پیش زندگی میکردم دین اسلام به من میگفت برو پیش روانپزشک؟ روانپزشکی علم غربیه شاید به من بگه برو خودارضایی کن. اونوقت بازم از نظر شما باید برم پیش روانپزشک؟ همونطور که میدونیم از نظر غربیها خودارضایی ضرر نداره و ممکنه همچین درمانی رو به آدمی مثل من پیشنهاد بدن!!!!!!!!

پرسشگر گرامی؛
شرایطی که در آن قرار دارید، حالت غالب در زنان نمی باشد، لذا برای کسب اطلاعات عمیق تر می بایست نزد روانپزشک بروید تا مطمئن شوید که این مسأله از کجا ناشی شده است.
در گذشته هم مشکلاتی بود که بعضاً تشخیص داده نمی شد و یا بعدا مشخص می شد که مشکل از چه قرار است.
ضمناً روانپزشک هایی که به موقعیت های دینی هم تسلط دارند، مشغول به کار است که می توانید به آنها مراجعه نمایید.

+موفق باشید.

سلام دوستای خوبم انقده گشتم تا آخرش راه ترکشو پیدا کردم..... الان چندماه میگذره که پاک پاکم..اونم فقط با یه روش...روش نذر کردن....با خودم عهد کردم که اولین باری که رفتم خودارضایی کردم پنجاه هزار تومن بدم فقرا...بار دوم این جریمه دو برابر میشه و میشه مثلا صد تومن....حتی با وجود داشتن فضای لازم و فیلتر شکن و همه چی،اصلا سراغ این عمل نرفتم.با خودم گفتم که سراغشم رفتی اشکال نداره ولی فقط باید نذرتو ادا کنی... هر وقت افکار خودارضایی به ذهنم میاد ،با خودم میگم که دو دقه لذت خودارضایی، ارزش پرداخت پنجاه هزار تومن پول رو نداره پس سراغش نمیرم.این روشو امتحان کنید.شاید شما هم مثل من و چند تا از دوستام تونستید.ما تونستیم شما هم میتونید.مطمئنم

منم خود ارضایی میکردم
اولا استعداد عجیبی داشتم
الان تموم استعدادام به فنا رفت

من درباره خودارضایی تحقیق کردم و اصلا حدیث درست حسابی براش پیدا نکردم که بگه حرامه. اون آیه از قرآن هم در مورد حفظ فروج گفته نه دفع شهوت. اما یه حدیث هست که درباره رابطه با حیواناته که جواب امام رو به خودارضایی هم ربط میدن که ربطی نداره واقعا و امام فقط جواب اون سوال رو داده. فقط همین یه حدیث هست که اصلا درباره زنها هم نیست فقط درباره مردهاست. و یه حدیث هم از امام باقر دیدم که گفته بودند حرام نیست. درباره این حدیث گفته میشه امام داشته تقیه میکرده!!!! چرا باید تقیه کنه؟ بقیه احکام رو هم پس ممکنه واسه تقیه بیان کرده. یعنی این همه جوونایی که به گناه زنا میفتند گناهش گردن شماست که میگید خودارضایی حرامه!!!!

تصویر شهرسوال

باسلام
همانگونه که بنده حق ندارم در مورد مسائل پزشکي و معماري اظهار نظر کنم و اگر اين کار را انجام دهم ، نظري نپخته و ناآگانه ارائه ميکنم و قابل سرزنش متخصصن اين امور مي باشم ، شما هم تا وقتي فقيه و مجتهد نشده ايد حق اظهار نظر در مسائل فقهي نداريد و نمي توانيد با ديدن يک آيه و حديث به خودتان اجازه اظهار نظر در حکم خدا بدهيد.

اما دليل حرمت استمناء، آياتي از قرآن مجيد است که ضمن بيان صفات مؤمنين و صفات اهل بهشت، مي فرمايد: «و آنها که دامان خويش را (از بى‏عفّتى) حفظ مى‏کنند، جز با همسران و کنيزان (که در حکم همسرند آميزش ندارند)، چرا که در بهره‏گيرى از اينها مورد سرزنش نخواهند بود! و هر کس جز اينها را طلب کند، متجاوز است! »
فقها و مفسرين از اين آيات حرمت استمناء را استفاده کرده اند چرا که «استمناء» نيز بهره گيري جنسي از غير راه هايي است که در آيه مجاز شمرده شده است. علاوه بر اين دو آيه روايات زيادي از ائمه معصومين(ع) داريم که دلالت بر حرمت استمناء دارد. از اين عمل در روايات با عناوين و اسامي مختلفي مثل دلک (ماليدن آلت با دست )،بازي با آلت (عَبِثَ بِذَکَرِهِ )، الْخَضْخَضَةِ، النَّاکِحُ نَفْسَهُ (ازدواج با خود) و نَاکِحُ الْکَفِّ (ازدواج با کف دست) تعبير شده است.

در اين جا به چند روايت اشاره مي کنيم:

۱-امام صادق (ع) در باره مردي که با چهارپايان نزديکي مي کند يا از راه ماليدن آلت تناسلي با دست جنب مي شود فرمود :اين کارها و شبه آن زنا هستند .
۲- امام صادق (ع) فرمود : مردي را پيش حضرت علي(ع) آوردند که با آلت خود بازي کرده (و به اين طريق خود را ارضا مي کرد)، حضرت آن قدر بر روي دست هاي او زدند که دستانش قرمز شد و سپس با بودجه بيت المال او را متأهل نمودند.
۳- ابو بصير گويد از امام صادق (ع) شنيدم که فرمود: خداوند در روز قيامت با سه گروه حرف نمي زند و به آنان نظر نمي کند و آنان را از گناهان پاکيزه نمي سازد و براي آنان عذابي دردناک است ، يکي از آن گروه کساني هستند که با خود نکاح ( استمناء ) کرده اند.
۵- از امام صادق (ع) در باره خضخضه"( استمناء با دست ) سؤال شد، در جواب فرمود: گناه بزرگي است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهي کرده است و کسي که چنين کاري را انجام دهد مثل اين است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسي اين کار را انجام داده است با او غذا نمي خورم! سؤال کننده عرض کرد: اي پسر رسول خدا نهي خداوند متعال در کتابش را براي من بيان کنيد ! حضرت فرمود: اين آيه که مي فرمايد : کسي که از غير اين (راه هاي مجاز هاي شرعي براي نياز هاي جنسي خود) استفاده کند ظلم کرده است... .
۶-پيامبر اکرم (ص) فرمود: کسي که با کف دست خود ازدواج کند (استمناء با دست ) از رحمت خدا به دور است.
اين بخشي از رواياتي است که به خوبي دلالت بر ناپسند بودن و حرمت استمناء و خود ارضايي دارد.

واقعا جاي تعجب و تاسف است که ميگوييد چون استمناء حرام است جوانان سراغ زنا ميروند؟؟؟؟
مگر زنا حلال است که استمناء را بخاطرآن ترک ميکنند!
يعني افراد زنا کار آنقدر باتقواهستند که حاضر نيستند خود ارضايي کنند چون حرام است و به همين خاطر سراغ زنا ميروند!!!!!!
با اين نوع فکر و منطق ميخواهيد اسلام و قرآن را بفهميد؟

خب صیغه میکنند چه فرقی داره؟ اونم هزار تا مشکلات دیگه داره از جمله بچه دار شدن و بیماریهای مختلف و تنوع طلبی و... بله منم عربی این حدیثها رو خوندم با ترجمه اشون و این حدیثهایی که فرمودید کاش عربیش رو آورده بودید که بهتون میگفتم تو ترجمه اش چقدر اشتباه دارید. بعضی از این حدیث ها سندشون دست دوم هست ولی اون حدیثی که از امام باقر گفتم سند صحیح داره که ایشون گفتند لا باس به.

ضمنا فقها خدا نیستند و علم لدنی ندارن که ... همونطور که یک پزشک ممکنه اشتباه هست. ممکنه فقها از ترس اینکه یه وقتی حرام باشه چنین حکمی دادن چون اون دنیا کلی گناه گردنشون میفته. احادیثی که فرمودید رو براتون میارم اینجا با عربیشون:
حدیث اولتون سند صحیح داره ولی فقط درباره جماع با چهارپایان هست:
۱. محمد بن يحيى، عن محمد بن أحمد، عن أحمد بن الحسن، عن عمرو بن سعيد، عن مصدق بن صدقة، عن عمار بن موسى، عن أبي عبدالله (ع) في الرجل ينكح بهيمة أو يدلك فقال: كل ما أنزل به الرجل ماءه في هذا وشبهه فهو زنا. ( کافی ج۵ ص۵۴۰و۵۴۱ ح ۳)

ترجمه: امام صادق درباره ی آمیزش با چهارپایان یا مالیدن آلت تناسلی فرمودند : تمام آنچه که مرد منی اش را در این یا مانندش بریزد زنا محسوب می شود.
این حدیث فقط درباره مردهاست اولا و ثانیا و شبهه رو نمیفهمم چطوری به خودارضایی استنباط کرده اند. چون اینجا فقط راجع به چهارپایان دارن صحبت میکنند و اگر میخواست درباره خودارضایی بگه باید ذکر میکرد نه اینکه با این همه ابهام بگه و شبهه. باید میگفت بازی با آلت هم اشکال داره. اگر انقدر گناه داره راحت میتونست دو کلمه اضافه کنه و بگه.

۲. حدیث دوم سندش ضعیف هست

۳. حدیث سوم این هست
امام صادق علیه السلام می‌فرمایند : خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی زند و به آنها نگاه نمی کند و آنها را از گناهان پاک نمی‌کند و برای آنها عذاب دردناکی هست ؛ گروه اول؛ کسی که ریشش را بتراشد. گروه دوم؛ کسانی که استمنا می‌کنند (الناکح نفسه ؛ یعنی کسی که با خود نکاح کند کنایه از این که با خودش کاری کند که از او منی بیرون بیاید. ) و گروه سوم؛ لواط شونده.
وسائل‏ الشیعة ج : ۲۰ ص : ۳۵۴ حدیث ۲۵۸۱۰ ... أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ ثَلَاثَةٌ لَا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَا یُزَکِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ النَّاتِفُ شَیْبَهُ وَ النَّاکِحُ نَفْسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فِی دُبُرِهِ.

کسی که ریشش رو بتراشه هم جزء این سه گروه هست و خدا باهاش حرف نمیزنه. یعنی یکی دزدی کرده باشه باهاش حرف میزنه ولی ریش خیلی مهمه. معلومه این حدیث جعلیه!!!

۵. أحمد بن محمد بن عيسى في نوادره عن أبيه قال: سئل الصادق عليه السلام عن الخضخضة فقال: إثم عظيم قد نهى الله في كتابه وفاعله كناكح نفسه، ولو علمت بما يفعله ما أكلت معه، فقال السائل: فبين لي يا ابن رسول الله من كتاب الله فيه فقال: قول الله: " فمن ابتغى وراء ذلك فأولئك هم العادون " وهو مما وراء ذلك فقال الرجل: أيما أكبر؟ الزنا؟ أو هي؟ فقال: هو ذنب عظيم قد قال القائل بعض الذنب أهون من بعض والذنوب كلها عظيم عند الله لأنها معاصي وأن الله لا يحب من العباد العصيان، وقد نهانا الله عن ذلك لأنها عن عمل الشيطان وقد قال: " لا تعبدوا الشيطان إن الشيطان كان لكم عدو فاتخذوه عدوا إنما يدعوا حزبه ليكونوا من أصحاب السعير ". (نوادر أحمد بن محمد بن عيسى مخطوط. _-فقه الرضا)

ترجمه: امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به سؤال از استمناء ـ فرمود : گناه بزرگى است كه خداى متعال در كتاب خود از آن نهى فرموده است و كننده اين كار مانند كسى است كه با خودش ازدواج كند. اگر بدانم كسى اين كار را مى كند هرگز با او غذا نمى خورم. سؤال كننده پرسيد : يا بن رسول اللّه ، در كجاى كتاب خدا از اين عمل نهى شده است؟ حضرت فرمود : اين سخن خداوند كه مى فرمايد : «پس، هر كه فراتر از اين جويد، آنان از حدّ گذرندگانند» ( مومنون :۷) و اين عمل از مصاديق «فراتر از اين» است.

اعتبار سند حدیث: این حدیث را علامه مجلسی و شیخ حر عاملی از یک نسخه خطی کتاب نوادر نقل کرده اند. و این روایت در کتاب نوادر راوندی کنونی موجود نیست . از طرف دیگر پدر احمد بن محمد بن عیسی معاصر امام رضا و امام جواد بوده و نمی توانسته بدون واسطه از امام صادق حدیث نقل کند بنابر این روایت منقطع و غیر معتبر می شود. کتاب فقه الرضا هم که انتسابش به امام رضا صحیح نیست و در آنجا هم این روایت به صورت مرسل و غیر معتبر نقل شده است.

۶. قال النبى صلى‌الله‌عليه‌وآله : ناكح الكف ملعون. ( عوالی اللئالی ج۱ص۲۶۰ ح۳۸)

ترجمه: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند : نكاح كننده با دست خود، ملعون است.

اعتبار سند حدیث: این حدیث مرسل و بدون سند است و بنابراین غیر معتبر است.

اما حدیث امام باقر: محمد بن علي بن محبوب عن العباس بن معروف عن عبد الله بن المغيرة قال: حدثني أبو القاسم معاوية بن عمار عن أبي عبد الله عليه السلام قال قلت له: الرجل يعبث بذكره في الصلاة المكتوبة ؟ قال: وما له فعل ؟ قلت عبث به حتى مسه بيده فقال: لا بأس. ( تهذیب الاحکام ج۲ ص۳۳۳ ح۲۲۹)

ترجمه: معاویه بن عمار می گوید از امام صادق درباره ی مردی که در نماز واجب با آلت تناسلی اش بازی می کند سوال پرسیدم. فرمود : چگونه این کار را انجام می دهد؟ گفتم با آن بازی می کند به گونه ای که با دستش روی آن مس می کشد. فرمود: اشکالی ندارد.

انقدر موضوع پیش پا افتاده است ک اصلا حدیث درست درمون پیدا نمیشه براش.

وعنه، عن البرقي، عن ثعلبة بن ميمون، وحسين بن زرارة قال: سألت أبا جعفر عليه السلام عن رجل يعبث بيديه حتى ينزل، قال: لا بأس به ولم يبلغ به ذاك شيئا. (تهذیب الحکام ج ۱۰ ص ۶۴ ح ۱۷ - استبصار ج ۴ ص ۲۲۶ )

ترجمه: از امام باقر درباره ی مردی که با آلت تناسلی اش بازی می کند تا اینکه به حالت انزال می رسد پرسیده شد. فرمودند: هیچ اشکالی بر او وارد نیست و هیچ حد و مجازاتی بر او وارد نمی شود
این حدیث هم سند صحیح داره.

تصویر پاسخگوی اعتقادی

سلام .
گرچه منظور پرسش معلوم نیست ومشخص نمی باشد که در صدد طرح چه مسله است .
ولی به طور کلی باید گفت رد ویا تایید روایات کار مجتهد و روایت شناس است وبه این راحتی نمی توان در باره آنها اظهار نظر نمود .

تشخیص معتبر بودن نبود حدیث خیلی تخصص نمیخواد و کافیه سلسله راویان رو بررسی کرد. فقها بیشتر تخصصشون در تفسیر احادیث هست که نیازمند تسلط به قرآن و بقیه احادیث هست.

تصویر پاسخگوی اعتقادی

سلام
بر خلاف تصور شما علم حدیث شناسی یکی از رشته های دشوار علوم حوزه است .
علم داریه و علم رجال دشواری خاصی خودش را دارد .
فقها نه تنها در تفسیر و مفهوم شناسی روایات متخصیص اند بلکه در علم رجال و درایه نیز که مقدمه حدبث شناسی است تخصیص خاص دارند .
در مجموع در میان اهل دانش دانش فقه جزئ دشوار ترین و پر مسولیت ترین معارف الهی است و فقها و مراجع معظم تقلید نیز در راه تحصیل علم فقه دشوار ترین مراحل علمی و عملی را طی می کند .

من واقعا میخوام بدونم دقیقا براساس چه حدیثی این حکم رو دادن ... من واقعا شک کرده ام به این حکم. از مرجع خودم خیلی وقته پرسیدم جوابی نداده فعلا ... مثلا این حدیثی که خودتون معرفی کردین که خداوند در قیامت به سه نفر نگاه نمیکنه یکیشون کسی هست که خودارضای میکنه یکی دیگه کسی هست که ریش رو میتراشه. این حدیث مشخصه که از طرف امام نیست. اگر اطلاع دارید دقیقا براساس چه حدیثی این حکم رو داده اند ممنون میشم بگین.

تصویر پاسخگوی اعتقادی

سلام .
پاسخ به پرسش مطرح شده در ضمن چند بخش بیان می شود:
الف) بررسی سند حدیث
- حدیث به همراه راویان آن، این گونه در برخی از کتاب های حدیثی آمده است که، شیخ صدوق: عن أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الطَّیَالِسِیِّ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْنٍ عَنْ أَبِی نَجْرَانَ التَّمِیمِیِّ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَیْدٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) یَقُولُ ثَلَاثَةٌ لَا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ النَّاتِفُ شَیْبَهُ وَ النَّاکِحُ نَفْسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فِی دُبُرِهِ. [۱]
ابو بصیر اسدی مى‏گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که ‏فرمود: روز قیامت خداوند با سه کس سخن نمى‏گوید و به آنان نگاه نمى‏کند [۲] و آنان را پاک نمى‏گرداند و عذاب دردناکى خواهد داشت: کسى که موى سفید خود را بکند، و کسى که با خود نکاح کند (استمنا)، و مردی که خود را در اختیار همجنس گرایان قرار دهد.
این روایت در کتاب های حدیثی مانند «بحارالانوار» و «وسائل الشیعة» از کتاب «خصال» شیخ صدوق نقل شده است. شیخ صدوق این حدیث را از پدرش و او نیز از استادانش، نقل کرده که در زیر بررسی می شود:
۱. برخی از فقها به این روایت از جهت سندی اشکال گرفته و آن را ضعیف دانسته اند. [۳] اما این اشکال صحیح نیست و منشأ این اشکال به جهت اختلاف نسخه بوده است؛ زیرا در سند اصلی این روایت که در خصال شیخ صدوق نقل شده «ابن ابی نجران» دارد که مقصود «عبد الرحمن بن ابی نجران» است [۴] که در کتاب­های رجال توثیق شده است؛ [۵] اما در سندهای کتاب های حدیثی مانند «وسائل الشیعة»، «ابی نجران» دارد که پدر عبدالرحمن بوده که توثیق نشده است. [۶]
بنابراین، این حدیث طبق نسخه خصال شیخ صدوق، به جهت این که «ابن ابی نجران» بوده، اشکال سندی به آن وارد نیست، اما «عبد الرحمن بن عون» که در سند قرار دارد، در رجال، مجهول و نامی از او به میان نیامده است. دیگر راویان این روایت مشکلی نداشته و توثیق شده اند. [۷]
۲. قراینی نیز وجود دارد که سند موجود در نسخه اصلی (نسبت به "ابن ابی نجران") را تأیید می کند:
یک. «عبدالرحمن بن ابی نجران» از اصحاب امام رضا (ع) و امام جواد (ع) بود [۸] و بدیهی است که با چند واسطه از امام صادق (ع) نقل حدیث نماید، ولی پدرش، «ابونجران» در زمان امام صادق (ع) بوده، [۹] و برای نقل حدیث از امام صادق (ع) نیازی به دو واسطه نیست.
دو. «عبدالرحمن بن ابی نجران» از «عاصم بن حمید حناط» نقل حدیث کرده، [۱۰] اما پدرش، «ابی نجران» از عاصم حدیثی را نقل نمی کند.
۳. به هر حال، فقها این روایت را به جهت فقره دوم آن، در کنار روایات دیگری درباره «حرمت استمنا»، به عنوان قرینه آورده اند. [۱۱]
ب) بررسی عبارت «الناتف شیبه» در حدیث
«ناتف»، از «نتف» گرفته شده، و در لغت به معنای کندن مو یا مانند آن است. [۱۲]
«شیب»، به معنای سفید شدن مو و نیز به معنای پیران و مو سفیدان است. [۱۳]
درباره معنای عبارت «الناتف شیبه»، نظریات متفاوتی در کتاب های فقهی مطرح شده است، که به آنها اشاره می شود:
یک. مقصود، کندن موی سفید است. [۱۴]
دو. این عبارت از حدیث، دلالت بر حرمت تراشیدن محاسن دارد. [۱۵]
سه. تراشیدن (حلق) غیر از کندن (نتف) است و این روایت دلالت بر حرمت تراشیدن محاسن ندارد. [۱۶]
چهار. این روایت، دلالت بر کراهت کندن موی سفید دارد. پس، کندن موی سفید جایز است. [۱۷]
اما ظاهراً دیدگاه اول (کندن موی سفید) صحیح می باشد؛ چون همان گونه که گفته شد، شیب به معنای سفید شدن مو است؛ به همین جهت، منظور، کندن موی سفید است، اما حرمت را نمی توان از این روایت استفاده کرد و حمل روایت بر کراهت (دیدگاه چهارم) بیشتر با آن سازگار است.
در ضمن تکرار زیاد هر گناه صغیره ای گناه کبیره شمرده می شود؛ پس، اگر کندن موی سفید (یا تراشیدن محاسن) تکرار شود، گناه کبیره بوده و اگر شخص توبه از آن ننماید، طبق این حدیث، دچار این آثار در جهان آخرت می شود.
[۱] . شیخ صدوق، الخصال، ج ۱، ص ۱۰۶، انتشارات جامعه مدرسین، قم، ۱۴۰۳ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۷۳، ص ۱۰۶، مؤسسة الوفاء، بیروت، ۱۴۰۴ق؛ عاملی، شیخ حر، وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۱۳۱، مؤسسة آل البیت (ع)، قم، ۱۴۰۹ق.
[۲] . کنایه از این است که، چنین کسانی هرگز شایسته رحمت نبوده و پروردگار بر آنان غضب کرده و آنان را از لطف خود دور خواهد فرمود
[۳] . موسوی، سید ابوالحسن، الحلیة فی حرمة حلق اللحیة، ص ۱۳ و ۱۴، نشر نور الولایة، تبریز، چاپ اول، ۱۴۲۱ق.
[۴] . سبحانی، جعفر، موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۳۱۰، محقق، مصحح، گروه پژوهش مؤسسه امام صادق (ع)، ‌مؤسسه امام صادق (ع)، قم، چاپ اول؛ نراقى، میرزا ابو القاسم بن محمد، شعب المقال فی درجات الرجال، ص ۹۲، محقق، مصحح: محسن احمدى،‌ کنگره بزرگداشت نراقى (ره)، قم، چاپ دوم، ۱۴۲۲ق.
[۵] . نجاشی، ابوالحسن، احمد بن علی، رجال النجاشی – فهرست اسماء المصنّفی الشیعة، ص ۲۳۵، محقق، مصحح، سید موسى شبیرى زنجانى‌، دفتر انتشارات اسلامی، قم، ۱۴۰۷ق؛ موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۳۱۱؛ شعب المقال فی درجات الرجال، ص ۹۲؛ تفرشى، سید مصطفى بن حسین حسینى،‌ نقد الرجال، ج ۳، ص ۴۱، محقق، مصحح: گروه پژوهش مؤسسه آل البیت علیهم السلام، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، قم، چاپ اول، ۱۴۱۸ق.‌
[۶] . کشّى، ابو عمرو، محمد بن عمر بن عبد العزیز‌، رجال الکشی (با تعلیقات میرداماد)، ج ۲، ص ۶۱۰، شارح: حسینی استرآبادى (میر داماد)، محمّد باقر، قم، چاپ اول، بی تا؛ الحلیة فی حرمة حلق اللحیة، ص ۱۳ و ۱۴؛ اسدی حلّى، حسن بن یوسف بن مطهر، ‌رجال العلامة- خلاصة الاقوال، ص ۲۶۷ و ۲۶۸، منشورات المطبعة الحیدریة، نجف اشرف، چاپ دوم، ۱۳۸۱ش؛ خویی، سید ابوالقاسم،‌ معجم رجال الحدیث، ج ۱۴، ص ۱۳۹.
[۷] . «سعد بن عبدالله» (موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۲۶۳ – ۲۶۵)؛ «محمد بن خالد طیالسی» بنا بر تحقیق،(موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۴۹۸ و ۴۹۹؛ نوری، میرزا حسین، خاتمة المستدرک، ج ۹، ص ۳۹ و ۴۰، محقق، مصحح: گروه پژوهش مؤسسه آل البیت، مؤسسه آل البیت، قم، چاپ اول، ۱۴۱۷ق)؛ «عاصم بن حمید الحناط» (خاتمة المستدرک، ج ۱، ص ۵۹؛ شعب المقال فی درجات الرجال، ص ۹۰ و ...)؛ «ابو بصیر الاسدی» (موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۲، ص ۶۳۲ – ۶۳۴).
[۸] . موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۳۱۰؛ شعب المقال فی درجات الرجال، ص ۹۲.
[۹] . موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۳۱۰؛ شعب المقال فی درجات الرجال، ص ۹۲؛ رجال النجاشی – فهرست اسماء المصنّفی الشیعة، ص ۲۳۵.
[۱۰] . موسوعة طبقات الفقهاء، ج ۳، ص ۳۱۱؛ خاتمة المستدرک، ج ۱، ص ۵۹؛ شعب المقال فی درجات الرجال، ص ۹۰ و کتاب های دیگر رجالی.
[۱۱] . مانند: نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام، ج ۴۱، ص ۶۴۸، محقق ، مصحح: عباس قوچانی و علی آخوندی، دار إحیاء التراث العربی، چاپ هفتم، بی تا؛فاضل هندی اصفهانی، محمد بن حسن، کشف اللثام و الابهام عن قواعد الاحکام، ج ۱۰، ص ۵۱۶ و ۵۱۷، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، ۱۴۱۶ق؛ سبزواری، سید عبدالاعلی، مهذّب الاحکام، ج ۲۸، ص ۱۵۳، مؤسسه المنار، قم، چاپ چهارم، ۱۴۱۳ق؛ فاضل لنکرانی، محمد، الحدود، ص ۷۲۸ و ۷۲۹، محقق ، مصحح: حسین واثقی، عبادالله سرشار، محمدعلی مقدادی، مرتضى واعظی، محمد مهدی مقدادی و محسن أسدی،‏ مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، قم، چاپ اول، ۱۴۲۲ق.
[۱۲] . فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، ج ۸، ص ۱۲۷، محقق، مصحح: دکتر مهدى مخزومى و دکتر ابراهیم سامرائى‌، نشر هجرت، قم، چاپ دوم، ۱۴۱۰ق؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج ۹،ص ۳۲۳، محقق، مصحح: احمد فارس صاحب الجوائب،‌ دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع – دار صادر، بیروت، چاپ سوم، ۱۴۱۴ق.
[۱۳] . قرشی، سید علی اکبر، قاموس قرآن، ج ۴، ص ۹۴، دارالکتب الاسلامیة، تهران، چاپ ششم، ۱۴۱۲ق؛ لسان العرب، ج ۱، ص ۵۱۲.
[۱۴] . تبریزی، جواد بن علی، صراط النجاة، ج ۵، ص ۳۷۴ و ۳۷۵، بی تا.
[۱۵] . بلاغی نجفی، محمد جواد بن حسن، رسالة فی حرمة حلق اللحیة، ص ۱۵۰، محقق،مصحح: رضا استادی، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، ۱۴۱۵ق؛ لاری، سید عبدالحسین، مجموع الرسائل، ص ۳۰۴، مؤسسه معارف اسلامی، قم، چاپ اول، ۱۴۱۸ق.
[۱۶] . الحلیة فی حرمة حلق اللحیة، ص ۱۴؛
[۱۷] . وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۱۳۰ و ۱۳۱،بَابُ جَوَازِ جَزِّ الشَّیْبِ وَ کَرَاهَةِ نَتْفِهِ وَ عَدَمِ تَحریمِه، ح ۵.

من ازدواج نکردم جز استمنا چی کار کنم ؟میشه کاری کرد؟دعام میکنم نمیشه ازدواجم جور نمیشه اینکارم نکنم بمیرم دیگه

تصویر شهرسوال

پرسشگر گرامي؛
همان گونه که مي دانيد يکي از اهداف ازدواج رفع نيازهاي جنسي است، و گر نه ازدواج هدف هاي مهم تري نيز دارد که در جاي خودش به آنها پرداخته شده است.[۱] اگر چه شرايط زمانه ازدواج جوانان را بسيار سخت نموده، اما کساني که به آداب اسلامي پايبند و معتقد باشند که گشايش تمام امور به دست خداوند است، مي توانند با توکل بر خدا به روش و شيوه ائمه (ع) اقتدا کنند و در امور مادي به دور از تشريفات با يک مراسم ساده و کم ترين امکانات، زندگي مشترک را شروع کنند، که اگر چنين کنند خداوند خود وعده داده که از فضل خود آنها را به ثروت مي رساند. چنانکه در قرآن مي فرمايد: "عَزب هايتان (افراد مجرد) را و غلامان و کنيزان خود را که شايستگي ازدواج دارند، همسر بدهيد. اگر بينوا باشند خدا به کرم خود توانگرشان خواهد ساخت، که خدا گشايش‏دهنده و داناست.[۲] بنابر اين بهترين راهي که براي جوانان پيشنهاد مي شود تا به گناه نيفتند راحت گرفتن مسئله ازدواج است. انسان اگر بخواهد در ابتداي جواني تمام امکانات يک زندگي را داشته باشد، در نهايت تشريفات مراسم عروسي برگزار کند، درآمد ماهيانه بالايي داشته باشد و... بايد بداند که نه امروزه و نه در گذشته براي عموم مردم چنين چيزي امکان داشته است. بلکه عموماً جوانان پس از رسيدن به بلوغ سني و فکري اقدام به ازدواج مي کردند، سپس مشغول کار و تلاش مي شدند و با کار و تلاش و به لطف و عنايت خدا به مرور زمان صاحب شغل، منزل و... مي شدند.
بنا بر اين شما مي توانيد و بايد سعي کنيد در اولين فرصت با يک ازدواج بسيار ساده خود را از دام گناه برهانيد . بايد بدانيد که اگر کمي از شرايط و خواسته هاي خود در زمينه انتخاب همسر بکاهيد و حاضر باشيد با دختري که از مالي خانواده اش از خانواده شما پائين تر هستند ازدواج کنيد دختران شايسته زيادي را براي همسري خواهيد يافت. در غير اين صورت بايد با روزه گرفتن و ورزش کردن و پر کردن اوقات فراغت خود غريزه جنسي خود را کنترل کنيد تا به گناه نيفتيد تا شرايط مطلوب شما براي ازدواج مهيا شود.
/۲۹۴۸۰۵/

من به خاطر خودارضایی بدبخت شدم...دیگه نمی تونم ازدواج کنم..مرده متحرکم...ای کاش ازدواج موقت کرده بودم..ای کاش به حرف این پزشک های بی سواد غربی گوش نداده بودم..حالا کجایند اون پزشکان که ضعف اعصابم رو خوب کنند؟ مگس پران چشمم رو خوب کنند؟..ای وای..

با سلام و درود خدمت شما بزرگواران بنده میخوام یک موضوعی را برایتان بگویم که برایم اصلا آسون نیست ولی گاهی وقت ها از خدا میخواهم تا زمانیکه بود من به این دنیا خوب است منو زنده نگهدارد و بس -- خیلی از خودم بدم میاد لعنت بر شیطان ملعون - الله سبحان تمام جوانان اعم از خواهر و برادر مان را از این مرض خطرناک حفظ کند --- اگر این مطلب رو خوندید لطفا به ایمیل درج شده جواب خیلی واضح و روشن و با برنامه قابل اجرا برایم بفرستید --- من کسی هستم که در مورد عواقب کارهایم فکر نمیکنم من بزرگترین مشکل من هست -- من به طور ناخدا به این مرض مبتلا شدم پدرم برای برادرم حدوداٌ سال ۱۳۸۰ کامپیوتر خریدند و اون هم من ذاتاً آدم کنجکاوی هستم یکبار اتفاقاً این فیلم های مبتذل رو دیدم و از اون به بعد همیشه خر شیطان شدم و این گناه را انجام میدم گاهی توبه میکنم از صدق دل از خدا میخوام که منو نجات بده -- اما باز دوباره همان کار قبلی رو انجام میدم --- ولی این نکته رو بگم که همیشه از صدق دل از خداوند هر چی خواستم خداوند برایم ارزانی داده است --- نمیدانم این لطف خدا است یا عذاب از جانب اوست که منو میخواد با الطاف و کرم خود نوازش کند بعد با یک عذاب دردناک نابود کند ---- من آدم خوش دل و خوش سختی هستم نمیدانم ابتدا در این فیلم های مبتذل یک جذابیت خواسی برایم دارد --- هر چی کوشش میکنم نمیتوانم --- لطف اگر این مطلب رو خوندید یک پاسخ مناسب و یک راه حل منطقی و قابل اجرا هر چقدر سخت من قبول دارم اگر زمانی بشود که حتی یک روز قبل از مرگم از این عمل نجات بیابم همان برایم کافی است ---- تمام وجودم داره استهلاک میشه چشمام ضعیف شده خیلی عصبانی ام - میخوام کاری پیدا کنم ولی بیکاری هم بلای جانم شده هر وقت بیکارم این فکر های مزخرف به سرم میزند یا نا امید میشم --- کاش این هم راهی میداشت یک سال دو سال سه سال -- ده سال ادم میرفت تلاش میکرد از این گناه رهای پیدا میکرد نجات پیدا میکرد

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما کاربر شهر سوال.
دوست عزیز، قطعا اولین گام مؤثر در رفع یک مشکل، پذیرش آن مشکل و خواستن حل آن است. لطفا به مطالبی که در لینک های زیر آمده است مراجعه کنید و راهکارهای رفع اعتیاد به امور مستهجن را پیگیری کنید. انشالله با اراده و تصمیم قوی که دارید خواهید توانست از این مشکل عبور کنید. اما این نکته را هم توجه داشته باشید که اگر پس از مدتی نتوانستید به تنهایی بر مشکل غلبه کنید، لازم است تحت نظر یک مشاور (متعهد و مذهبی) مراحل حل مشکل را پیگیری کنید.
http://soalcity.ir/node/3649
http://soalcity.ir/node/2821
http://soalcity.ir/node/3391
فقط این نکته را مجددا یادآور می شویم که پس از انتخاب یکی از مجموعه راهکارهای ارائه شده در پست های بالا، آن را به دقت مطالعه کنید و با برنامه ریزی مدت دار ،گام به گام اجرا کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.
مطالب و برنامه های انجمن معتادان جنسی هم میتواند مفید باشد:sa-iran.org
موفق باشید.

من تقریبا چهار ده ساله این کار رو انجام میدم ای کاش این شیطان لعنتی نمیبود همیشه که مورد ازمایش قرار میگیرم شکست میخورم الان دیگه یه آدم علیل و بیچاره شده دیگه نه انرژی برای ادامه زندگی دارم نه امیدی برای زندگی --- ولی به این عمیقاً باور مندم که خداوند خیلی بزرگ است آنقدر بزرگ است که اگر همه عالم از او تقاضا هایشان رو طلب کنند یا نکنند در خدایی اش به اندازه ذزه ای نقصان بوجود نمی اید من فکر میکنم اگر زودتر بمیرم بهتر است چون ممکن تمام زندگی رو در آتش جهنم بسوزم ولی آخر که به زندگی ام یکبار کلمه شهادت به زبان خود جاری کردم الله سبحان به برکت و عظمت این کلمه مبارک منو از دوزخ بیرون کند تا زمانیکه از گناه پاک شوم --- وقتی از گناه پاک شوم بخیر یک لحظه که به بهشت برم همان لحظه برایم کافی است -------- من ناخدا و بدون هیچ اطلاعی به این عمل مبتلا شدم --- من حالا نصف عمرمو بدم که زندگی ام بیست سال به عقب برگردد ولی دیگه نمیشه ---- ولی به این نکته عمیقاً باور دارم که تا زمانیکه انسان (خودش) در زندگی خود تغیری نیآورد زندگی اش (خودبخود) هیچ تغیری نمیکند ----- این نکته را باید بگم که خداوند خیلی خیلی بزرگ ، کریم ، مهربان ، لطیف -- ده هزار برابر مادران و پدران همه عزیزان مهربانتر است --- من از خدای خود هیچ انتقادی ندارم الله سبحان کریم همه چیز رو در اختیارم گذاشته و نمیدونم چرا اینقدر بنده ناسپاس و ناشکر هستم من اگر انشا الله زنده بود تمام تلاش ام رو میزارم برای از بین بردن اسباب این گناه که این خارجی های لعنتی ( معاون های شیطان ) برای مسلمانان جور کردن از تمام دوستان از پیر و جوان ، خواهر و برادر ، بزرگ و کوچک تقاضا میکنم برایم دعا کنید ---

تصویر مشاور شهر سوال

سلام. از اظهار نظر شما متشکریم.
برای شما آرزوی سلامت و آرامش در پناه الطاف الهی را داریم.

متاسفانه من همین امروز مرتکب زنا شدم خدا شاهده نزدیک ۳۹ سال خودم رو کنترل کردم چند وقت دیگه ۳۹ سالم میشه تا به امروز نه شراب خوردم نه مال حروم تا به دیروز خدا شاهده زنا نکرده بودم که متاسفاه وسوسه شدم و به جایی رفتم و مرتکب زنا شدم مجرد هستم و واقعیت برای پدر و مادرم متاسفم که اصلا به فکر ازدواج من نبودند اگر به فکر ازدواج من بودند امروز من به این گناه بزرگ مرتکب نمیشدم پدر من یه آدمی بود که اصلا بودن یا نبودنش به حالم هیچ فرقی نداشت مادرم که مثل پدرم کسی رو برای من پیدا نکرد نمیگم خودم مقصر نیستم ولی به نظر خودم که من این گناه رو مرتکب شدم در وهله اول پدر و مادرم رو مقصرش می دونم توی برنامه سمت خدا که ظهر ها کانال ۳ میزاره یه آخوندی صحبت می کرد و می گفت اگر پسری به گناه بیفته اون گناه هم برای پدر و مادرش هم نوشته میشه حالا این رو میخوام بگم الان من باید چه کار کنم خدا من رو لعنت کنه خیلی معذرت میخوام از همگی شهوتم زد بالا که این گناه رو من مرتکب شدم به خدا الان دارم دیونه میشم اصلا از این زندگی بریدم میگم برم قرص برنج بگیرم خودم رو بکشم ولی می بینم خودکشی که اصلا توش ببخش نیست موقعی که اومدم خونه به خدا گفتم خدایا من رو ببخش روی دیوار اتاقم یه کلمه اللهِ زدم تا حتی میخواستم دست روی کلمه اللهِ بزنم فهمیدم نباید این کار رو بکنم چون الان هنوز غسل نکردم باور کنید دیگه نمیدونم چه کار باید بکنم هیچ وقت پدرم رو نمی بخشم اگر به فکر آینده من بود و من رو سر و صامون داده بود امروز مرتکب زنا نمیشدم این رو هم بگم از شما بچه های سایت شهر سوال و از همه کابران این سایت معذرت خواهی میکنم چون این رو میدونم گناهی رو که انسان مرتکب بشه بیاد برای دیگران بگه ممکنه دیگران نیز به اون گناه آلوده بشن به هر حال از همه معذرت خواهی میکنم از زندگی سیرم به خودم گفنم تو این همه سال جلوی خودت رو گرفتی و با هیچ دختر یا زنی دوست نبودی خراب کردی پسر نمیدونم باید چه کار بکنم عذاب وجدان بد چیزی هست اگه خودکشی حرام نبود خودم رو میکشتم به هر حال ببخشید زیاد حرف زدم

تصویر شهرسوال

سلام و تشکر از ارتباط شما
زنا ازگناهان کبيره است. قرآن مي فرمايد: به زنا نزديک نشويد که زنا قبيح و زشت و راهي بد فرجام است.(۱)
پيامبر(ص) فرمود: خشم خدا نسبت به زناکاران بسيار سخت وسريع است.(۲)
حضرت علي (ع) فرمود: در قيامت از زنا کاراني که بدون توبه وارد محشر مي شوند، چنان بوي گندي بلند مي شود که همه اهل محشر مي گويند : خدايا ، زناکاران را لعنت کن.(۳)
مطمئنا گناه بزرگي مرتکب شده ايد اما اين ندامت شما حاکي از محبت فراوان خدا نسبت به شما است.
اين فرصت را غنيمت بشماريد.
خدا درب رحمتش را به سويتان گشوده است.
وقتي با توبه گناهي پاک مي شود فکر خودکشي و گناه بزرگتري که توبه اي در کارش نيست چرا؟!
خدا آن قدر ارحم الراحمين است و راهکار بعد از ارتکاب گناه را به صراحت در قرآن برايمان معرفي کرده است.
گناهانى كه خداوند حد براى آن‏ها مقرر داشته مانند زنا، واجب نيست كسى براى جبران گناهش نزد حاكم شرع اقرار كند تا بر او حد جارى نمايد بلکه بايد از کرده خويش ، توبه حقيقي كند، يعني واقعا از گناه خود پشيمان شود و از خدا بترسد وتصميم بگيرد که هرگز گناه و گناهان ديگر را انجام ندهد .بسيار استغفار کند .به رحمت پروردگار و قبولي توبه اش اميدوار باشد . توبه حقيقي چنان انسان را دگرگون مي كند كه گويي هيچ گناهي را مرتكب نشده است.
خداوند در يکي از آيات فرموده است: «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ * وَأَنِيبُوا إِلَى رَبِّكُمْ؛(۴) اي بندگان خدا که بر خود اسراف و ستم کرده‌ايد، از رحمت خداوند نا اميد نشويد که خدا همه گناهان را مي‌آمرزد و به درگاه پروردگارتان انابه کنيد».
امام محمد باقر(ع) مي فرمايد: ‌«التائب من الذّنب كمن لا ذنب له؛(۵) توبه كننده از گناه مانند كسي است كه گناه نكرده است».
توبه حقيقي و خالص كه قرآن از آن به «توبه نصوح» ياد مي كند،يعني توبه اي که چنان تحولي در گناهکار به وجود آورد که ديگر هيچ وقت به سوي گناه نرود. چنين توبه اي موجب محو همه آثار گناه مي گردد و در قيامت نيز اثري از آن ظاهر نيست.
حضرت امام صادق(ع) مي فرمايد: «هنگامي كه بنده اي توبة نصوح (حقيقي) كرد،مواهب و نعمت هاي كم نظير الهي را متوجه خود مي سازد. اولين اثرش آن است كه محبوب نزد خدا مي شود.
دوم آن که خداوند در دنيا و آخرت گناهان او را مي پوشاند». راوي سؤال كرد كه چگونه خدا پرده پوشي مي كند؟ فرمود: « هر چه از گناهان كه دو فرشته موكّل بر او نوشته اند، از يادشان ببرد. به اعضاي بدن، فرمان مي دهد كه گناهان او را پنهان كنيد. به نقاط زمين و هر كجايي كه گناهكار توبه كننده گناه كرده است، دستور مي دهد كه گناهان او را پنهان كنيد و آثار آن را پاك مي كند.
پس توبه كننده در حالي خدا را در قيامت ملاقات مي كند كه هيچ چيزي به ضرر او و بر گناهانش گواهي و شهادت دهنده نيست و چيزي از آن آشكار نخواهد شد».(۶)
اگر چه حقيقت ‌توبه،‌ پشيماني قلبي است؛ لکن آداب مستحب خاصي نيز دارد که عبارتند از:
۱- سه روز روزه گرفتن؛
امام صادق(ع) مي‌‏فرمايد: توبه نصوح که خداوند به آن امر فرموده، روزه گرفتن روز چهارشنبه و پنج‏شنبه و جمعه است.(۷)
۲- غسل توبه؛
پيامبر مي‌‏فرمايد: بنده‏اي نيست که گناهي کند (هر چه و هر اندازه که باشد) سپس پشيمان شود و توبه کند مگر اين که خداوند به مغفرت و آمرزش به او نظر کند، سپس پيامبر به شخصي که مي‏خواست توبه کند فرمود: «برخيز و غسل کن و براي خدا سجده نما».(۸)
۳- رسول‏ خدا (ص) به يارانش فرمود: کيست که بخواهد توبه کند؟ گفتند: همه مي‏خواهيم توبه کنيم، حضرت فرمود: غسل کنيد و وضو بگيريد و چهار رکعت نماز بخوانيد. در هر رکعت پس از حمد، سوره قل هو الله را سه مرتبه و ناس و فلق را يک مرتبه بخوانيد، پس هفتاد مرتبه استغفار کنيد و آخرش بگوييد:
« لا حول ولا قول الاّ بالله العلي العظيم» بعد اين دعا را بخوانيد:
«يا عَزِيزُ، يا غَفّارُ، اغْفِر لي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ فَاًّنَّهُ لا يغْفِرُ الذُّنُوبَ اًّلاّ أنْتَ»هر کس از امت من اين عمل را به‏ جا آورد، از آسمان ندا مي‏شود که توبه‏ات پذيرفته و گناهانت آمرزيده شد.
اصحاب گفتند: اگر کسي اين عمل را در غير اين ماه به ‏جا آورد چگونه است؟ حضرت فرمود: مثل همان است که بيان کردم. اين کلمات را جبرئيل در شب معراج به من ياد داد.(۹)
۴- دعاهاي توبه؛
مناسب است کسي که مي‏خواهد توبه کند ، دعاهاي توبه‏اي را که از ائمه معصومين وارد شده ‏است، به ويژه دعاهاي صحيفه سجاديه، مخصوصاً دعاي ۳۱ و يا مناجات خمسه عشر، به ‏خصوص مناجات تائبين را بخواند.
۵- استغفار (درخواست بخشش)؛
قرآن مجيد مي‏فرمايد: «وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيهِ؛(۱۰) اي قوم، از خدا آمرزش بخواهيد، سپس به سوي او توبه کنيد».
اگر کسي مرتکب زناي با زن شوهردار شود، اگر چه تعدي به حق الله نموده، ولي لازم نيست آن را به کسي بگويد و پرده از اين عمل زشت بردارد، بلکه واجب است که واقعاً توبه نمايد . از خداوند بخواهد که او را ببخشد . خداوند او را مي بخشد .در اين صورت حق الناس ندارد.
سعي کنيد شرايط ازدواج را فراهم کنيد تا به منجلاب گناه نيافتيد.

پي نوشت ها:
۱.اسراء (۱۷)آيه ۳۲.
۲. نهج الفصاحه ،ص ۵۷.
۳. عقاب الاعمال،ص ۵۹۹.
۴.زمر (۳۹) آية‌ ۵۳.
۵. اصول كافي، ج ۴، شرح و ترجمه حاج سيد جواد مصطفوي، ص ۱۶۸، حديث ۱۰.
۶. همان، ص ۱۶۴.
۷. وسائل الشيعه، ج ۱۱، ص ۳۶۲.
۸. مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۵۱۳.
۹. سيد بن طاووس،اقبال،ص۳۰۸
۱۰. هود (۱۱) آيه ۳، ۵۲ و ۹۰.

--موفق باشيد--

/۳۸۶۵۲۶/

تنها راه صیغه است از نظر اسلام صیغه کردن حتی یک زن خراب بهتر از خود ارضایی است زیرا زن و مرد زود تر بهم میرسن و از مجرد موندن جوان‌ها جلوگیری میشه و احتمالا به ازدواج ختم میشه.

نظرات