برای درمان همجنس‌گرایی چه باید کرد؟

همجنس‌گرایی

پسری ۲۰ ساله هستم، از بچگی شاهد دعواهای پدر و مادرم بودم و این باعث شد گوشه گیر و تنها باشم و بعد از سن بلوغ با خودم عهد کردم که ازدواج نکنم. با خودم کاری کردم که از جنس مخالف متنفر بشم. و بالعکس خودم را به سوی همجنسگرایی سوق دادم، و بعد از چند سال دیگر کاملا باور کردم که من همجنسگرا هستم. وقتی پسرهای خوشگل و هم جنس خودم رو میبینم تپش قلبم تند تر میشه عرق میکنم و بارها عاشق همجنس خودم شدم بدون اینکه به کسی چیزی بگیوم. حال بعد از چند سال توبه کردم و نماز میخوانم ولی باز مثل قبلا همان حس همجنسگرایی را دارم. شما را بخدا کمکم کنید خیلی دارم اذیت میشم.


با سلام و عرض تحیت
در رابطه با سوال مطرح شده توجه شما را به مطالب زیر جلب می کنم:

۱_ هموسکشوالیتی یا همجنس گرایی که در زمره انحرافات جنسی است به این معنا است که فردی دچار گرایش عاطفی، روانی و بویژه جنسی به جنس موافق خود باشد در حالی که فاقد چنین تمایلی به جنس مخالف است. بنابراین به صرف علاقه به جنس موافق در حالی که به جنس مخالف نیز گرایش وجود داشته باشد همجنس گرایی گفته نمی شود.

۲_ همجنس گرایی ممکن است ژنتیک و یا اکتسابی ( متاثر از محیط و تربیت) باشد. که درمان و برطرف کردن نوع دوم یعنی اکتسابی ساده تر است.

۳_ همجنس گرایی اگر تمایلی غیر ارادی باشد و منجر به رفتار و ارتباط نامشروع نگردد، از لحاظ شرعی فاقد اشکال است

۴_ اگر فردی همجنس گرا باشد نیازمند است تحت مراقبت درمانی یک سکس تراپیست متعهد قرار بگیرد، در عین حال تا فراهم شدن زمینه مراجعه، لازم است:


- از تخیل و خیال پردازی در ارتباط با افراد همجنس خودداری شود و ذهن به سایر امور منصرف شود.
- مدیریت حضور و تماس چشمی با افراد همجنس و حذف ارتباطهای تحریک آمیز
- خودداری از یاس و نامیدی و پرهیز از تلقین منفی از قبیل ناتوان یا ضعیف دانستن خود در برطرف کردن این خصیصه
- تکرار تصویر ذهنی و تخیل نقشهایی از قبیل پدر بودن، همسر موفق بودن و نیز بال و پر دادن به این نقش تا جایی که از داشتن چنین نقشهایی لذت ببرد
-اجتناب از حضور در موقعیت ها و مکانهایی که تمایل به همجنس گرایی را تحریک یا تشدید می کند
-افزایش سطح برنامه های متنوع ورزشی، هنری، مهارتی و...
- تقویت ارتباط با خدای متعال با انجام واجبات و ترک محرمات و استعانت و یاری جستن از حضرتش

کلمات کلیدی: 

دیدگاه‌ها

تصویر مشاور شهر سوال

دوست عزیز، بزرگترین یار و کمک کننده به شما (پس از خدواند بزرگ و مهربان) خود شما هستید. اگر نخواهید به خودتان کمک کنید قطعا کس دیگری نخواهد توانست شما را نجات دهد. اکنون وضعیت شما مانند کسی است که میداند مسیر پیش رویش باتلاق است و هر گام که در این مسیر بردارد رهایی از آن دشوار تر خواهد بود تا جایی که دیگر نه خودش میتواند از این باتلاق رها شود و نه دیگران میتوانند او را بیرون بکشند! پس اکنون که در گامهای اول هستید، کمی سختی و رنج را به جان بخرید، مقاومت کنید، و اجازه ندهید تا یک تصمیم اشتباه، یک جمله اشتباه، یک پاسخ اشتباه و یا حتی یک فکر یا نگاه اشتباه شما را گرفتار نماید.
یکی از راههایی که شما را به این مقاومت کمک میکند (البته به صورت تدریجی و نه یکباره، پس بایستی صبور باشید) آن است که خود را مجبور به شرکت در فعالیتهای مذهبی و عبادی کنید. خود را مجبور به گذراندن وقت با افراد، آشنایان، دوستانی کنید که سالم هستند و در مقابل ارتباط با آن دوستانی که ممکن است برای شما فریبنده باشند را به طور کلی قطع کنید (یا به تدریج قطع کنید).
به خدا اعتماد کنید و از او کمک بخواهید. حتی میتوانید با خدا معامله کنید، مدتی را هرچند سخت و دشوار گناه نکنید و در مقابل تحریکات مقاومت کنید، در مقابل از خداوند بخواهید تا دریچه های لذت های حلال را برای شما باز کند.
ما منتظر اخبار خو ش شما هستیم. موفق باشید.

با عرض سلام مجدد,باور کنید بیشتر کارایی رو ک گفتید من همیشه انجام میدم,نمازم سر وقته تقریبا هر روز ورزش(فیزیک) انجام میدم بیشتر وقتا به رابطه با زن و زندگی بچه دار بودن فک میکنم اما حدود ماهی یکبار حس مفعول بودن میاد سراغم ,جوریه که اصلا خودم دوس دارم و تو کانال های دوست یابی تاپ پیدا میکنم و تا چند روز باهاش صحبت میکنم و مدام تو این فکرم که برم پیشش یا نه بعد چت کردن با پسرایی که میخوان تاپم باشن تصمیم ب خود ارضایی میگیرم و زود پشیمون میشم دوباره میره تا یه ماه بعد.من نمیدونم کدوم قسمت خودمو باور کنم گی یا یه زندگی عادی؟

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام مجدد.
دوست عزیز، قطعا شما بایستی خودتان را باور کنید، خودِ سالم و طبیعی، خودِ عادی که البته گاهی اوقات دچار تنش هایی می شود. همانطور که عرض شد اگر نمیتوانید به یکباره رفتار خود را تغییر دهید، سعی کنید با زمانبندی مشخص برای خودتان و به تدریج آن را تغییر دهید. برای این کار بهتر است آخر هر هفته برای هفته بعد برنامه ریزی کنید و آن را در طول یک هفته اجرا کنید. در برنامه ریزی خود، برنامه های مثبت و خوب را به تدریج اضافه کنید و برنامه های نامطلوب و منفی را کم کنیدو سعی کنید دقیقا طبق برنامه پیش بروید.
دوست عزیز اگر میبینید خودتان به تنهایی نمیتوانید از پس این کار بر بیایید، لازم است زیر نظر یک روانشناس، این مسیر را طی کنید. پس هیچگاه گمان نبرید که نمیتوانید و نمی شود!
موفق باشید.

سلام
ی سوال دارم من چند وقته ی پسره هست تو دانشگاه شبیه دختراست (ترنس نیست) من نمیدونم چرا روش حس پیدا کردم ولی روی جنس مخالفم حس دارم
آیا من دارم همجنسگرا میشم یا نه؟

تصویر مشاور شهر سوال

سلام.
نخیر، صرفاً حس شهوت و قوای جنسی شما به واسطه یک محرک بیرونی تحریک شده است.

سلام. در سالهای اخیر این مورد رو زیاد باهاش برخورد کردیم و به نظر من این مورد بر میگرده به ناآگاهی جامعه در برخورد با اینگونه افراد. مطمئناً فشار آوردن به فرد و پرخاش به او به جای حل مسئله باعث به کج راهه رفتن فرد مورد نظر میشه. لطفاً از این دست مقالات زیاد بزارید تا آگاهی جامعه بیشتر بشه. به این افراد به چشم بد نگاه نکنیم تا بتونن خودشون رو اصلاح کنن. شاد باشید

امیدوارم هر چه زودتر این مشکلات حل شود

سلام خسته نباشید. پیشاپیش بابت گفته هام عذر میخوام
پسری ۲۲ ساله هستم دانشجو ساکن خوابگاه. شش ماه پیش تاحدودی ناخواسته کاری کردم که حکمش ۱۰۰ ضربه شلاقه. یه دوستی داشتم که من رو بغل و نوازش میکرد... بعد از چندروز وسوسه به جونم انداخت که.... هرطوری بود بعد از یک هفته خودمو از این گناه کشیدم بیرون.
از اون روز روزگارم سیاه شد. اوایل فکر میکردم باید اعدام بشم. بعدش فکر میکردم دوستم رو بدبخت کردم(درصورتی که یجورایی خودش شروع کننده بود) بعدش فکر میکردم حق الناس گردنمه واسه این گناه و باید برم حلالیت بطلبم. اون دوستم هم که به من وابسته بود منو تحت فشار قرار میداد که برگردم دوباره باهاش رفیق شم وگرنه نفرینم میکنه
بعدش فکر کردم همجنسگرا هستم و تا الآن ادامه داره. بخدا زندگی واسم نمونده. همه این افکار مثل یه لشکر به ذهنم حمله میکنن و نمیتونم جلوشون مقاومت کنم. یه لحظه با خودم میگم همجنسگرام و بدنم یخ میشه و عرق میکنم و تنگی نفس و سوزش سر و..... صبح ها با لرز از خواب بلند میشم و گلاب بروتون بالا میارم با شکم خالی. یه حسیه مثل مردن. یک میلیون بار سایت شما و بقیه سایتارو چک کردم همه کامنتارو میخونم و همه دلایل و اتفاقات رو به خودم میچسبونم. هرروز یک دلیل از گذشته خودم استخراج میکنم واسه همجنسگرا بودم و تا حد مرگ پیش میرم. همش فکر میکنم زن میگیرم وطلاق میگیرم دقیقا مثل چیزایی که خوندم و داستانای دیگه... حتی چندروز فکر میکردم ترنسم :))))))
الآنم چندوقته فکر میکنم برم فیلمای مستحهجن همجنسباز هارو ببینم. اگر تحریک شدم همجنسگرام و اگر تحریک نشدم سالمم. متاسفانه یکی دوبار این کارو کردم. بدنم یخ میشد و سرم دردمیگرفت و آخرش فکر میکردم تحریک میشم. باز اول نگاه میکردم ببینم چی میشه... صدبار همین وضعیت...الآنم اون صحنه هارو میارم تو ذهنم ببینم تحریک میشم یانه. خیلی آزاردهنده س خیلیییی
من حس جنسی به دخترا داشتم و به یکی از همکلاسی هام علاقه مند بودم ولی چون بهش نرسیدم سعی کردم فراموشش کنم که تاحدودی واسم مشکل بود. الآن که فراموش کردمش باخودم میگم چون همجنسگرا بودم و قبلا نمیدوستم تونستم فراموشش کنم و الآن بیخیالش باشم. میل جنسیم به شدت کم شده. قبلا همیشه خیال پردازی های جنسیم با جنس مخالف بوده و الآن خبری ازشون نیست. آخرین بار یه ماه پیش چنین خیال پردازی هایی به سرم زد. توذهنم رابطه با دختر رو یهویی پس میزنم و بشدت مضطرب میشم حتی قبلا بذله گویی های مجازی هم تحریک آمیز و لذت بخش بود واسم ولی الآن حال و حوصله صحبت کردن باهاشون رو ندارم. همینم دلیلی شده که فکر کنم همجنسگرام. بااضطراب به جنس مخالف نگاه میکنم فکر میکنم. وقتی میبینمشون باید تحریک بشم ولی نمیشم و باز اینم میشه یه دلیل. به پسرا هم که نگاه میکنم هیچ اتفاق خاصی نمیفته ولی حس میکنم نگاهم به پسرا هم با اضطراب همراه میشه. اوایل خیلی وسوسه داشتم که دوباره با همون دوستم... ولی الآن نه از دیدنش تحریک میشم نه خیال پردازی هاش میاد سراغم. البته یه مدت زیادی با دیدن دوستم حمله بهم دست میداد که اونم کم شده ولی هنوز هست
میدونم خیلی بهم ریخته نوشتم ولی توروخدا کمکم کنید

تصویر شهرسوال

دوست گرامي، سلام؛ از اعتماد شما به اين مجموعه از شما تشکر مي کنيم. شما در گذشته مرتکب گناه شده ايد و بايد توبه کنيد. وقتي انسان توبه مي کند پاک مي شود. نماز غفيله بخوانيد و سعي کنيد با کارهاي نيک گذشته را جبران کنيد. اينکه دائما فکر کنيد گنه کاريد، يا همجنس گرا هستيد همه وسوسه شيطان است و نشانه آن نيز اين است که شما را وسوسه مي کند که فيلم هاي مستهجن ببينيد يا با فرد سابق رابطه داشته باشيد. اينها از جنس وسوسه شيطان است. حتي توبه و ناراحتي شما نيز ابزاري براي شيطان است.
البته که دسته بندي تنها دگرجنس خواه و همجنس خواه نيست برخي افراد هم دو جنس خواه هستند.
شما همجنس گرا نيستيد زيرا در گذشته نبوده ايد و به جنس مخالف تمايل داشته ايد. شما يک تجربه لذتبخش با جنس موافق داشته ايد اين باعث مي شود که شما شرطي شويد و اين احساس لذت با ديدن همجنس ها تدعي شود البته در مورد شما چنين نيست و تنها با ديدن آن فرد تداعي مي شود.
اينکه به جنس مخالف تمايل جنسي نداريد بخاطر اضطراب است. اضطراب مانع تمايل جنسي است و حتي به جنس موافق هم تمايل نداريد. اين بخاطر اضطراب است.
چيزي که باعث مي شود اضطراب هاي شما ادامه پيدا کند چک کردن مرتب شماست. اينکه دائما به اين مسئله فکر مي کنيد اينکه فيلم هاي مستهجن مي بينيد. اينکه دائما به جنس موافق نگاه مي کنيد و خود را آزمون مي کنيد. اينها مانع کاهش اضطراب شماست.
درمان نيز بي توجهي به اين افکار است. سعي کنيد همه افکار مزاحم خود را از ذهن دور کنيد. شما نسبت به جنس موافق تمايل جنسي نداريد تنها اضطراب داريد ولکن حتي اگر تمايل داشتيد باز هم قابل درمان بود پس نگران نباشيد و سعي کنيد به خود آرامش بدهيد.

سلام من پسري ١٨ ساله هستم خيلي احتياج به كمك دارم ولي متاسفانه در ايران نيستم كه پيش روان پزشك يا روان كاو برم. گفتم شايد بتوانم پاسخ ام رو اينجا بگيرم
به خاطره يسري اتفاقات در سن ١٠-١٢ سالگي من به سمت اين كار رفتم هرچي بيشتر ميگذشت علاقم به جنس موافق بيشتر ميشد و جنس مخالف از چشمم ميوفتاد تا الان كه ١٨ سالم شده و تازه متوجه اين داستان شدم و هيچ وقت با پدر و مادرم در ميون نذاشتم فقط ميخواستم ببينم كه راه درمان يا معلاجه اي داره چون واقعا با اين گرايش نميتونم كنار بيام
لطفا پاسخ دهيد
مرسي از سابت خوبتون

تصویر شهرسوال

دوست گرامي، سلام؛ از اعتماد شما به اين مجموعه از شما تشکر مي کنيم. به نظر مي رسد که تمايل جنسي تان به جنس موافق است و به جنس مخالف تمايل جنسي نداريد.
با توجه به اينکه اين امر در مورد شما ثانويه است و در سني خاص اين فرايند اتفاق افتاده است ان شاء الله قابل درمان است. به نظر مي رسد که شما شرطي شده ايد. يعني جنس موافق با لذت براي شما تدعي مي شود.

راهكارهايي براي بي ميلي به جنس موافق و تمايل به جنس مخالف:

اجتناب از نگاه شهوت‏آميز به همجنس ها. مراقب نگاه خود باشيد و همان طور كه از نگاه شهوت آميز به جنس مخالف اجتناب مي‌كنيد از نگاه هوس آلود به همجنس ها نيز بپرهيزيد. چون از نظر شرعي، نگاه از روي شهوت به همجنس هم حرام است. رسول اكرم صلي الله وعليه وآله فتنه جوان زيبا را از فتنه دختر باكره بيش‏تر دانسته است (وسائل الشيعه، ج ۱۴، ص ۲۵۷).
افكار خود را كنترل كنيد. سعي كنيد به افكار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسي با همجنس فكر نكنيد. هيچگاه در ذهنتان به اين افكار بال و پر ندهيد و آن را براي خود نياراييد. براي اين كار، تلاش كنيد تنها نمانيد، چون اين گونه افكار بيشتر در هنگام تنهايي به سراغ انسان مي‌آيد. اگر اين افكار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد، آن را قطع كنيد، از جاي خود برخيزيد و به ميان دوستان يا اهل خانواده برويد و تا زماني كه اين افكار كاملا از ذهنتان خارج نشده، جمع دوستان يا خانواده را ترك نكنيد.
توجه به آثار و عواقب ميل به همجنس: انسان به صورت طبيعي تمايل به جنس مخالف دارد. هرگونه كاري كه تمايل طبيعي او را منحرف سازد، يك نوع بيماري تلقي ميشود. از دست دادن احساسات طبيعي بر جسم و روح انسان تأثير ميگذارد.

قطع ارتباط با دوستاني كه انسان را به سمت اين گونه رفتارها و افكار دعوت مي كنند و همچنين دوري از موقعيت هايي كه وقتي در كنار آنها قرار مي گيرد اين افكار را برايش تداعي مي كنند.

گاهي اوقات شيطان براي وادار كردن آدمي به گناه از اين كانال بهره مي گيرد يعني مسير هر گناهي را به شكلي هموار مي سازد در اينجا نيز مسير آلوده شدن به برخي گناهان از كانال پشت كردن به جنس مخالف و ازدواج مي‌گذرد و اين نوع افكار و ذهنيت مقدمه ي ورود به آن وادي است بايد با اين گونه افكار كه جز افكار شيطاني نام ديگري بر آن نمي توان نهاد بايد به مقابله پرداخت يعني ذره اي در شيطاني بودن اين افكار ترديد نداشته باشيد.
هر گاه با همجنس تحريک شديد و احساس جنسي نسبت به کسي پيدا کرديد تلاش کنيد با تصور او در حالتي که براي شما اشمئزاز مي آورد اين حالت را برطرف کنيد. يعني او را در حالتي تصور کنيد که لباسهايش آلوده به کثافات است و با آن حالت که حالتان از آن برهم مي خورد در ذهن تان تداعي کنيد تا احساس جنسي تان تغيير کند.
نهايت تلاش خود را بكنيد كه بيكار نباشيد. براي اين كار، براي ساعات شبانه روز خود برنامه ريزي كنيد. اوقات خود را با مطالعه، گردش با دوستان، ورزش، و ... پر كنيد.

با سلام من مردی ۳۳ساله هستم (کارشناسیه مدیریت بازرگانی)و از بچگی همبازی هام دخترا بودن و اسباب بازی هام عروسک و تا مقطع راهنمایی به دختران دانش اموز نگاه میکردم و گریه میکردم چرا من نمیتونم باهاشون باشم و راهم جداست.بعد از اینکه به سن بلوغ رسیدم تمام نگاهم برگشت به طرف پسر ها و با دیدن اندام و قیافه انهایی که به دلم مینشستن شبها تا صب گریه میکردم تا اینجا من پاک پاک هستم یه ادم بدون هیچ گناه.خواستم در جواب اونهایی که میگن همجنس گرایی انسان میندازه هفت طبقه زیرین جهنم بگم من خودمو تو این راه قرار دادم با اون سنم؟؟؟من اصلا میدونستم هوس چیه سکس چیه. من تو خونواده مذهبی بزرگ شدم و از سن۱۲سالگی نماز روزه ام و کامل خوندم تا الان و بارها از خدای خودم که میدونم اونجور که شماها توصیفش کردین در فلان سوره قران شمشیر به بدست منتظرم مونده تا بمیرم و عذابم کنه نیست و اصلا من همچین خدایی رو نمیخوام که سالها ازش بخوام و جوابم نده و اگر چنین باشد که دیگران میگویند من قبل از اینکه منو قعر جهنم بندازه ازش سوال دارم که حکمت این کارت چی بود که نه جواب دعاهامو دادی و نه درمانگر قابلی و بین انسانها معرفی کردی الان حکمت عذابت چیه؟؟میخوای بگی میتونم؟؟خب بسوزون میتونی.نه دوستان خدای بزرگ و جلاد توصیف نکنین اون از مادر مهربان تر و از رگ گردن به هر انسان نزدیکتر.بی دلیل حکم صادر نمیکنه.لواط گناه هست.زنا گناه هست بله.ما الان مثل این میمونیم که چپ دست هستیم میزنن تو سرمون که اگه بادست راست کار نکنیم عذاب میشیم اونی که دستور میده مغزه و سازندش خدا.خلاصه بگم من بزرگتر شدم و درگیر تر و دوری از رابطه ها.ولی این حس برمن پیروز شد و بارها وبارها سکس داشتم و اغوش هم جنس بهم ارامش میده.اعتقاداتم بهم گفت باید زن بگیری خواه نخواه زن گرفتم و یه دختر دارم که عاشقشم و زندگیمه و خانمم رو فقط دوسش دارم ولی هیچ گاه به من حس واقعی رو نداد.صدای نفسش وقتی تو اغوششم به من بیحسی و بی روحی میده ولی با تمام بی علاقگی دارم میسازم و جلو میرم و هر روز بیشتر از دیروز عاشق هم جنسم.از شما میخوام که کمکم کنین نمیخوام در این دنیا یه پیرمرد همجنس گرا باشم و بمیرم من خدامو دوس دارم کسی که دوسش دارم مطمعنم دوس نداره من بر خلاف چیزی که میخواد باشم و برم پیشش.بارها سر سجده خوابم برده وارزوی مرگ داشتم ....... کمکم کنین اگه راهی داره حس من به طرف خانمم بره .(و اون دنیا به قول بعضیا نرم قعر جهنم )با تشکر

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما کاربر شهر سوال. از اعتماد شما متشکریم.
ما در موقعیت های مختلف به این نکته اشاره کردیم که همجنس بازی (ارتکاب عمل حرام بین دو همجنس) با همجنسگرایی (گرایش و میل به همجنس) دو واژه مشابه ولی متفاوت هستند. البته ممکن است فردی طبق تعاریف موجود، هم همجنسگرا باشد و هم همجنس باز، اما لزوما این دو با هم همزمان نیستند. خیلی از اوقات دوستانی هم که نکاتی در مورد گناه و عقوبت میگویند ، منظورشان همجنسبازی است. پس به این نکته توجه داشته باشید. نکته مهم دیگر آن است که در بسیاری از اوقات فرد، گمان میکند همجنسگراست اما در واقع به یکی دیگر از اختلالات جنسی دچار است. مراکز مشاوره و درمان بسیار زیاد با چنین مواردی مواجه هستند. و نکته آخر این که همین پدیده مصطلح همجنسگرایی که تبلیغات فراوانی برای اشاعه و عادی جلوه دادن آن می شود و خیلی اوقات گفته می شود امری ذاتی و بدون درمان است، در موارد متعددی درمان شده و مقالات علمی و مطالب مربوط به آن در لابلای انبوه مطالب مخالف، معمولا دیده نمی شود.
با توجه به این که جنابعالی متاهل و دارای یک فرزند هستید و از آغوش گرم مهر و محبت همسر و دختر عزیزتان بهره می برید، قطعا ممکن است مسائل مختلفی در وضعیت نارضایتی فعلی شما و حتی اختلالات احتمالی جنسی شما دخیل باشد که نیازمند ورود یک متخصص به این مسئله است.
بنابراین توصیه میکنیم به یکی از مراکز تخصصی برای حل مشکلتان مراجعه نمایید:
۱- کلینیک تخصصی اختلالات جنسی وابسته به درمانگاه انستیتو روانپزشکي تهران، تلفن: ۶۶۵۵۱۵۱۵ - ۶۶۵۵۱۶۱۶
آدرس: ستارخان- خيابان نيايش- خيابان منصوري- جنب بيمارستان رسول اکرم(ص) - انستيتو روانپزشکي تهران
اطلاعات بیشتر: http://medicine.tums.ac.ir/story.aspx?id=23372&p=575
۲- دکتر سعید روشن (بیمارستان مصطفى خمینی تهران) ۸۸۹۶۶۱۳۰ الی ۹
۳- دکتر محمدعلی بشارت ( تهران بزرگراه دکتر چمران خ جلال آل احمد روبروی کوی نصر خ نسیم دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی تلفن ۸۸۲۸۱۵۱۵ )
۴- خانم دکتر راحله امانی (استاد دانشگاه شهید بهشتی) : ۸۸۶۸۴۹۵۸
۵- دکتر بهنام اوحدی: ۸۸۶۸۶۲۴۶
۶- دکتر سید کاظم فروتن تهران، میدان فلسطین، خیابان ایتالیا، جنب بیمارستان شهید مصطفی خمینی، کلینیک سلامت خانواده
تلفن و دورنگار : ۸۸۹۷۴۹۲۵-۸۸۹۸۵۹۱۸
۷- دكتر مهرداد افتخار ۸۸۷۴۴۵۳۸
۸-دکتر فریدون مهرابی (۸۸۷۸۶۵۴۵ ـ ۰۲۱)

از خداوند بزرگ و مهربان، آرامش و سلامت را برای شما آرزومندیم.
موفق باشید

من یه سوال داشتم و اون اینه که چرا همجنسگرایی رو یک گناه میدونید ؟؟ کجای قرآن نوشته که همجنسگرایی گناهه ؟؟
بله .. درباره ی قوم لوط همتون خوندید احتمالا.. این رو حتما میدونید که اون همجنسگرایی نبود.. همجنسبازی بود .. اون قوم بیمار بودند.. حتی به رهگذران و کودکان هم رحم نمیکردند.. مشکلات دیگه ای هم داشتند.. اونها رو همجنسگرا ندونید.. درباره ی تمام گناهان در قرآن صحبت شده٫ زنا و شراب و گوشت خوک و ریا و ربا و دروغ و ... ولی از همجنسگرایی صحبتی نشده.. به خاطر همین هم در ترکیه که یک کشور مسلمان هست با این موضوع کنار اومدند. چنین تفسیری دارند.
این رو باید بدونید که همجنسگرایی سالهاست از لیست بیماری های روانی به علت اینکه منشاءش ژنتیکی هست بیرون اومده. بیماری نیست که بخواید درمانش کنید.. یک فرد همجسنگرا و یک فرد دگرجنسگرا از لحاظ شیوه ی رشد مغز و مراکز فعالیت مغز هم حتی با هم تفاوت دارند .. در همجنسگرا ها سمت چپ و راست مغز به یک اندازه رشد میکنه در صورتی که در دگرجنسگرا ها سمت راست رشد بیشتری داره ..
در کشور ما به خاطر حساسیت ها و فشار های زیاد٫ همجسگرایی به سمت فحشا پیش رفته.. چون نه میتونن خودشون رو تغییر بدن و نه جامعه قبولشون میکنه .. زندگی سالم ازشون دریغ میشه ..
از من به شما دوستان .. خودتون رو سرزنش نکنید .. خودتون رو منزوی نکنید .. این اشتباه شما نیست .. این خلقت خداست .. مطمئن باشید که خداوند به خاطر اینکه شخصی رو دوست دارید مجازاتتون نخواهد کرد .. شما هم حق دارید که عاشق بشید .. شما هم حق دارید که عشق بورزید .. به خاطر نظر کسانی که حتی نمیتونن شما رو درک کنند به خودتون آسیب نزنید .. یک زمانی استفاده از ماشین لباس شویی یا هواپیما یا لوله ی آب هم در اسلام حرام شده بود .. جامعه ی اسلامی احتیاج به زمان داره تا بتونه به درک درستی از این موضوع برسه.
امیدوارم همگی بتونید زندگی آرام و سالمی در سایه ی لطف و مهر پروردگار داشته باشید.

تصویر شهرسوال

سلام
بر خلاف تصور شما بايد گفت :
در نگاه عقل و قرآن حرکت در جهت خلاف نظام آفرينش در هر امري و از جمله ارضاي غريزه شهوت جنسي، از يک سو «جهالت» است و از سوي ديگر «اسراف».
جهالت است، چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضاي شهوت را نمي‌داند و به خلافي عمل مي‌کند که حتي حيوان نمي‌کند، بلکه خلاف طبيعت خود و نظام خلقت حرکت مي‌کند – پس اين عمل او، صرفاً از روي شهوت نيست، بلکه در اصل از جهالت است:
«أ َئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (النّمل، ۵۵)
ترجمه: آيا شما به جاى زنان از روى شهوت با مردها در مى ‏آميزيد [نه] بلكه شما مردمى جهالت‏پيشه‏ايد.
و اسراف است به خاطر آن که «نعمت جنسيت» و نيز حقوق خود، هم جنسان و جنس متفاوت و هم چنين نعمت سلامت و کمال فردي و اجتماعي را ضايع مي‌کند.
«إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ» (الأعراف، ۸۱)
ترجمه: همانا شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان مى‏آميزيد، (نه تنها در اين امر متجاوز از فطرتيد) بلكه شما (در هر كارى) گروهى اسرافكاريد.
کيفر و استحقاق عذاب
خداوند متعال در قرآن کريم از دو قوم قدرتمند و غني به نام‌هاي «قوم لوط» و «اصحاب الرّس» ياد مي‌کند. دو قومي که به رغم برخورداري از ثروت و قدرت و آسايش و آرامش در زندگي، از يک سو به بت پرستي و تکذيب نبي خود روي آوردند و از سوي ديگر به عمل شنيع همجنس‌گرايي پرداختند و هر دو قوم با عذاب الهي به طور کلي نابود شدند. در حالي که در هيچ کجا تصريح نشده است که قومي به خاطر رواج «زنا» به طور کلي نابود شده باشد.
در قوم لوط، همجنس‌گرايي بين مردان رواج يافت و متقابلاً در قوم «رس»، همجنس‌گرايي بين زنان رواج يافت. چنان چه از امام صادق عليه‌السلام نقل شده است:
«زناني بر امام صادق وارد شدند و زني از آنان از همجنس بازي زنان س?ال کرد و امام فرمود حد آن حد زنا است. زني گفت: در قرآن سخني از (هم جنس بازي زنان) آمده؟ امام فرمود: آري. اصحاب رس به اين فساد گرفتار بودند». بنا بر اين اگر خداوند ما را فقط به قرآن ارجاع داده بود، شما حق داشتيد بگوييد چون در قرآن در مورد مجازات زناي محصن و محصنه و هم جنس بازي کيفري خاص ذکر نشده، پس کيفر زناي محصن و محصنه، همان کيفر زنا است و هم جنس بازي هم کيفر ندارد و حداکثر بايد تنبيه شود.» (من لا يحضره الفقيه ، ج ۴ ، ص ۴۲ - ۴۳)
(دقت شود در اين نقل ضمن بيان رذيلت اصحاب الرّس، تصريح شده که منشأ احکام، فقط آيات قرآن کريم نمي‌باشد).
«وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِينَ ... إِنَّا مُنزِلُونَ عَلَى أَهْلِ هَذِهِ الْقَرْيَةِ رِجْزًا مِّنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُون» (العنکبوت، ۲۸ تا ۳۴)
ترجمه: و [ياد كن] لوط را هنگامى كه به قوم خود گفت‏شما به كارى زشت مى‏پردازيد كه هيچ يك از مردم زمين در آن [كار] بر شما پيشى نگرفته است ... ما بر مردم اين شهر به [سزاى] فسقى كه مى‏كردند عذابى از آسمان فرو خواهيم فرستاد.
«وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَيْنَ ذَلِكَ كَثِيرًا» (الفرقان، ۳۸)
ترجمه: و عاد و ثمود و اصحاب رسّ و بسياري نسل‌ها را كه ميان آنها بودند [هلاك كرديم‏].

سلام فقط یه چیز به ذهنم اومد که حرفای شما رو کامل کنم
این مشکل منو اذیت می کنه ولی وقتی به قرآن مراجعه می کنم می بینم این خصلت در قرن ها پیش هم بوده
خداوند در قرآن کریم اینگونه قوم لوط (که همجنسگرا بودند)رو تعریف می کنه " و جاء اهل المدينة يستبشرون" و اهل شهر خوشحال آمدند" آیا واژه ی (یستبشرون) همان مفهوم gay (خوشحال) نیست؟
سپس خداوند با بیان ویژگی لواط از عذاب قطعی که ناگهان می رسد خبر می دهد . در پایان سوره فرقان به زناکار پشیمان وعده بخشش داده شده . اما موضع گیری قرآن در برابر همجنسگرایان مرد (قوم لوط) و همجنسگرایان زن (اصحاب رس) چنان شدید است که از مغفرت چیزی یاد نشده البته خداوند تواب است اما آیا همجنسگرایی چیزی جز کفر مطلق است؟ من خود به این عارضه دچارم اما وقتی در زندگیم نگاه می کنم . وقتی این احساسات شیطانی به من فشار می آورد می فهمم بزرگترین امتحان من همین است. یکی با زنان آزمایش می شود و یکی با مردان . در تمام مکاتب روانشناسی اصطلاح "تو همانی که می اندیشی" ذکر شده پس همه چیز ی
قابل تغییر است برای انسان. مسئله اینجاست که با خود صادق نیستیم و چون از آن لذت می بریم ترک آن را غیر ممکن می نامیم تا وجدان آسوده ای داشته باشیم. برای من هم دعا کنید چون در حال تغییرم.

سلام.من ۲۷سالمه.
يادمه ۱۱ساله بودم ک پسرهمسايمون منو برد با من ارتباط برقرار کرد.من بدم میومد اما ميرفتم.تا عمل دخول انجام گرفت و با اصراراي پی در پی اون هر دفعه رفتم.۱۸ساله بودم ک احساس کردم ب همجنس بازی نیاز دارم.با چند نفر دیگه هم ارتباط برقرار کردم تا ب این سن رسیدم.ب جنس مخالف گرایش دارم اما احساس میکنم تو رابطه با جنس موافق بیشتر لذت میبرم یعنی مفعول باشم.شاید ترس از مشکل نعوظ التمه ک ب جنس موافق تن ميدم.میخوام اينکارو نکنم.میخوام زندگی تشکیل بدم.کمک کنید چکار کنم.

تصویر شهرسوال

با عرض سلام و احترام
بابت مسائل پيش‌آمده متاسفم و اهتمام به بازيابي و حفظ سلامت جسمي، معنوي و رواني تان قابل تحسين است که اميدواريم موفق باشيد. همانطور که بيان کرده‌ايد علت مشکلات و مسائل فعلي در اثر تجربه هاي ارتباط جنسي با همجنس بوده است، در واقع بيشتر كساني كه از آنان به عنوان همجنسگرا نام برده مي شود، از اين دسته بوده که البته مي توانند با به كار بستن راهكارهاي درماني يا روانشناسي و تربيتي، از اين تمايلات جدا شده، مانند ديگر انسان ها زندگي سالم و معقولي را داشته باشند و با ازدواج با جنس مخالف به زندگي عادي بپردازند. خوب است بدانيد همجنس گرايي علاوه بر اينكه انحراف جنسي - اخلاقي است، يك بيماري روحي و رواني نيز مي باشد؛ براي درمان آن بايد به كارشناسان و متخصصين مراجعه كرد. بي‌توجهي به افکار مبتني به علاقه به هم‌جنس، مقابله با افکار شيطاني، پررنگ کردن رفتار مردانه، اجتناب از نگاه شهوت‌آميز به پسرها، اجتناب از ارتباط‌ها و موقعيت‌هاي تحريک کننده، کنترل افکار هوس آلود، توجه به آثار و عواقب هم‌جنس‌بازي ، اجتناب از خوابيدن با پسرها، اجتناب از بيکاري، گسترش روابط اجتماعي از جمله راهکارهاي ايجاد بي‌ميلي به جنس موافق و درمان هم‌جنس‌گرايي است.
راهكارهاي عملي براي مقابله :
۱. ابتدا از خداوند متعال كمك بخواهيد و با توكل به ذات لايزال الهي و استمداد از لطف او بخصوص از فيوضات و معنويات ماه مبارك، تلاش هاي خود را آغاز نماييد.
۲. هر چه بيشتر به عواقب سوء جسماني، رواني اين عمل بيانديشيد و نسبت به عواقب اخروي آن فكر كنيد و در صورت امكان مطالعه نماييد.
۳. درباره زشتي و قبيح بودن اين عمل بينديشيد؛ اين عمل نزد هر عقل سليم و رها از شهوت و جهلي، زشت و مردود است.
۴. در صورتي كه رابطه نزديك و خاصي با فرد يا افراد مشخصي در اين زمينه داريد، در اسرع وقت با آنها قطع ارتباط كنيد و با دوستان جديدي طرح دوستي بريزيد. دوستاني كه متدين و پايبند به اصول اخلاقي و ارزشي هستند.
۵. تمايل به مفعول شدن به معناي تمايلات زنانه است. پس درباره صفات ثانويه جنسي خود قضاوت واقع بينانه داشته باشيد. هرگز خود را بي نصيب از آن صفات ندانيد و دارائي خود را كم جلوه ندهيد لذا به قيافه يك مرد خود را آرايش كنيد و ظاهر مردانه براي خود پرداخت نمائيد. با ژست و اخلاق مردانه ظاهر شده و خود را معرفي كنيد و در قالب يك مرد نيز با ديگران چه جنس مخالف و چه موافق رفتار كنيد. نقش هاي كاملا مردانه را بر عهده بگيريد و الفاظ، تكه عبارت ها، سبك سخن گفتن مردانه حتي غليظ تر از يك مرد را به نمايش بگذاريد و در برابر از تمام حركات، سخنان و... كه متناسب با زنان و رفتار زنانه است جدا پرهيز كنيد.
۶. صحنه هائي از زندگي كه در آن شما نقش يك مرد، پدر، همسر را بر عهده داريد تصور كنيد و به آن بال و پر دهيد و نقش خود را پر رنگ و كاملا مردانه بيان كنيد. اين تصوير گري را در قالب ذهن پروري و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعي و خيالي استمرار دهيد.
۷. سعي كنيد هرگز بيكار نباشيد و اوقات فراغت خود را با فعاليت هاي مختلف ورزشي، علمي و هنري پر كنيد زيرا بيكار بودن انگيزه بيشتري براي روي آوردن به آن عمل ايجاد مي كند. بنابراين با يك برنامه ريزي دقيق براي تمام ساعات شبانه روز خود فعاليتي را اختصاص دهيد.
۸. ورزش يكي از راه هاي مهم و ارزشمندي است كه مي تواند به شما كمك كند. بخصوص در ورزش هاي دسته جمعي و شاد و با نشاط حضور جدي و فعال تري داشته باشيد.
انشاالله موفق باشيد.

سلام دختری ۱۴ ساله هستم...درسته پدرو مادرم باهم مشکلات زیادی داشتن و جدا شدن ولی اینکه رفته رفته تمایلم به جنس موافق بیشتر میشه به این موضوع ربطی نداره...احساس میکنم به دلیل اینه که همجنسگرایی بعضیارو میبینم خوشم میاد ..داستان از اونجا شروع شد که من با دو گروه خواننده ی کره ایی اشنا شدم بنظر این گروها چون باهم زندگی میکنن باهم خیلی صمیمین و در اتاق خواب ها دو به دو میخوابن و با هم گی هستن ...من وقتی ویدو های این گروها رو میبینم و کاراشونو مشاهده میکنم رغبتم بیشتر میشه...از این موضوع اصلا خوشم نمیاد و جدیدا از یه همکلاسی خوشم اومده و هر لحظه بفکرشم
خواش میکنم کمک کنینین پدرم فرد مذهبیی هست و خودمم نمیزارم نماز هام غذا بشه از خدا کمک خواستم ولی بدجور در درونم ریشه بسته...
راه درمان من چیه؟؟؟

تصویر شهرسوال

پرسشگرگرامي سلام، از اعتمادتان به ما تشکر مي کنيم.
گفتيد که احساس و تمايل جنسي به همجنس داريد ولي اين مسئله از ابتدا وجود نداشته و در طول زمان اتفاق افتاده است. به نظر نمي رسد که اين مسئله به والدين شما و طلاق آنها ربط داشته باشد.
شما در سن حساسي قرار داريد. تجربه هيجان هاي شديد در اين سن طبيعي است و البته احساسي که به آن گروه خواننده داريد هم مي تواند باعث علاقه شما به تمايلات آنها باشد.
اگر مي خواهيد اين حس در شما از بين برود بايد سعي کنيد اين صحنه ها را تماشا نکنيد. خيالپردازي جنسي با همجنس نداشته باشيد.

راهكارهايي براي بي ميلي به جنس موافق و تمايل به جنس مخالف:

اجتناب از نگاه شهوت‏آميز به همجنس ها. مراقب نگاه خود باشيد و همان طور كه از نگاه شهوت آميز به جنس مخالف اجتناب مي‌كنيد از نگاه هوس آلود به همجنس ها نيز بپرهيزيد. چون از نظر شرعي، نگاه از روي شهوت به همجنس هم حرام است. رسول اكرم صلي الله وعليه وآله فتنه جوان زيبا را از فتنه دختر باكره بيش‏تر دانسته است (وسائل الشيعه، ج ۱۴، ص ۲۵۷).
افكار خود را كنترل كنيد. سعي كنيد به افكار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسي با همجنس فكر نكنيد. هيچگاه در ذهنتان به اين افكار بال و پر ندهيد و آن را براي خود نياراييد. براي اين كار، تلاش كنيد تنها نمانيد، چون اين گونه افكار بيشتر در هنگام تنهايي به سراغ انسان مي‌آيد. اگر اين افكار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد، آن را قطع كنيد، از جاي خود برخيزيد و به ميان دوستان يا اهل خانواده برويد و تا زماني كه اين افكار كاملا از ذهنتان خارج نشده، جمع دوستان يا خانواده را ترك نكنيد.
توجه به آثار و عواقب ميل به همجنس: انسان به صورت طبيعي تمايل به جنس مخالف دارد. هرگونه كاري كه تمايل طبيعي او را منحرف سازد، يك نوع بيماري تلقي ميشود. از دست دادن احساسات طبيعي بر جسم و روح انسان تأثير ميگذارد.

قطع ارتباط با دوستاني كه انسان را به سمت اين گونه رفتارها و افكار دعوت مي كنند و همچنين دوري از موقعيت هايي كه وقتي در كنار آنها قرار مي گيرد اين افكار را برايش تداعي مي كنند.
هر گاه با با همجنس تحريک شديد و احساس جنسي نسبت به کسي پيدا کرديد تلاش کنيد با تصور او در حالتي که براي شما اشمئزاز مي آورد اين حالت را برطرف کنيد. يعني او را در حالتي تصور کنيد که لباسهايش آلوده به کثافات است و با آن حالت که حالتان از آن برهم مي خورد در ذهن تان تداعي کنيد تا احساس جنسي تان تغيير کند.
نهايت تلاش خود را بكنيد كه بيكار نباشيد. براي اين كار، براي ساعات شبانه روز خود برنامه ريزي كنيد. اوقات خود را با مطالعه، گردش با دوستان، ورزش، و ... پر كنيد.

به اعتقاد من در کشورهایی با قوانین اسلامی و جوامع بسته سنتی به علت جدا سازی دوجنس مخالف از دبستان(کودکی)....مانعی بوجود می آید که رشد و بلوغ فکری جنسی افراد در مسیر صحیح و طبیعی قرار نگیرد و امکان اینکه افرادی عادی (نه افرادی که در چهار چوبه استاندارد رشد کرده اند و از ابتدا مدعی این تفاوت هستند) در مسیر غلط پیمایش فکری اعتقادی پیمایش مسیر کنند . مثال بارز این حکایت کشورهای عقب مانده اطراف را میتوان نام برد

تصویر soalcity

الحمدلله در عصر ارتباطات، شناخت تجربه های دیگران سهل است و معلوم است آنان که محیط های مختلط داشته اند، مجبور شده اند فورا به سراغ توزیع وسایل پیشگیری بروند و با این حال کلی بارداری نامشروع در سنین کودکی دارند.

با عرض سلام و خسته نباشید
از اینکه نظرات و سوالات را فیلترینیگ نمیکنید و تا جایی که از لحاظ قانونی امکان داره تمام مطالب رو میگذارین جای بسی تشکر و قدردانی است.
ازتون عاجزانه درخواست کمک دارم.
سه سال پیش یه همکار جدید خانم برای ما اوردن که بر حسب اتفاق قرار شد با من تو یه اتاق کار کنه. منم که فقط برای مهم بود که همجنس باشه مخالفتی نکردم.و گفتم خوب ما هردو خانم هستیم و هر دو مجرد. باهم مشکلی نداریم.
یه رابطه دوستی شکل گرفت و ادامه پیدا کرد. راستش من به خاطر اخلاق و رفتاری که با عموم مراجعه کنندگانم و همکارانم دارم خیلی ها با هام زود گرم میگیرن و دوستم دارم. این دوست داشتنها برام خیلی عادی بود. این دوستم هم که خیلی اظهار ارادت و محبت میکرد برام عین بقیه عادی بود. گل میخرید و کادو میخرید و ....
راستش بعد از دوسال حس کردم ایشون خیلی رفتار و حرکات منو زیرنظر داره. مثل عاشق میاد نگاه میکنه. سر کار همه هم و غمش من هستم . کی آب میخورم ، کی گرسته میشم ، کی ناراحتم . از همون لحظات ا ول وقتی کادو میخرید نسبت بهش مخالفت میکردم. خودم نمیفهمیدم جرا.
ولی مرتب باهاش حرف میزدم. ولی میگفت تو نمی فهمی درون من چه میگذره و من از بس کلا سرگرم مشغله های روزمره بودم متوجه ارتباط خیلی زیاد ایشون با خودم نبودم. اینقدر که اگه ازش در مورد تعداد تنفس من میپرسیدن خبر داشت. خدا را شاهد میگیرم من ا صلا به هیچ غیر از یک دوستی فکر نمیکردم. تا اینکه از پارسال دیگه تحمل رفتارهای عاشق مابانه ایشون رونداشتم.
خیلی با هم دعوا میکردیم ولی من چون فکر میکردم یه رابطه دوستی است و دوستیها برام خیلی ارزش داشت. دوباره فردا روز اشتی می کردم. غافل از اینکه دارم راه رو اشتباه میرم. هر روز یکی دوساعت از روز رو تو محل کار من میگذروند. دیگه صدای معاون و مدیر دراومده بود و من غافل فکر میکردم که دیگران حسادت می کنند. ولی الان هر چه گذشته رو بررسی میکنم میبینم چقدر اشتباه کردم.
راستش از اول اصلا منو به اسم کوچک صدا نمیکرد. من اصلا اجازه اینکه به من نزدیک بشه رو نمیدادم. حتی اگه یه موقعیتی مثل عید پیش میومد که با همه روبوسی میکردم با ایشون به شدت سرد و کوتاه بود. اصلا نمیدونم چرا از اول تا نزدیکم میومدم حس بدی پیدا میکردم . حتی اگه یه موقع برای کار کنار صندلی ام می ایستاد ناخودگاه صندلی رو ازش دور میکردم. باور کنین حتی در حد یک دست دادن من با ایشون نداشتم .الان چند ماهی است هر چقدر سعی میکنم رابطه دوستی رو قطع کنم نمیگذارم یک ماهی در حالت قهرم. با هاش هر چقدر حرف زدم فایده نداشت. هر چقدر این اواخر تندی وناراحتی کردم فایده نداره. تمام این روزها صبح نیم ساعت میاد اتاقم. ظهر به زور برای ناهارمیاد. بعدازظهر میاد.
باور کنین با اینکه اصلا نگاه نمیکنم. حرف نمیزنم اصلا براش مهم نیست. میگه فقط برام مهمه که در کنار توباشم.
میگه نیمفهمی که درون من چه میگذره.
میگه تو نمیدونی من وقتی به تو تلفن میزنم سلام میکنی دلم یه مرتبه فرو میریزه.
باور کنین من نمیدونم ایا ایشون مشکل داره یا نه؟ یه اشتباه بسیار برزگی هم که داشتم این بود که چون فکر میکردم ایشون هم مثل بقیه دوستام هستم گاهی بعد از کارم باهاشون بیرون میرفتم. گاهی روزهای تعطیل باهاشون قرار میگذاشتم. ولی خوب اینها برام عادی بود. چون من با بقیه دوستام هم اینطور بودم. ولی الان دارم میفهمم که ایشون تمام این رفتارها رو یهطور دیگه ای برداشت میکرده. حتی چند مرتبه پیامکی به من پیام داد که میشه با من ازدواج کنی و من جاهل در جوابش ادله دینی می اوردم که دین این مسائل رو حرام کرده و این صحبت فقط در حد یه پیام میدیدم بدون اینکه بهش فکر کنم.
تا حالا با هفت مشاوره خیلی خوب صحبت کردم میگن باید ایشون رو بیاری تا ببینیم مشکل رو چه طور حل کنیم . ولی خوب هر کاریمیکنم راضی نمیشه. میگه میخوای منو ببری پیش روانشناس و مشاوره که به من بگن کارات اشتباه .
ولی حتی اگه اشتباه هم باشه من تو رو دوست دارم و هر گز نمیتونم دست از دلم بردارم.
یک بار هم که با کلی اصرار و دعوا و ناراحتی راضی شد بریم پیش مشاوره. به دکتر گفت من بدون این اب از گلوم پایین نمیره . من اینو باتمام وجود میخوام. من تحمل دوری اینو ندارم. دکتر عصبانی شد و رفتار بسیار بدی باهاشون کرد. و به من پیشنهاد داد که محل کارشون رو از طریق اداری جابه جا کنن. ولی راستش برای من که امکان اینکار وجود نداشت. و بعد از اون دیگه راضی نشد بریم پیش روانشناس یا مشاوره.
یک هفته ایی که اتاق کارشون یه کم از من دور شده باور کنید تمام وقت رو گریه میکنه و از رئیس میخواد یه طوری یه اتاق نزدیک من بهشون بدن.
دیوانه دیوانه شدم. دیگه نمیدونم میشه چهکاری کرد. خواهش میکنم لطفا کمکم کنین.

تصویر مشاور شهر سوال

عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر شهر سوال، به شهر سوال خوش آمدید.
خواهر گرامی، چند نکته را لازم است یاد آور شویم: اول این که به لحاظ منطقی و با یک سطح بندی یا اولویت بندی ساده، مشورت یا مشاوره غیر حضوری قبل از مشاوره حضوری است و دلیلی آن نیز سطحی بودن این نوع مشاوره نسبت به یک مشاوره کامل (حضوری) است. این بدین معناست که در یک مشاوره غیر حضوری امکان بررسی خیلی از موارد وجود ندارد و به همین دلیل نمیتوان مشکل را بصورت عمیق بررسی کرد. نکته دوم این که شما بخش زیادی از پاسخ خودتان را در گفته هایتان داده اید.
همانطور که خودتان هم اشاره کردید و میدانید، قطعا رفتارهای غیر عادی همکار شما نشان دهنده وجود یک مشکل در مورد ایشان است و لازمه حل مشکل ایشان، پذیرش مشکل توسط خود ایشان و یا دست کم راضی شدن به همکاری با یک متخصص است. قطعا اولین گام این همکاری هم حضور در یک مرکز مشاوره خواهد بود! به قول معروف "آدم خواب را میشود بیدار کرد اما آدمی که خود را به خواب زده نمیتوان بیدار کرد". بنابراین اگر فردی که دچار یک مشکل روانشناختی است، در مقابل درمان مقاومت کند و خودش نخواهد که درمان شود قطعا شما و هیچ متخصصی نمیتواند به او کمکی بکند. بنابراین اگر میتوانید به شکلی او را راضی کنید تا دوباره نزد یک مشاور برود، این کار را انجام دهید.
در غیر این صورت، کارها و تدابیری را برای دوری از ایشان باید انجام دهید. یکی از این کارها میتواند برخورد جدی شما با ایشان (نه قطع ارتباط کامل) به ویژه در محل کار باشد. بهانه هم همین است که در محل کار باید بیشتر رعایت کرد! در خارج از محل کار هم میتوانید رابطه با ایشان را کمتر کنید . یکی دیگر از این کارها میتواند دور شدن فیزیکی (مانند تغییر محل کار) از ایشان باشد. برای این کا رشاید لازم باشد خودتان از مدیران بالادستی خود چنین درخواستی کنید.
موفق باشید.

مارتین لوتر کینگ، مبارز بزرگ آمریکایی در کتاب خاطراتش ﻣﻰنویسد:

روزی در بدترين حالت روحی بودم، فشارها و سختىﻫﺎ جانم را به تنگ آورده بود. سر در گم و درمانده بودم. مستأصل و نگران، با حالتی غريب و روحى ﺑﻰجان و ﺑﻰتوان به زندگی خود ادامه ﻣﻰدادم.

همسرم مرا ديد به من نگاه کرد و از من دور شد، چند دقيقه بعد با لباس سر تا پا سياه روی سکوى خانه نشست. دعا خواند و سوگوارى کرد!
با تعجب پرسيدم: چرا سياه پوشيدهﺍی؟ چرا سوگواری ﻣﻰکنی؟
همسرم گفت: مگر ﻧﻤﻰدانی او مُرده است؟
پرسيدم: چه کسی؟
همسرم گفت: خدا... خدا مُرده است!
با تعجب پرسيدم: مگر خدا هم ﻣﻰمیرد؟ اين چه حرفی است که ﻣﻰزنی؟
همسرم گفت: رفتار امروزت به من گفت که خدا مُرده و من چقدر غصه دارم، حيف از آرزوهايم...
اگر خدا نمُرده پس تو چرا اينقدر غمگين و ناراحتی؟

او در ادامه ﻣﻰنويسد: در آن لحظه بود که به زانو در آمدم گريستم.
راست ﻣﻰگفت، گويا خدای درون دلم مُرده بود...
بلند شدم و براى ناامیدیﺍم از خدا طلب بخشش کردم.

دوستان همگی بنده یک خدا هستیم و همون خدا ما را از خودمون بیشتر دوست داره و خیر و شر مارو بیشتر از خودمون میدونه پس خواهشاً هر کدوم از ما تا حالا هر گناهی کردیم از این لحظه به بعد فقط و فقط بخاطر همون خدای مهربون از همه گناهان دست بکشیم و به قولی توبه نصوح کنیم قطعاً خداوند مارو میبخشه و کمکمون میکنه بشرطیه که به خودش بازگردیم و فقط از او اطاعت کنیم و اگر از طریق نماز باهاش ارتباط برقرار کردیم آگاهانه و خاشعانه باشه تا بیشترین فایده را از این ارتباط دریافت کنیم - بنده حقیر شما ۱۰۰% اطمینان خاطر دارم هر کسی با هر گناهی و با هر اشتباهی قاطعانه و صادقانه با خداوند آشتی کند و از این به بعد فقط از خداوند اطاعت کند خدای مهربون همه مشکلات را حل خواهد کرد.

هیچ‌وقت #ناامید نشوید چون او ................... هست و بسوی او بازگردید.

سلام
من پسری ۱۸ ساله هستم / یادمه دوران کودکی با پسر عمم یه حرکات زشتی داشتم اونم بچه بود یه سال کوچیکتر اما نمیدونستیم ک رفتارمون بده تا چند سال بعد حدود ۱۲ سالم بود که دست ورزیام با خودم شروع شد تا رسیدم به دوران بلوغ و دیگه خود ارضایی میکردم و حدود دو ساله که متوجه شدم از مردای بالغ ۴۵ ساله به بالا خوشم میاد و گاها برای ترک خود ارضایی توبه کردم اما ب نتیجه نرسیدم ب نظرتون چیکار کنم
چون هر جا میرم این مردا رو هست حتی تو دبیرستان و دانشگاه
اصن بد جور عذاب آوره خداوکیلی
اعتقادات و باورام و استعدادامو ازم گرفته
نظرتون چیه چیکار کنم؟

تصویر شهرسوال

پرسشگرگرامي، از اعتمادتان به ما تشکر مي کنيم. اينکه اين تمايل چطور در شما ايجاد شده بايد بررسي شود.
افراد همجنس گرا هيچ تمايلي به جنس مخالف ندارند و تصور رابطه با جنس مخالف باعث اشمئزاز و چندش شان مي شود. ولکن اگر بصورت مقطعي و تحت تاثير احساسات و تجربيات قبلي چنين حالتي به شما دست داده يا به هر دو جنس تمايل داريد همجنس گرا نيستيد.

راهكارهايي براي بي ميلي به جنس موافق و تمايل به جنس مخالف:

اجتناب از نگاه شهوت‏آميز به همجنس ها. مراقب نگاه خود باشيد و همان طور كه از نگاه شهوت آميز به جنس مخالف اجتناب مي‌كنيد از نگاه هوس آلود به همجنس ها نيز بپرهيزيد. چون از نظر شرعي، نگاه از روي شهوت به همجنس هم حرام است. رسول اكرم صلي الله وعليه وآله فتنه جوان زيبا را از فتنه دختر باكره بيش‏تر دانسته است (وسائل الشيعه، ج ۱۴، ص ۲۵۷).
افكار خود را كنترل كنيد. سعي كنيد به افكار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسي با همجنس فكر نكنيد. هيچگاه در ذهنتان به اين افكار بال و پر ندهيد و آن را براي خود نياراييد. براي اين كار، تلاش كنيد تنها نمانيد، چون اين گونه افكار بيشتر در هنگام تنهايي به سراغ انسان مي‌آيد. اگر اين افكار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد، آن را قطع كنيد، از جاي خود برخيزيد و به ميان دوستان يا اهل خانواده برويد و تا زماني كه اين افكار كاملا از ذهنتان خارج نشده، جمع دوستان يا خانواده را ترك نكنيد.
توجه به آثار و عواقب ميل به همجنس: انسان به صورت طبيعي تمايل به جنس مخالف دارد. هرگونه كاري كه تمايل طبيعي او را منحرف سازد، يك نوع بيماري تلقي ميشود. از دست دادن احساسات طبيعي بر جسم و روح انسان تأثير ميگذارد.

قطع ارتباط با دوستاني كه انسان را به سمت اين گونه رفتارها و افكار دعوت مي كنند و همچنين دوري از موقعيت هايي كه وقتي در كنار آنها قرار مي گيرد اين افكار را برايش تداعي مي كنند.

گاهي اوقات شيطان براي وادار كردن آدمي به گناه از اين كانال بهره مي گيرد يعني مسير هر گناهي را به شكلي هموار مي سازد در اينجا نيز مسير آلوده شدن به برخي گناهان از كانال پشت كردن به جنس مخالف و ازدواج مي‌گذرد و اين نوع افكار و ذهنيت مقدمه ي ورود به آن وادي است بايد با اين گونه افكار كه جز افكار شيطاني نام ديگري بر آن نمي توان نهاد بايد به مقابله پرداخت يعني ذره اي در شيطاني بودن اين افكار ترديد نداشته باشيد.
هر گاه با با همجنس تحريک شديد و احساس جنسي نسبت به کسي پيدا کرديد تلاش کنيد با تصور او در حالتي که براي شما اشمئزاز مي آورد اين حالت را برطرف کنيد. يعني او را در حالتي تصور کنيد که لباسهايش آلوده به کثافات است و با آن حالت که حالتان از آن برهم مي خورد در ذهن تان تداعي کنيد تا احساس جنسي تان تغيير کند.
نهايت تلاش خود را بكنيد كه بيكار نباشيد. براي اين كار، براي ساعات شبانه روز خود برنامه ريزي كنيد. اوقات خود را با مطالعه، گردش با دوستان، ورزش، و ... پر كنيد.
/۳۷۲۰۲۱/

سلام من دو سال به دليل تربيت نامناسب دچار مشكل همجنسگرایی شدم و الان توبه كردم ولی بازم به جنس مخالف بی ميلی جنسی دارم خوانواده هم الان اصرار دارن ازدواج كنم ولی من می ترسم نتوانم رابطه ی جنسی موفق با زن خود داشته باشم نمی دانم چه كنم؟ لطفا راهنمایی كنيد

تصویر شهرسوال

سلام بر شما
ممنون از اعتمادتون
با توضيح مختصري كه بيان كرديد معين نمي شود كه شما اختلال همجنس گرايي نداريد يا مشكل هم جنس بازي.
گناهان جنسي قطعا با توبه بخشيد مي شود و محبوب خدا هم مي شويد و به جاي گناهان ثواب دريافت مي كنيد به عنوان جايزه اين توبه.
درباره سن خود و تحصيلات و عادات به همجنس بازي خود، شدت شهوت خود و... چيزي نگفته ايد.
معمولا گرايش همجنس گرايي از ۱۸ تا بيست ماهگي در بازهاها، رفتارها و حركات و انتخاب اسباب بازي ها خود را نشان مي دهد. اطلاعات بيشتر شما مي توانند راهنمايي را دقيق تر كند.
براي دريافت راهنمايي بيشتر با بخش مشاوره تلفني ۰۹۶۴۰۰ يا مشاوره آنلاين با كد بيست: http://javab.ir/09640/ مشورت كنيد.
/۳۷۳۰۸۴/

هیچوقت خودِ واقعیتون رو مخفی نکنید،چه همجنسگرا و چه چیز دیگه ای.وقتی به خودتون ،اعمالتون و خدا ایمان داشته باشین هیچکس نمیتونه به شما حس عذاب وجدان و گناه وارد کنه.هدفم ترویج همجنسگرایی نیست ،فقط میخوام از بین اینهمه کامنت ترسناک که باعث میشه یک نفر چنان حس عذاب وجدان بگیره ک تا سر حد خودکشی برسه،یک درصدی از این حس کم کنم . اگر فکر میکنید همجنسگرایی داره زندگی شمارو نابود میکنه قطعا باید ترکش کنید؛ فقط اینو بدونین با عذاب وجدان گرفتن و غصه خوردن هیچ چیزی حل نمیشه

سلام من لاله هستم و ۱۶سالمه خب به جای اینکه بیفتم دنبال پسرا با دخترا بیشتر حال میکردم قبلا نمیدونم اول یه حالت شهوت و هوسی داشتم دوستم منو آلوده کرد برد خونشون منو........... به زور نبود خودمم خوشم می اومد وقتی میرفتم کلاس شنا مربیا حواسشون نبود میبرد منو یه جای خلوت و دست مالیم میکرد از خودم متنفرم نمیدونم باید چیکار کنم هیچ کششی هم به جنس مخالف ندارم

تصویر شهرسوال

سلام بر شما
ممنون از اعتمادتون
بزرگوار تجربه بالاتر از علم است. ولي انسان بالغ خودش ميان بر مي زند و از تجارب تلخ ديگران و خودش عبرت مي گيرد. ما دو عمر نداريم كه با يكي تجربه كسب كنيم و در ديگري تجارب را به كار بگيريم. اگر قبلا مي شنيديد كه پسران معمولا از ابتدا دنبال شهوتراني و نياز جنسي خود هستند و دختران در پي ارضاي عاطفي، شايد باور نمي كرديد.
هر كسي از ظن خود شد يار من
از درون من نجست اسرار من
خانم بانو امين مي گويد برخي اشكال مي كنند كه زن نبايد خودش را پوشش و مرزهاي رفتاري محدود كند چون مرد حريص تر مي شود.وقتي همه راحت باشند عادي مي شود. او مي گويد اولا مگر كسي از باغ پر گل و زيبا سر مي شود؟ مگر اين باغ زيبايي اش تاريخ انقضا دارد؟ ثانيا هر محدوديت بر خلاف عقل نيست. ما زير چتر يا سقف مي رويم و خودمان را محدود مي كنيم تا زير باران خيس نشويم.پشت چراغ قرمز مي ايستيم با سرعت مجاز رانندگي مي كنيم تا آسيب نبينيم.
خانم زينب دليا، روان شناس است ايشان كه ابتدا مسيحي بودند مي گويند من آمريكا زندگي كردم اين طور نيست كه عادي شدن پوشش زن و روابط بين نامحرمان آنجا سبب رفع مزاحمت ها شده باشد و هوسراني ها را مهار كرده باشد.
ديروز مشاوره اي داشتم دختري همين وضع را داشت او در همين دوستي ها چندين بار شوخي شوخي مورد تجاوز قرار گرفته بود و الان افسرده شده بود. بسياري از پسران براي شكار دختران عجله ندارد. مي دانند كه خوراك دختر مسائل احساسي است از اين در وارد مي شود و بعد غافل گيرانه شكارش مي كنند.
هشياري شما به مشكلات اين دوستي ها نبايد سبب بدبيني به همه پسران شود. پسران سالم هم زياد داريم. بايد روش زندگي صحيحي را در پيش بگيريد و دوستان خوب و مثبت گزينش كنيد. با بالا رفتن سن درباره ازدواج موفق مشاوره بگيريد. مطالعه كنيد.
كتاب ترگل ص ۱۲را مطالعه كنيد و اين كليپ را ببينيد
https://t.me/zendegiearam110/4865

/۳۷۶۴۰۹/

سلام
من نوجوانی هستم ۱۵ساله که کل عمرم به جنس مخالف علاقه داشتم و الان هم با دیدن فیلم ها تحریک میشم ولی حس میکنم کمتر شده و چند سالی پی با پسر عمه ام هم رابطه داشتم و هم او مفعول میشد و هم من. و الان چند ماهی است که رابطه ام را باهاش قطع کردم.و اصلا هم فیلم های گی برای خود ارضای استفاده نمیکنم و با فیلم های جنس مخالف خود ارضایی میکنم. خواهش میکنم منو راهنمایی کنید تا فکر و خیال رابطه پیش از یادم بره

تصویر شهرسوال

با عرض سلام و احترام؛ سپاس از اينکه اين مرکز را براي مشاوره خود انتخاب کرده‌ايد، اميدواريم راهنمايي خوبي براي شما باشيم.
بابت مسائل پيش‌آمده متاسفم و اهتمام به بازيابي و حفظ سلامت جسمي، معنوي و رواني تان قابل تحسين است که اميدواريم موفق باشيد. همانطور که بيان کرده‌ايد علت مشکلات و مسائل فعلي در اثر تجربه هاي ارتباط جنسي با همجنس بوده است، که مي توانيد با به كار بستن راهكارهاي درماني و تربيتي، از اين تمايلات جدا شده، مانند ديگر انسان ها زندگي سالم و معقولي را داشته باشند و با ازدواج با جنس مخالف به زندگي عادي بپردازند. خوب است بدانيد همجنس گرايي علاوه بر اينكه انحراف جنسي - اخلاقي است، يك بيماري روحي و رواني نيز مي باشد؛ براي درمان آن بايد به كارشناسان و متخصصين مراجعه كرد. بي‌توجهي به افکار مبتني به علاقه به هم‌جنس، مقابله با افکار شيطاني، پررنگ کردن رفتار مردانه، اجتناب از نگاه شهوت‌آميز به پسرها، اجتناب از ارتباط‌ها و موقعيت‌هاي تحريک کننده، کنترل افکار هوس آلود، توجه به آثار و عواقب هم‌جنس‌بازي ، اجتناب از خوابيدن با پسرها، اجتناب از بيکاري، گسترش روابط اجتماعي از جمله راهکارهاي ايجاد بي‌ميلي به جنس موافق و درمان هم‌جنس‌گرايي است.
راهكارهاي عملي براي مقابله :
۱. به عواقب سوء جسماني، رواني اين عمل بيانديشيد و نسبت به عواقب اخروي آن فكر كنيد و در صورت امكان مطالعه نماييد.
۲. درباره زشتي و قبيح بودن اين عمل بينديشيد؛ اين عمل نزد هر عقل سليم و رها از شهوت و جهلي، زشت و مردود است.
۳. در صورتي كه رابطه نزديك و خاصي با فرد يا افراد مشخصي در اين زمينه داريد، در اسرع وقت با آنها قطع ارتباط كنيد و با دوستان جديدي طرح دوستي بريزيد. دوستاني كه متدين و پايبند به اصول اخلاقي و ارزشي هستند.
۴. در قالب يك مرد با ديگران چه جنس مخالف و چه موافق رفتار كنيد. نقش هاي كاملا مردانه را بر عهده بگيريد و الفاظ، تكه عبارت ها، سبك سخن گفتن مردانه حتي غليظ تر از يك مرد را به نمايش بگذاريد.
۵. صحنه هائي از زندگي كه در آن شما نقش يك مرد، پدر، همسر را بر عهده داريد تصور كنيد و به آن بال و پر دهيد و نقش خود را پر رنگ و كاملا مردانه بيان كنيد. اين تصوير گري را در قالب ذهن پروري و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعي و خيالي استمرار دهيد.
۶. سعي كنيد هرگز بيكار نباشيد و اوقات فراغت خود را با فعاليت هاي مختلف ورزشي، علمي و هنري پر كنيد زيرا بيكار بودن انگيزه بيشتري براي روي آوردن به آن عمل ايجاد مي كند. بنابراين با يك برنامه ريزي دقيق براي تمام ساعات شبانه روز خود فعاليتي را اختصاص دهيد.
۷. ورزش يكي از راه هاي مهم و ارزشمندي است كه مي تواند به شما كمك كند. بخصوص در ورزش هاي دسته جمعي و شاد و با نشاط حضور جدي و فعال تري داشته باشيد.
۸. با افكار منفى خود مقابله كنيد يعنى هر وقت اين افكار به شما هجوم آورد به هر صورتى كه شده خود را از چنبره آن نجات دهيد مثلا خود را به كارى مانند مطالعه يا هر كار ديگرى كه علاقه داريد و ممكن است مشغول كنيد و نگذاريد ذهن شما جولانگاه افكار منفى باشد.
۸. به جنبه‏هاى مثبت خود فكر كنيد و موفقيت و كاميابى‏هايى را كه در زندگى تجربه كرده‏ايد را در نظر بگيريد و آنها را در يك دفترچه يادداشت و هر روز آن را مرور كنيد.
۹. به جاى اين كه به كمبودها و عيب‏ها و ناكاميهاى خود فكر كنيد به موفقيت‏ها و امكاناتى كه در زندگى از آن بهرمند بوده و هستيد فكر كنيد.
۱۰. نشاط خود را همواره حفظ كنيد و هرگز خود را مريض و ضعيف به حساب نياوريد.
انشاالله موفق باشيد.

/۳۷۹۶۱۲/

سلام من دختری ۱۸ساله هستم ک چن ماهه پیش یه خواب دیدم ک با دختر داییم رابطه نصف و نیمه جنسی داشتم من تا قبل از این خواب هیچ حس عاطفی و جنسی به همجنس خود نداشتم و متاسفانه وقتی از خواب بیدار شدم خودارضاعی کردم و همین باعث شد ک من بعد از اون خواب خودارضاعی کنم با افکار جنسی در مورد جنس موافق ازین موضوع خیلی رنج میبرم و سردرگمم میخوام ازین حالت رها شم ایا حس همجنسگرایی در من پیدا شده یا همجنسازی تلقی میشه ؟ من در واقعیت ب جنس موافق میل جنسی ندارم و حتی عاطفی!! اما با دیدن تصاویر مبتذل در گوشی تحریک میشم و خودارضاعی میکنم چیکار باید کرد درمان قطعی وجود داره؟!

تصویر شهرسوال

با سلام و احترام خدمت شما پرسشگر محترم! اميدواريم راهنماي خوبي برايتان باشيم.
در خصوص مسئله پيش آمده بايد عرض کنيم خواب شما صرفا به دليل بيداري غريزه جنسي بوده است؛ منتها بايد سعي کنيد ذهن خود را از اين موضوع جابجا کنيد تا غريزه جنسي در شما تقويت نشود. البته تقويت حس عاطفي و جنسي در شما کار شيطان است ولي بايد از طريق روش هايي که عرض مي کنيم هم خودارضايي را ترک کنيد و هم غريزه جنسي را تحت کنترل درآوريد. .
بر اين اساس شما گرايش به همجنس نداريد و مشکلي در اين رابطه نيست فقط سعي کنيد کنترل غريزه را تا زمان مناسب ازدواج مديريت نماييد. زيرا يگانه راه كنترل واقعي شهوت و نجات از تحريكاتي كه در اثر روابط در محيط هاي آلوده و نامناسب عارض انسان مي شود, ازدواج است، بايد تمام همت خود را در اين جهت به كار گيريد ولي اگر به هر دليل نمي توانيد ازدواج كنيد, چاره اي جز استفاده از روش هاي كنترلي و تقويت معنويت نيست.
البته حق داريد و ممکن است فشار زيادي را تحمل نماييد ولي به دستور قرآن در چنين شرايط بهترين روش کنترل غريزه از روش هاي ديگر است. بدون ترديد اگر خداوند غريزه جنسي را در انسان قرار داده قدرت و توان مقابله با گناه را نيز در وجود وي قرار داده است بنابراين هر انساني بايد با عزم و همتي سترگ به مبارزه با گناه برخيزد و همواره كوشش كند كه براي اولين بار كه ميل به گناه آمد با جديت تمام در برابر آن مقاومت كند آن گاه به تدريج مبارزه آسان خواهد شد.
راهکارهاي پيشنهادي براي کنترل شهوت و احساسات جنسي عبارتند از:
- سعى كنيد هميشه پيش از خواب مثانه خود را تخليه كنيد و شب‏هاى به خصوص غذايى سبك ميل كنيد.
- هرگز شكم خود را بيش از حد معمول پر نكنيد بلكه تا چند لقمه ديگر كه جاى داريد دست بكشيد.
- از پوشيدن لباس‏هاى تنگ و چسبان اجتناب ورزيد.
- هرگز فكر گناه را به ذهن خود راه ندهيد و از تصور و تخيل امور جنسى و شهوانى سخت پرهيز كنيد.
- از خواندن، شنيدن، نگاه كردن به امور و تصاوير شهوت‏ آفرين دورى كنيد.
- از خوردن مواد غذايى محرك مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم‏ مرغ و غذاهاى چرب اجتناب و يا به حداقل اكتفا نماييد.
- از نگاه كردن و دست‏ورزى به اندام جنسى خود پرهيز كنيد.
- هرگز به رو نخوابيد.
- هيچ‏گاه تنها در يك مكان نباشيد تا فرصت و زمينه گناه از بين برود.
- براى تخليه انرژى زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش كنيد.
- هيچ‏گاه بيكار نباشيد و هميشه براى مشغول ساختن خود به فعاليتى مطلوب و مثبت برنامه داشته باشيد.
- روزه مستحبى بگيريد و اگر قادر نيستيد، روزه تربيتى بگيريد يعنى به كمترين مقدار غذا و كم ‏حجم ‏ترين نوع غذاها اكتفا كنيد و وعده غذايى خود را كم كنيد.
- هرگز به نامحرم نگاه نكنيد، حتى اگر به ارتباط كلامى با آنها مجبور باشيد.
- با جنس مخالف رفتار با وقار و عفيفانه داشته باشيد، هرگز با روى باز و نرمى با آنها برخورد نكنيد.
- هرگاه افكار جنسى به ذهن شما وارد شد ذهن خود را منصرف كنيد مثلاً خلوت را ترك كنيد يا با بستن يك كش به مچ دست خود و كشيدن و رها كردن آن به خود هشدار دهيد.
- به بدى گناه و عواقب آن بيانديشيد و تا زمانى كه به گناه آلوده نشده ‏ايد بيشتر در فكر زيان‏هاى خطرات، آبروريزى و عقاب آن باشيد.
- كار و فعاليت هاي ورزشي نقش مهمي در تعديل شهوت دارد.
- اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و معاشرت با دوستان بانشاط و معنوي و نزديكان و... پر كنيد.
- ذكر لاحول ولا قوة الا باللَّه را زياد برزبان جارى سازيد.
موفق باشيد.

/۳۷۹۶۱۶/

سلام من ۵ سال مرتب خودارضایی کردم و دو بار حسم به خودارضایی را از دست دادم ولی دوباره این حس را پیدا کردم و این
سومین باره که من این حس را از دست دادم ولی این دفعه نه حتی حس بلکه حسم به جنس مخالفم را هم از دست دادم
و احساس می‌کنم دچار انحراف جنسی شدم دقیقا یک هفته است این جوری شدم
تو را خدا کمک کنید شدیدا افسرده شدم و به فکر خودکشی هستم

تصویر شهرسوال

با سلام و تشکر از ارتباط شما با اين بخش احساس و هيجانات ناخوشايندي را تجربه مي کنيد قطعا وجود چنين احساسات ناگوار مشکلاتي را براي شما به وجود آورده است اما متأسفانه ما با شرايط و وضعيت روحي شما و تاريخچه به وجود آمدن اين مشکل و عوامل تسريع بخش و تداوم بخش اين مشکلات به صورت دقيق و جزيي خبر نداريم لذا نمي توانيم مشاوره دقيق و مثمر ثمري بدهيم فقط شما بايد اين موضوع را بدانيد که به ذهن ما و احساسات ما به دليل فشارها و استرس ها و يا وسواس فکري ممکن است دچار افکار و احساسات غير واقعي شود پس به هيچ وجه اين احساسات را در مورد تغيير حس جنسي و... جدي نگيريد و با اقدام به مشاوره تلفني يا حضوري درمان خودتان را پيگيري کنيد سعي کنيد تصميم مهم در زندگي تان نگيريد و با خود در مورد اين احساسات و رفتار خود ارضايي نجنگيد موفق باشيد.

/۴۲۷۰۴۴/

سلام من الان دوسال هست که این حس رو دارم و اولین بار از پسرخاله خودم فهمیدم رابطه جنسی چیست و از همون موقع با پسر خالم رابطه برقرار می کردم تا اینکه شدت یافت و الان به عموی خودم خیلی علاقه پیدا کردم و این علاقه زمانی خیلی شدت میابه که او آلت تناسلی خود را به من نشان می دهد البته از زیر شورتش و سهوی اما آلت تناسلی بزرگ او خیلی من را شیفته خود می کند و ناخواسته به آلت تناسلیش نگاه می کنم و دوست دارم باهاش رابطه برقرار کنم نه به خاطر اخلاق و خصوصیات ظاهریش فقط به خاطر آلت تناسلی بزرگش حتی موقعی که او به حمام می رود و لای در را باز میگذارد فقط به دنبال آلت تناسلیش هستم و این خیلی مرا اذیت می کند باید چیکار کنم

تصویر شهرسوال

باسلام و سپاس از ارتباط ما با اين مرکز، آنچه بيان نموديد برخي از تمايلات همجنس گرايانه است که بايد در ذهن شما اصلاح و ترميم شود و اگر مشکل همجنس گرايي داريد تحت درمان قرار گيريد. علل هم جنس گرايي از ديدگاه رواني ـ اجتماعي آشفته بودن روابط ميان والدين وفرزندان، يادگيري هاي نادرست ومحيط اجتماعي ناسالم مي باشد و به طور خلاصه مي توان به كنترل نداشتن بر غريز جنسي اشاره داشت. اما آنچه مسلم است اين كه چنين رفتاري حتي از جانب افراد مبتلا به اين عمل نابهنجار تلقي مي شود و لازم است كنار گذاشته شود. البته به لطف الهي خودتان منحرف شدن غريزه را متوجه شده ايد و مي دانيد که اين مسئله نياز به درمان دارد و اساسا براي همين با ما مرتبط شده ايد. اين موضوع بسيار نويدبخش است.
بيان اين نکته نيز لازم است که روابط نامشروع در ارگانيسم و بدن انسان و حتي در سلسله اعصاب و روح اثرات ويرانگري دارد. در نگاه كلي آدمي را از پدر و مادر خوب بودن باز مي دارد و گاه قدرت بر توليد فرزندان را به كلي از انسان سلب مي كند، افراد همجنس گرا تدريجا به انزوا و بيگانگي از اجتماع و سپس بيگانگي از خويشتن رو مي آورند، و گرفتار تضاد پيچيده رواني مي شوند و اگر به اصلاح خويش نپردازند ممكن است به بيماري هاي جسمي و رواني مختلفي گرفتار مي شوند.
راهکارهاي پيشنهادي
_ به هيچ عنوان ديد زني نکنيد و سعي کنيد از فکر چنين کارهايي که در نهايت موجب رفتن آبروي شماست بيرون آييد.
_ به گفته هاي ديگران در مورد اين مسائل توجه نکنيد و کتابهاي علمي دقيق را در اين مورد مطالعه کنيد.
_ همجنس گرايي اگر تمايلي غير ارادي باشد و منجر به رفتار و ارتباط نامشروع نگردد، از لحاظ شرعي فاقد اشکال است
- از تخيل و خيال پردازي در ارتباط با افراد همجنس خودداري شود و ذهن به ساير امور منصرف شود.
- مديريت حضور و تماس چشمي با افراد همجنس و حذف ارتباطهاي تحريک آميز
- خودداري از ياس و ناميدي و پرهيز از تلقين منفي از قبيل ناتوان يا ضعيف دانستن خود در برطرف کردن اين خصيصه
- تکرار تصوير ذهني و تخيل نقشهايي از قبيل پدر بودن، همسر موفق بودن و نيز بال و پر دادن به اين نقش تا جايي که از داشتن چنين نقشهايي لذت ببرد
-اجتناب از حضور در موقعيت ها و مکانهايي که تمايل به همجنس گرايي را تحريک يا تشديد مي کند
-افزايش سطح برنامه هاي متنوع ورزشي، هنري، مهارتي و...
- تقويت ارتباط با خداي متعال و استعانت و ياري جستن از حضرتش
سعي کنيد از پسرخاله تان اجتناب کنيد و از او دوري نماييد و شبکه ي روابط دوستان جديدي براي خود فراهم آوريد.
موفق باشيد.

/۴۲۷۰۵۰/

سلام من ۱۷ سالم و تقریبا یه ماهی میشه حسم نسبت به دخترا و خودارضایی کم شده و خیلی خیلی
ناراحتم و احساس می‌کنم دارم همجنسگرا یا مفعول می‌شم و به شدت عذاب می‌کشم تو را خدا کمک کنید

تصویر شهرسوال

با سلام و سپاس از همراهي و اعتماد شما با اين مرکز، علل هم جنس گرايي از ديدگاه رواني ـ اجتماعي آشفته بودن روابط ميان والدين وفرزندان، يادگيري هاي نادرست ومحيط اجتماعي ناسالم مي باشد و به طور خلاصه مي توان به كنترل نداشتن بر غريز جنسي اشاره داشت. اما آنچه مسلم است اين كه شما اکنون اطمينان قوي به ضعف ميل به جنس مخالف نداريد و ممکن است در شرايطي با حضور جنس مخالف تحريک شويد. بنابراين صرف ميل موقتي و تغيير در آن نشانه همجنس گرايي نيست و بايد دقت داشت که علاقه به همجنس يک نياز زياد را مي طلبد که در شما وجود ندارد لذا بهتر است سعي کنيد تا حد امکان باورها و افکار خود را در اين مورد کنار بگذاريد و درگير گناه خودارضايي يا ارتباط با جنس مخالف هم نشويد تا از بحران نوجواني که موجب تغيير اميال مي شود به راحتي گذر کنيد.
موفق باشيد.

/۴۳۳۶۲۶/

سلام
این را بگویم که همجنسگرایی هیچ درمانی نداره، اگر واقعا غیر از این هست ،شما فقط یک مورد را به ما معرفی کنید تا ما ازش مشاوره بگیرم....
تمام بحث ها به پاک کردن صورت مساله می انجامه ، مثل این میمونه که از یک زن بخواهی از امیال زنانه اش چشم پوشی کنه....
لطفا با این ایمیل راهنمایی بفرمایید.
ممنون

تصویر شهرسوال

سلام دوست گرامی و تشکر از ارتباطتان با این مرکز

با عرض معذرت، متاسفانه امکان پاسخگویی از این سامانه دیگر مقدور نیست.

برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ، از راه های ارتباطی ذیل استفاده بفرمایید. دوستان کارشناس در این بخش ها خدمت شما هستند:

۱) نسخه جدید "اپلیکیشن پاسخگو"

این برنامه را می توانید از این لینک دریافت کنید:
https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

۲) اگر امکان نصب و استفاده از برنامه فوق را ندارید، می توانید با مراجعه به این آدرس اینترنتی و ثبت مشخصات، پرسش خود را از طریق وبسایت مطرح نمایید:
https://user.pasokhgoo.ir

با سلام
من یه پسر ۱۹ ساله هستم.تقریبا از ۱۰ سالگی دوستای ناباب منو به سمت همجنسگرایی سوق دادن.
اما اون موقع حتی نمی د‌ونستم که علاقه به همجنس و جنس مخالف چیه.
خلاصه این افکار باعث شد که من این ۳ سال اخیر هرچه بیشتر به سمت علاقه به جنس موافق پیش برم. توی این سال ها این جوری نبوده که من علاقه ای به دختر ها نداشته باشم در حالی که همین الان هم که این متن رو دارم مینویسم این علاقه در صورت برخورد با یه دختر در من به وجود میاد.
اما چون از برخورد با جنس موافق دور بودم و بیشتر با پسر های اطراف خودم ارتباط داشتم ، ذهن من به سمت پسر ها رفته.
نه از لحاظ جنسی یا علاقه به مفعول واقع شدن، بلکه فقط عشق و دوست داشتن.
از دیدن فیلم هایی که ۲ تا پسر عاشق هم هستن خیلی لذت میبرم و واقعا دوس دارم من جای اون ها بودم اما از لحظات س.ک.س اونها خوشم نمیاد.
من پیش مشاور هم رفتم و اون بهم گفت وقتی بری دانشگاه و وارد فضای جامعه بشی خود به خود از این ها دور میشی.
اما من میترسم وقتی که وارد دانشگاه شدم و هم جنس خودم رو دیدم نتوانم مقاومت کنم و دوست داشته باشم باهاش رابطه عاشقانه برقرار کنم.
حتی توی دبیرستان هم برام اتفاق افتاد که عاشق یکی بشم. بهش گفتم که دوست دارم و من گی نیستم. اون هم قبول کرد اما وارد رابطه باهم نشدیم. و من کمتر بهش فکر می‌کردم با این که اون توی کلاس ما بود و خوی راحت شدم. اما این اواخر علاقه من به همجنس خیلی بیشتر شده و دوس دارم که با یکی همجنس خودم دوست بشم.
رابطه خانوادگی من خیلی خوبه و من واقعا از مقبولت چه در خانواده ‌ و چه در دوستان برخوردارم. این جوری هم نیست که صرف همجنس بودن باعث بشه من اون فرد رو دوست داشته باشم. الان سردرگم هستم نمی‌دونم آیا برقراری رابطه عاشقانه با هم جنس اشتباه هست یا نه. من خودم خیلی به تشکیل خانواده و داشتن فرزند و عشق ورزی به همسرم علاقه دارم اما این افکار رو هم در ذهنم دارم.
این افکار در ذهنم بسیار ماندگار است اما واقعا در این چند سال تجربه کردم که سرکوب باعث رهایی نمیشه ‌و واقعا باید بری تو دل قضیه. یعنی بگی که من دوست دارم و واقعا رابطه داشته باشی. این بهتره تا این که بخواهی تا آخر عمرت این حس علاقه رو سرکوب کنی. شاید خدا به عشق به همجنس ایراد نگرفته باشد
جمله معروف love is love.
در نهایت ممنون میشم در این رابطه کمکم کنید .
با تشکر از سایت خوبتون.

تصویر شهرسوال

سلام دوست گرامی و تشکر از ارتباطتان با این مرکز

با عرض معذرت، متاسفانه امکان پاسخگویی از این سامانه دیگر مقدور نیست.

برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ، از راه های ارتباطی ذیل استفاده بفرمایید. دوستان کارشناس در این بخش ها خدمت شما هستند:

۱) نسخه جدید "اپلیکیشن پاسخگو"

این برنامه را می توانید از این لینک دریافت کنید:
https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

۲) اگر امکان نصب و استفاده از برنامه فوق را ندارید، می توانید با مراجعه به این آدرس اینترنتی و ثبت مشخصات، پرسش خود را از طریق وبسایت مطرح نمایید:
https://user.pasokhgoo.ir

باسلام پسری هستم ۳۰ساله من هم میل جنسی شدیدی به جنس همجنس دارم البته از وقتی ۹ ساله بودم از جنس موافق خوشم می اومد. اخه وقتی ۸ ساله بودم شاهد لواط دو نفر بودم از اون روز به بعد تو فکرم خطور میکرد تا قبل از ۱۸ سالگی فقط تو ذهنم این کار را میکردم و بهم احساس خوبی می داد با عث میشد خود ارزایی داشته باشم و اصلا به فکر این که خودم هم به صورت واقعی انجام بدم نبودم اما وقتی دانشگاه رفتم تو ذهنم اومد و دنبال همچین افرادی بودم تا این که پیدا کردم و انجام دادم چندین بار توبه کردم که دیگه انجام ندم اما بهد چند ماه دوباره تو ذهنم می اومد و نی رفتم سراغش حالا واقعا پشیمونم و دنبال اینم برای همیشه ترک کنم اما نمی دونم چه جوری لطفا کمکم کنین

تصویر شهرسوال

سلام دوست گرامی و تشکر از ارتباطتان با این مرکز

با عرض معذرت، متاسفانه امکان پاسخگویی از این سامانه دیگر مقدور نیست.

برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ، از راه های ارتباطی ذیل استفاده بفرمایید. دوستان کارشناس در این بخش ها خدمت شما هستند:

۱) نسخه جدید "اپلیکیشن پاسخگو"

این برنامه را می توانید از این لینک دریافت کنید:
https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

۲) اگر امکان نصب و استفاده از برنامه فوق را ندارید، می توانید با مراجعه به این آدرس اینترنتی و ثبت مشخصات، پرسش خود را از طریق وبسایت مطرح نمایید:
https://user.pasokhgoo.ir

بهترین راه گرفتن مشاوره از مشاور تخصصیه

سلام این دنیا راهرطور بگیری میگذره.مومن باشی کافرباشی.آخرت هست ماندگار.یک حدیث تکان از پیامبر گرامی اسلام(ص) شنیدم.بوی بهشت به مشام کسیکه مورد همجنسگرایی قراربگیرد نمیرسد.و دربحارالانور استادمجلسی (ره)نوشته،اگر شخصی بنده ی بدی را از راه خلاف و بد بکشاند به راه راست ثوابش به اندازه ایکه این خورشید بر این عالم هستی تابیده بیشتر هست.و دوستان برعکس این موضوعم هست.کسانیکه بخاطر عیش و نوش خودشادن،وهواهای نفسانی خودشان سرنوشت عزیزی را تغییر میدهند بدانند و آگاه باشند دارند چکار میکنند.انسان اشرف مخلوقات هست.بودن افرادی با نجات جان یک حیوان خداوند آنهارا بخشید وعاقبت بخیر شدند.التماس دعا

نظرات