خانمی مطلقه هستم و امیال جنسی خسته‌ام کرده، چگونه خودارضایی را ترک کنم؟

جاده

خانمی ۳۵ ساله‌ام وتجربه ازدواج ناموفق در حد عقد را دارم. متاسفانه امیال شهوانی دست از سرم بر نمیدارد امکان ازدواج مجدد هم برایم پیش نیامده وبا وضعیت کنونی جامعه بعید میدانم پیش بیاد. نزدیک دوران قاعدگی که می‌شوم میل جنسی ام آزارم میده تا جایی که عقلم زایل شده ودست به خود ارضایی میزنم. هر دفعه توبه می‌کنم ولی دوباره ماه بعد به این عمل دست میزنم. البته نسبت به قبل کمتر شده و فقط نزدیک دوران قاعدگی این عمل را انجام میدهم ...خسته شدم هزار بار از خدا کمک خواستم ولی باز... .

باعرض سلام و تشکر
برای کاهش تنش ها و افکار تحریک کننده به جای سرکوب این غریزه فطری و خدادای که برای هدف مناسب و منطقی در بدن ایجاد شده و از روش مناسب باید ارضا شود، باید به مدیریت این غریزه فکر کنید برای مدیریت این غریزه تا زمان ازدواج راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:
۱- پرهیز از خودسرزنشی و به وجود آوردن احساس گناه و عذاب وجدان؛
۲- پرهیز از تنهایی و بیکاری (منظور از بیکاری بیکاری ذهنی است)؛
۳- برنامه ریزی هدفمند با ترسیم هدف های کوتاه مدت و بلند مدت؛
۴- ایجاد یک سیستم غذایی مناسب با کمک دکتر های طب سنتی برای کاهش تنش های جنسی؛
۵- شرکت در برنامه های مختلف تفریحی و مذهبی و افزایش تعاملات لذت بخش اجتماعی؛
۶- ایجاد حس عرفانی و معنویت منطقی باعث آرامش و کاهش تنش های جنسی می شود؛
۷- با خوشرفتاری و مهارت های اجتماعی زمینه ازدواج مجدد خود را فراهم کنید.

دیدگاه‌ها

این جفنگیات چیه جواب میدی برادر من!ایشون باید ازدواج کنه فقط همین!

تصویر شهر سوال

سلام
اگر با دقت مطالعه میکردید در شماره ۷ ذکر شده است.

سلام این خانم باید ازدواج کنن اگر ازدواج نکنن خدای ناکرده بعضی انسانهای فرست طلب ومنحرف این خانم را طعمه خودقرار میدهند متشکر ازشما

اخ از میل جنسی نگو که خرااااااااااااابم. دعا کن بابام راضی بشه با عشقم ازدواج کنم وگرنه منم دوباره معتاد خود ارضایی میشم.منم واسه تو دعا میکنم .

سلام علیرضا هستم ۴۴ ساله دو ساله متارکه کردم به سه دلیل ۱- کلاه برداری خانوادگی همسرم از مردم و اخاذی ۲- عدم صداقت همسرم از هر۱۰ کلمه ۸ کلمش دروغ بود ۳- ........ دلیل سوم را خودتون حدث میزنید.
در طی این دو سال خانوادم ۱۸ خانم بهم معرقی کردن که جالبه ۱۴ نفرشون دختر بودند . با توجه به سن و سال من امکان ازدواج با دختر بهیج وجه نیست و ۴ نفر بیوه هم شرایط بسیار سختی داشتند که نمیتونستم براورده کنم . خب شما قضاوت کنید زنان مطلقه و بیوه که سنشون به من میخوره میرند با پسرهای کوچکتر از خودشون ازدواج میکنند و من هم باید با یک دختر که دوبرابر ش سن دارم ازدواج کنم . جالبه که بهتون بگم از یکی از این ۱۴ تا دختر سئوال کردم چرا با ۲۶ سال سن حاضری با من ۴۴ ساله ازدواج کنی باورتون نمیشه چی گفت پشت تلفن . گفت من اگر با یه پسر هم سن خودم ازدواج کنم نه خانه داره نه ماشین داره نه کار داره خوب شما (من رامیگفت) همه اینها را داری و زندگی با شما بهتر و کم دردسرتره پس چرا خودم را چندین و چند سال تو دردسر بندازم و اجاره نشینی کنم و و و و و ما یه مثال داریم خشت اول را چو معمار هشت کج میرود تا ثریا دیوار کج . من فکر میکنم این نوع ازدواجها برای هر دوطرف مشکل ساز میشه.
بهتره من دنبال همسنم باشم

سلام آقای علیرضا اتفاقا مرد ۵۲ ساله زن مرده ای دیدم که فقط خواستگاری دختر میره اونم حدود ۲۰ تا ۲۸ سال یه مورد مطلقه ۳۴ سال بهش معرفی کرده بودن با منت گفته بود حالا ببینمش بعد هم کلی سر اون خانم منت گذاشته بود که بله شما شرایطتت خیلی خوبه ولی چون مطلقه ای و سنت هم بالاست!!من مهریه نمیکنم و شما هم انتظار چیزی نداشته باش حالا خانونه تو گلوش گیر کرده بودا آقاهه هم همچین شرایط خوبی نداشت خونه از خودش نداشت. اخه آدم انقدر وقیح. ولی این دیدگاه شما ارزشمنده اکثر مردان مطلقه و بیوه سن بالا دختر کم سن میخواهند ولی این ازدواجها پایه و اساس ندارن.

نمیدونم چرا شمااینجوری فکرمیکنیداقاعلیرضا ولی شایدباورتون نشه من بااین که دخترم کمترازیه مردسختی ندیدم ولی انتظار ندارم خودم مرد خودم باشم درحالی که ظاهرا اینطوره من فقط میخوام کسی که بامنه اونقدبرام ارزش قایل باشه که خرجموبده

همین دیدگاه شما زنان به ما مردان که مارو به شکل "انسان" نمیبینید بلکه به شکل "عابر بانک یا خرج بده" میبینید باعث شده ما پسرها "فراری" شدیم از ازدواج و هر کی باهامون حرف ازدواج میزنه احساس میکنیم بهمون "توهین" شده. این دیدگاهی که فکر میکنید باعث حفاظت از خودتون میشه در عمل به ضرر خودتون شده. در "زمانهای گذشته" مرد باید خرج زن را میداد چون امکان تحصیل و کار برای زنان کم بود. اما "الان" که اکثر صندلی دانشگاهها را دختران تصرف کردند، اکثر رشته ها و دانشگاههای خوب در تصرف خانمهاست( چون مشکل سربازی و توقعات که از از پسران میره رو ندارند) و کارفرما ها ترجیح میدند زنها را استخدام کنند، دیگر توقع خرج دادن مرد "هیچ مبنای منطقی ندارد." موقعی که حرف از تساوی حقوق زن و مرد است، شما زنان همه چیزرا به تساوی میخواهید اما زمانی که بحث خرج دادن و تقسیم فشارهای زندگی میشود، شما میشوید ضعیف و اسیب پذیر. هم فرصت اشتغال و هم تحصیل به نفع خانمها شده و هم اقایان با فرصت کمتر تحصیل در رشته ها و دانشگاهای خوب با معدل خوب به دلیل توقعات بالا از اقایان، طبعا فرصت اشتغال کمتری پیدا کردند( به علاوه که استخدام خانمها برای کارفرمایان منافع بیشتری دارد) حال کما کان باید عابر بانک خانمها هم باشند! فقط اگر خانمی بدلیل از خودگذشتگی برای گرداندن امور خانه از کار کردن خود کناره گیری کند ، شوهرش باید با کمال میل تمام و کمال از لحاظ مالی حال و اینده اورا تامین کند. من خودم خواهر دارم و همیشه به او میگویم که کمتر از مرد نیستی پس انقدر خوب تلاش کن که در زندگی توقع خرجی گرفتن از شوهرت را نداشته باشی. به خدا شما دختران هستید با این فکر غیر منطقی و غیر منصفانه باعث محروم شدن خود و پسران از ازدواج و این چنین بالاهای "جامعه سوز" مانند مشکلات جنسی شده اید. سال ۲۰۱۷ هستیم به خدا!!!و ما مردها انسانیم به خدا نه عابر بانک آهنی !! و ما مردها نیز در همین جامعه سخت و نس گیر زندگی میکنیم!!!

منم مطلقه هستم. بعد از جدایی به دلیل خیانتی که دیدم ترجیح میدم تنها باشم و خود ارضایی کنم و جسمم اسیب ببینه تا اینکه با روحم و احساسم بازی بشه
متاسفانه چاره ای نیس...

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
به نوبه خود شرایط شما را درك می‌كنم و از تجربه جدایی شما متاسفم.
متوجه این هستیم که روح و روانتان آزرده خاطر گشته است و نیاز به زمان دارید تا دوباره خود را پیدا کنید، اما مسیری را که در پی گرفته اید فقط صورت مسأله را پاک می کند نه این حل مسأله باشد.

توصیه می کنیم به نکات زیر با توجه دقت کنید:

۱. طلاق در هر شرایطی که رخ بدهد، سخت است. حتی اگر زندگی مشترک فرد جهنم باشد، باز هم طلاق از زوایایی دیگر می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر خانم جوانی باشید که باید بعد از جدایی به خانه پدری برگردید!

۲. با توجه به شرایطی که ممکن است داشته باشید، ازدواج دور از دسترس شما نباشد. اگر توانایی این کار را دارید برای جلوگیری از مشکلات آتی حتماً اقدام کنید.

۳. ازدواج موقت يکي از راهکارهاي مذهب ما براي استمتاع (برآورده کردن ميل جنسي) در شرايط فراهم نبودن امکان ازدواج دائم است؛ که اگر زمينه هاي لازم آن در فرد، خانواده، فرهنگ و جامعه به وجود آمده باشد، مي تواند در تامين ضرورت هاي جنسي مفيد باشد.

۴. راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه:
الف) نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک اعتیاد و عادتِ نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد.
بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، اندک اندک به مقابله با ایک اعتیاد برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد
ب) تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است‏
ویکتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏ گوید:
افراد مبتلا به این استمناء بیمار گونه و اعتیادی ، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.

و در آخر:
برای شما خواهر گرامی، نشاط و خوشبختی را از درگاه الهی مسئلت دارم.

موفق باشید.

مشکل اینجاست که خودارضایی شاید بیشتر از اینکه به جسم شما آسیب وارد کنه به روح شما آسیب وارد میکنه.بیاید به جای این کار از این همه جوون مجردی که علی رغم تلاش های زیادشون هنوز نتونستن شرایط ازدواج دایمشون رو فراهم کنند یکی رو انتخاب کنید و خودتون و اون جوون رو از گناه و افسردگی نجات بدید.

سلام خدا لعنت کنه کسی که ازدواج موقت رو حرام کرده و این شده مد تو جامعه
اگه تو این زمونه خدایی نکرده زنا کنی کسی حرفی نمیزنه ولی خدایی نکرده یکی رو صیغه کنی
یا اینکه یه سایت درست کنن برای همین کار
ده هزار نفر اعتراض میکنن بهش
من الان بیست پنج سالمه هنوز ازدواج نکردم و موقیعت شغلی جور نشده
از این ور غریزه درونی بهم فشار میاره
میمونی جکار کنی یا باید حرام انجام بشه یا کار حلال که همون صیغه هستش
حالا این بین یه سری زنهای بدکاره اسم همین صیغه رو بد کردن و نظر مردم رو عوض کردن
که براشون سوال میشه فرق صیغه با زنا چیه
هر دوتا پولیه
اون زنه بدون اینکه عده نگه داره میره با کسی دیگه خوب این کارش باعث زشت نشون دادن
صیغه موقت شده
حالا من موندم چکار کنم تو این جامعه
چقدر باید تحمل کرد تا ازدواج

بله بردار واقعیت اینکه بدلیل فاصله گرفتن جامعه از احکام اسلامی از جمله صیغه که سنت پیامبر است مردان و زنانی که شرایط ازدواج دائم ندارن یا باید در اتش شهوت خود بسوزند و گناه کنند یا به هرزگی تن دهند بهر حال باید صیغه رواج داده بشه تا مشکلات کم بشوند. والسلام.

من خودم پسری جوان هستم که تا الان نمازمو ترک نکردم ولی خیلی خیلی تو فشارم خیلی میترسم برم سمت گناه ولی چه کنیم باید در اتش شهوت بسوزیم .باید صیغه رواج یابد تا به این مشکل دچار نشیم برا خیلیا عادی شده که میرن گناه میکنن ولی من خودم اصلا نمیتونم

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
به شما بابت حساسیت های دینی تبریک می گوییم. مسایل جنسی از نیازهای طبیعی است که می بایست به صورت صحیح مدیریت شود.
ازدواج موقت اگر در مسیر صحیح خودش باشد، ثمراتی دارد، اما متأسفانه امروزه بعضا به صورت اشتباه از آن بهره برداری می شود، لذا نیاز به بررسی دارد.
سعی کنید به فکر ازدواج باشید که بهترین دارو در این زمینه است.
اگر مشکل خاصی هست، با مشاوره های زبردست صحبت کنید تا راهکار لازم را خدمت شما بگویند.
اما در ادامه نکاتی را خدمتتان عرض می کنیم:

الف) راههايي براي تقويت اراده وجود دارد از جمله:
۱- همان مورد بالا كه گفتم تلقين جملاتي كه به شما انرژي و نيروي مثبت دهد.
۲- از پراكنده كارد و آشفتگي در كارهايتان بپرهيزيد. بايد به كارهايتان انسجام دهيد. سعي كنيد كاري كه بر عهده مي گيريد، ناتمام رها نكنيد.
۳- هرگز در كارتان نااميد نشويد و تا جايي كه مي توانيد تلاش كنيد.
۴- هر روز سعي كنيد چند آيه قرآن همراه با ترجمه بخوانيدو هميشه به خدا توكل كنيد.
۵- از شكست خوردن نترسيد و بدانيد هر شكستي مقدمه پيروزي است.
اما در مورد فشار جنسي بايد عرض نمايم كه با توجه به برخي از مشكلاتي كه ممكن است ازدواج موقت پيش آورد، اگر بتوانيد با استفاده از راهكارهاي ياد شده، از بوجود آمدن فشار غريزه جنسي پيشگيري نماييد و با كم كردن توقعات، هرچه زودتر زمينه ازدواج دائم را فراهم آوريد مسلما برايتان بهتر خواهد بود.

ب) راهكارهاي مقابله:
- شما نبايد به خودتان انرژي منفي بدهيد و بگوييد نمي توانم. اگر شما انرژي مثبت به خود دهيد و از جملاتي مانند من موفق مي شوم، هيچ چيز نمي تواند اراده من را متزلزل كند، من اراده لازم را براي كارهايم دارم و... استفاده كنيد و در ذهنتان مرتب اين جملات را مرور كنيد حتما به موفقيت مي رسيد.
- چون شما جوان هستيد، و سرشار از انرژي! بايد سعي كنيد نيرو و انرژي خود را در راه صحيح بكار بگيريد. يكي از بهترين كارهايي كه مي توانيد براي تخليه انرژي تان بكار بگيريد ثبت نام در كلاس هاي ورزشي است. ورزش موجب دفع نيروهاى متراكم بدن تان مى شود. در اين صورت، قواى جنسى تعديل مى گرددد و زمينه انحرافات جنسى، بخصوص خودارضايى، تا حد زيادى از بين مى رود. ورزش هايي مثل شنا ،پياده روي ،واليبال ،بسكتبال و...پس - سعي كنيد حتما ورزش كنيد تا انرژي شما تخليه شود.
-سعي كنيد مدت زيادي تنها نمانيد. بيشتر در محيط صميمي خانواده حضور داشته باشيد. در جلسات گروهي شركت كنيد.چون در تنهايي فكرهاي مختلفي به ذهن فرد خطور مي كند.
- موقعي كه به فكر گناه مي رويد بايد بتوانيد حواس خود را پرت كنيد. همان موقع محيط را ترك كنيد و به فعاليتي ديگر بپردازيد.
- سعي كنيد اگر افكار گناه به سراغ شما آمد حتما آن محيط را ترك كنيد.
- برنامه ريزي براي اوقات فراغت خود داشته باشيد. سعي كنيد هيچ وقت بيهوده اي نداشته باشيد.
- سعي كنيد از خوردن بيش از اندازه غذاهاي تند، تخم مرغ، دارچين، پياز،غذاهاي چرب بپرهيزيد چون اين غذاها سرشار از انرزي هستند.
- از ديدن فيلم هاي مبتذل خودداري كنيد. چون هميشه صحنه هاي ان فيلم در ذهن شما مي ماند. اگر اين فيلم ها داري حتما آنها را از بين ببريد طوري كه به هيچ وجه به آن ها دسترسينداشته باشيد.
- قطع رابطه با دوستاني كه مشكل آفرين هستند. چون اين دوستان منحرف و بى بند و بار سعى دارند احساس ها و تجربه هاى راست يا دروغ خود يا ديگران را درباره مسائل جنسى و انحراف اخلاقى با حرص و ولع و با حالتى غرورآميز، براىشما تعريف كنند و شما را به سمت اين ناهنجارى ها سوق دهند.

موفق باشید.

سلام هیچ می فهمی چی میگی؟اگه ازدواج موقت راقانوتی کنن اول اونایی که شرایط ازدواج دائم رادارندبرای اینکه زیربارمسئولیت نروندازدواج موقت می کننداعم ازمجردومتاهل اینودرنظربیاریدتازه زن هادرازدواج موقت بیش ترضربه می خورند

صیغه که درست نیست رواج داده بشه.اگه مرد مجرد یا خانومی مطلقه هست صیغه می‌تونه انجام بده،ولی اینکه مردها یه زن دایم دارند و باز میرن دنبال زن صیغه کردن این خیلی زشته.من خودم مطلقه هستم و بخاطر همین خیانتای همسر جدا شدم.اگه مردی بیشتر از یه زن بخواد بنظر من این صیغه کردن ها،با زنِا فرقی نداره و اینجور مردا با سؤ استفاده از اسلام به هوسرانی می‌پردازن.من خیلی هارو میشناسم که بخاطر همین صیغه های مردای متاهل خراب شده

سلام دوستان بزرگوار مشکل این خانوم و بعضی از ما دقیقا شماره ی۴ هست
مگه کسانی که خود ارضایی نمیکند فاقد حس جنسی هستند؟ خیر آنها یا درگیر کار روزمره هستند که در تنهایی به آنها ادامه میدهد یا صرفا استراحت میکنند
اغلب خود ارضایی رو در زندگی تجربه میکنند فقط نمیدونم چرا بعضی ها ول نمیکنن؟ ؟؟
من روش خودم رو پیدا کردم شبها بجا اینترنت و یا بدون اینترنت با فکر بجا منحرف بودن شروع کردم هر وقت هر وقت هر وقت افکار شهوت میاد سراغم تو گوشیم pdf آموزش برنامه نویسی ریختم اونها رو میخونم انقدر کیف میده سختی یادگرفتن java برام لذت بخش تره تا احساس بدبختی
تا الان از ۶۰تا ۴۰تا آموزش خوندم تو شیش ماه نگید خنگم چون نیستم واقعا برای من که رشته حسابداری هستم تا همین هم عالیه . دوستان لطفا این کار رو انجام بدید یه صفحه pdf خوندن اصلا سخت نیست تلاش کنید جاوا یاد بگیرید خود سختی زبان برای یاد گیری باعث فراموشی عمل به گناه میشه معامله دو سر سوده. تنها افراد این صفحه این مشکل رو ندارن همون طور که عادت شد میشه دوباره به کار دیگه ای (عادت ) بشه فقط تمرین کنید فکر منحرف شد پای غول جاوا رو بکشید وسط میزنه دهن هرچی فکر منحرفه نابود میکنه؛خخخ جدی میگم 》این یه راه کاره همون طور که حوصله میکنی کار شهوت میکنی اگه زحمتی نیست جاوا بخون. ♡موفق باشید ♡

صیغه برای زن ارضا کننده نیست.برای این خانم هم صیغه شدن قحط نیست.حتما دلیلی داره که خود ارضایی رو ترجیح میده.

کی گفته برا زن ارضا کننده نیست. من شرایط این خانم را دارم. هر چند صباح صیغه یک مرد جا افتاده میشم. یک از یک دلچسب تر. در حال حاضر هم یک ساله که مردی استثنائی پیدا کردم و هردو قرار گذاشته ایم تا جا دارد با هم بمانیم. من که به او خیانت نمی کنم. افکار من صیغه را نمی پذیرد ولی قالب خوبیست برای زندگی آزاد و بدون دردسرهای مزخرف ازدواج دائم.

چرا میل جنسی باید سرکوب شود؟
خدا میل جنسی را در وجود انسان قرار داده تا ارضا شود و نوعی لذت در آن برای انسان قرار داده است ، نه این که با رژیم غذایی و شرکت در مراسم هایی که میگویید از بین رود.

تصویر پاسخگو

با سلام خدمت شما دوست گرامی
کسی نگفته میل جنسی باید سرکوب و نابود بشه . بي ترديد يکی از نيرومندترين غرايز، نيروي شهوت و غريزه جنسی است. اين نيرو که از ابتداي تولد به صورت نهفته در وجود آدمي به وديعه نهاده شده است، تا زمان بلوغ هم چنان دوران آرام و بي تحرکی را پشت سر مي گذارد، اما به محض شروع دوران نوجواني آرام، آرام زمان بيداري و شکفتگی آن فرا مي رسد و رفته رفته تمامي وجود نوجوان را در بر مي گيرد و بر تمامی رفتار انسان اثر می گذارد. به همين دليل عدم کنترل غريزه جنسی و نيروی شهوت فرد را با مشکلاتی مواجه می سازد.

براي تعديل و کنترل غريزه جنسی راه های متعددي وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره مي کنيم.
ادامه در لینک زیر :
http://soalcity.ir/node/333

به نام خدا و با سلام
باتوجه به پاسخ اساسی دوستمون در اول بحث که تقریباً کامل و جالب بود توصیه میکنم: ۱- در زمانهای نزدیک شدن به قاعدگی که ترشحات هورمونی باعث ازدیاد نیاز جنسی در زنان میشه بهترین کار ، با جمع بودن و تنها نبودنه! سعی کنید با دوستان و یا فامیل در این دوران بیشتر رفت آمد داشته باشید!۲- در این دوران از مصرف غذاهای تند و گرم و چرب و شیرینجات هم بکاهید! اینها همگی محرکات جنسی هستن! ۳- در جامعه ی ما کم مردان خوب و پاک نیستن که حداقل بتونن با صیغه ی موقت مشکل زنان و خودشونو حل کنن! و درکل خواهر من اگر به گناه بودنش اعتقاد دارید که قطعاً دارید و اینکه این کار در دراز مدت موجبات آسیب به دستگاه تناسلی مخصوصاً تخمدانهاتو میشه و اینکه فرد در اثر اینکار در آینده دچار شرطی شدن میشه! و.... بهترین کار که شرع مقدس اسلامم بهش صحه گذاشته که همون ازدواج در وهله اول دایم و درو وهله بعد موقت هست ، انجام بدید
بحثش مفصل و طولانیه که در این جا نمیشه زیاد بازش کرد
موفق باشید

سلام مشكل خود شما زنا هستيد خداييش اكه كسي بهت بگه بيا صغه من بشو ميشي يا براش هزار تا سنگ ميندازي جلوي پاش كه نشه و كلي هم بهش فحش ميدي من امثال شماهارو زياد ديدم اما تا وقتي بهش گفتم منم مشكل تورو دارم بيا صيغه بشيم گفت برو خواهرو مادرتو صيغه كن حتما توهم مثل اونايي چرا فكر ميكني مرد درست و حسابي نيست كه بتوني حرف دلتو بهش بگي و خودتو راحت كني اين شما زنا هستيد كه كار رو هم واسه ما مردا سحت كرديد خدا ازتون نگذره پس بسوز تا بسوزي

من ۲۲ سالمه بااینکه دخترم باصیغه مشکلی ندارم ولی خانوادم راضی نمشن خوب اگه بخوای ازدواج دایم میکنیم بعدطلاق میگیریم مهریه رم یبخشم دیگه چیکارکنم

خود جامعه زن رو در این قالب تعریف کرده که نمیدونم با لباس سفید بیاد با لباس سفید بره. زن خوب زنیه که دست نخورده و باکره و سالم باشه. زنها دیگه باید چیکار کنند خودشون رو در هر قالبی که مردها میخوان باید در بیارن؟ ضمنا صیغه کردن مشکلات خودش رو داره و نمیشه گفت از خودارضایی بهتره. تو خودارضایی بدون هیچ وابستگی عاطفی و ضربه خوردنی ارضا میشی و اگر حد اعتدال رو رعایت کنی و فیلم غیر اخلاقی نبینی ضرر جسمانی هم نداره. با عقد موقت ممکنه بچه دار هم بشن اون بچه بدبختی که باید با یک پدر یا یک مادر فقط زندگی کنه چه گناهی کرده؟ هزار جور مرض جنسی ممکنه منتقل شه. الان خارجیا روابطشون آزاده و فرض کنین صیغه میکردند. آیا صیغه این همه مشکلاتی که دارن رو رفع میکرد؟ نصف نسل آمریکاییها نامشروع هست و بچه هاشون با یک پدر یا یک مادر فقط زندگی میکنند. و تو آمریکا به دلیل همین روابط آزادشون تنوع طلب میشن با هر مساله کوچیکی از هم جدا میشن و یا طلاق میگیرن. خیلی لوسند تو روابطشون اگه فیلمهاشون رو دیده باشید میفهمید که سر چه مسائل بیخورده یک رابطه چند ساله رو کات میکنن. من هرگز با مردی ازدواج نمیکنم که قبلا با ۵۰ نفر رابطه داشته چون یه روزی از من خسته میشه و میگه خب من که میتونم صیغه کنم میرم لذت زندگیمو میبرم. اونوقت من که آدم متعهد و با وفایی هستم و به امید این ادم وارد زندگی شدم چی میشم؟ برای زن هم همینه زنی که قبلا با مردهای زیادی بوده با رو به رو شدن با یک مشکل و ایراد از طرف مقابلش دلسرد میشه و میگه کاش با فلان مرد مونده بودم و با اون ازدواجمو نگه میداشتم آیا به نظرتون این خوبه که زن بیاد شوهرش رو با شوهرهای قبلیش مرتب مقایسه کنه؟ به زندگیشون آسیب میزنه.

باسلام گلپری خانم حرف منطقی ودرستی میفرمایی البته اکثرخانما دراینجا بهترازآقایون حرف زدند ناگفته نماندعلیرضاهم حرفاش منطقی بودخدا به همه کمک کند!

تو خود ارضایی هم وابستگی بلکه بدتر اعتیاد به بدن خودت بوجود میاد
ولی در ازدواج موقت یا دائم که حلال خداست عذاب وجدان نمی گیره ادم
با بندگی خدا انسان به سعادت دنیوی و اخروی میرسه نه با حرام
خدا ما رو از همه گناهان حفظ فرماید

عزیز دلم. از ته قلبم دعا میکنم مشکلت حل شه.شما شرایط صیغه داری. یکی از آشنایان بنده شرایطش تقریبا مثل شما بود. دانشگاه شهر دیگه ای قبول شد و همونجا هم مشکلش رو با صیغه حل کرد.هیچکی هم نفهمید. مشکل حادتر موقعیه که همسرداشته باشی و بهت ازین لحاظ ظلم کنه و وظیفشو بجا نیاره. اونوقت دستت به هیچ جا بند نیست. لعنت به اینجور مردا

سلام. من ۳۱ سال دارم و هر روز خدا خود ارضایی میکنم . این چیزهایی هم که شما گفتین راه حلش نیست. یه مدت شاید بشه تحمل کرد ولی همیشه نمیشه. بعید میدونم پدرم اجازه ازدواج موقت بده برای همین با ایشون مطرح نکردم. چون حتی ایشون خواستگارها رو هم رد میکنه چه برسه به موقت. تنها راهی به ذهنم میاد اینه که خودکشی کنم و از این زندگی راحت بشم.

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

وقتی ما زندگی انسانی را به ذهن می‏آوریم، رنج‏ها و مشکلات حصه بزرگی از زندگی او را در برمی‏گیرند. همانطور که یک کوهنورد ماهر برای رسیدن به قله کوه مراحل سختی را می‏گذراند یا یک شناگر موج‏های متعددی را پشت سر می‏گذراند و به هدف خویش دست پیدا می‏کند، انسان‏ها هم در مواجهه با مشکلات و مصائب هستند. بعضی با فائق آمدن بر مشکلات پیروز می‏شوند و بعضی در مقابل آنها سر تسلیم فرود می‏آورند.

آنها که در برابر مشکلات همچون کوه می‏ایستند ویژگی‏هایشان چیست؟ چه ترفندهایی را بکار می‏گیرند؟

ما در این مقال با یاری گرفتن از کلام امیرمؤمنان علی(ع) روش برخورد با مشکلات را مرور می‏کنیم:

۱. شناخت مشکلات
در اولین مرحله ما باید مشکل را بشناسیم تا بتوانیم با آن مبارزه کنیم. وقتی دو ورزشکار می‏خواهند با یکدیگر مبارزه کنند، درباره ویژگی‏های یکدیگر اطلاعاتی به دست می‏آورند و از طریق این اطلاعات خود را برای مقابله با حریف آماده می‏سازند. شناخت مشکلات، نخستین مرحله برخورد است.

انواع مشکلات و مصیبت‏ها
الف. مصیبت‏هایی که لازمه طبیعت و فطرت انسانی است، مانند مرگ.

ب. مشکلاتی که خدا برای توانا ساختن انسان قرار داده است. بعضی از این مشکلات انسان را از نظر جسمانی محکم می‏سازد و بعضی‏ها از نظر معنوی.

مشکلاتی که انسان را از نظر جسمانی محکم می‏سازد.

یک استاد بیولوژی (BIOLOGY) شاگردان خودش را درس می‏داد که پروانه چگونه از قالب بیرون آمده و به شکل پروانه در می‏آید. او به شاگردان خودش گفت که وقتی پروانه تلاش می‏کند که از قالب بیرون بیاید هیچ کس در بیرون آمدن، به او کمکی نکند. این را گفت و از کلاس بیرون رفت.

شاگردان منتظر بودند. پروانه برای بیرون آمدن تلاش می‏کرد. دانشجویی از راه ترحم کمک کرد و قالب را شکست. پروانه بیرون آمد اما چند دقیقه بعد مرد. وقتی استاد برگشت، علت مرگ را جویا شد. او گفت پروانه برای بیرون آمدن سعی می‏کند و رنج و زحمت می‏کشد، این رنج و زحمت همانند ورزشی است که بال و پر او را تقویت می‏کند و او را برای زندگی در این دنیا آماده می‏گرداند. این دانشجو نگذاشت که او با تلاش خودش را تقویت کند، ضعیف ماند و نتوانست زنده بماند.

حضرت علی(ع) در نامه معروف خودش به عثمان بن‏حنیف می‏فرماید:

«الا ان الشجرة البریة اصلب عودا و الروائع الخضرة ارق جلودا و النباتات البدویة اقوی و قودا و ابطا خمودا(۱)؛ آگاه باشید درختان بیابانی، چوب‏شان سخت‏تر و درختان کناره جویبار پوست‏شان نازک‏تر است. درختان بیابانی که با باران سیراب می‏شوند آتش چوبشان شعله‏ورتر و پر دوام‏تر است. مراد امام این است که چون درخت‏های بیابان در شداید و سختی‏ها رشد و نمو می‏کنند، از درختان دیگر سخت‏تر هستند.

مشکلاتی که انسان را از نظر معنوی مستحکم می‏کند.

حضرت علی(ع) می‏فرماید:

«و لکن اللّه‏ یختبر عباده بانواع الشدائد و یبتلیهم بضروب المکاره اخراجا للتکبر من قلوبهم و اسکانا للتذلل فی نفوسهم و لیجعل ذلک ابوابا فتحا الی فضله و اسبابا ذللا لعفوه(۲)؛ خداوند همواره بندگان خود را به انواع شداید مواجه می‏کند و اقسام کوشش‏ها و مجاهدت‏ها را پیش پای آنها می‏گذارد، تکالیفی گوناگون برخلاف طبع آسایش‏طلب آنها بر آنها مقرر می‏دارد تا غرور و تکبر از دلشان بیرون رود، نفوس‏شان به عبودیت خدا رام گردد و این وسیله‏ای است برای اینکه درهای فضل و رحمت پروردگار به روی آنها گشوده شود.

این اصل هم برای افراد است و هم برای ملت‏ها. لذا ایشان در جای دیگر می‏فرماید:

«و لم یجبر عظم احد من‏الامم الا بعد ازل و بلاء؛(۳) خدا هرگز استخوان شکسته ملتی را بازسازی نفرمود مگر پس از آزمایش‏ها و تحمل مشکلات.»

خداوند برای امتحان و رشد دادن انواع مشکل‏ها را سر راه انسان قرار می‏دهد تا با آنها دست و پنجه نرم کند و رشد نماید.

حضرت علی(ع) می‏فرماید:

«و قدّر الارزاق فکثرها و قللها و قسمها علی الضیق و السعة فعدل فیها لیبتلی من اراد بمیسورها و معسورها و لیختبر بذلک الشکر و الصبر من غنیها و فقیرها ثم قرن بسعتها عقابیل فاقتها و بسلامتها طوارق آفاتها و بفرج افراحها غصص اتراحها و خلق الآجال فاطالها و قصّرها و قدّمها و اخّرها؛(۴) روزی انسان‏ها را اندازه‏گیری و مقدر فرمود. گاهی کم و زمانی زیاد و به تنگی و وسعت به گونه‏ای عادلانه تقسیم کرد تا هر کس را که بخواهد با تنگی روزی یا وسعت آن بیازماید، و با شکر و صبر، غنی و فقیر را مورد آزمایش قرار دهد. پس روزی گسترده را با فقر و بیچارگی درآمیخت و تندرستی را با حوادث دردناک پیوند داد، دوران شادی و سرور را با غصه و اندوه نزدیک ساخت، اجل و سرآمد زندگی را مشخص کرد، آن را گاهی طولانی و زمانی کوتاه قرار داد و مقدّم یا مؤخر داشت.»

ممکن است اینجا سؤال پیش بیاید که خدا چرا بندگان خودش را امتحان می‏کند؟ مگر نه این است که او آگاه بر همه پوشیدگی‏ها است؟ متفکر شهید استاد مطهری می‏فرماید:

«امتحان اگر فقط به معنی به کار بردن میزان و مقیاس برای کشف مجهولی باشد، البته درباره خداوند صحیح نیست.

امتحان معنی دیگر هم دارد و آن از قوّه به فعل آوردن و تکمیل است. خداوند که به وسیله بلایا و شداید امتحان می‏کند، به معنی این است که به وسیله اینها هر کسی را به کمالی که لایق آن است می‏رساند. فلسفه

شداید و بلایا فقط سنجش وزن و درجه و کمیت نیست. همچنین زیاد کردن وزن و بالا بردن درجه و افزایش دادن به کمیت است. خداوند امتحان نمی‏کند که وزن واقعی و حد و درجه معنوی و اندازه شخصیت کسی معلوم شود، امتحان می‏کند یعنی در معرض بلایا و شداید قرار می‏دهد که بر وزن واقعی و درجه معنوی و حد شخصیت آن بنده افزوده شود. امتحان نمی‏کند که بهشتی واقعی و جهنمی واقعی معلوم شود. امتحان می‏کند و مشکلات و شداید به وجود می‏آورد تا آنکه می‏خواهد به بهشت برود در خلال همین شداید خود را شایسته و لایق بهشت کند و آن که لایق نیست سر جای خود بماند.»(۵)

د مشکلاتی که سبب آنها گناه انسان‏ها است. این یک حقیقتی است که دین بیان می‏کند که در این جهان همه مشکلات حساب مادی ندارند بلکه برخی از مشکلات به امور معنوی هم پیوند دارند.

امام(ع) چنین می‏فرماید:

«ان‏اللّه‏ یبتلی عباده عند الاعمال السیئة بنقص الثمرات و حبس البرکات و اغلاق خزائن الخیرات لیتوب تائب و یقلع مقلع و یتذکر متذکر و یزدجر مزدجر ...(۶)؛ خداوند بندگان خود را که گناهکارند با کمبود میوه‏ها و جلوگیری از نزول برکات و بستن در گنج‏های خیرات، گرفتار می‏کند. برای آنکه توبه‏کننده باز گردد. گناهکار دل از معصیت بکند. و پند گیرنده پند گیرد و بازدارنده راه نافرمانی را بر بندگان ببندد.»

مشکلات برای انسان‏ها مفید هستند هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی. فایده معنوی این است که انسان به سوی خدا متوجه می‏شود و گناهانش کم می‏گردد و برای توبه و استغفار زمینه می‏یابد. امام در اینباره می‏فرماید:

«کلما کانت البلوی و الاختبار اعظم کانت المثوبة و الجزاء اجزل ...؛(۷) هر مقدار آزمایش و مشکلات بزرگتر باشد ثواب و پاداش نیز بزرگتر خواهد بود.»

البته مشکلات و مصیبت‏ها زمینه‏ساز رشد و پاک شدن و تعالی یافتن هستند و کسانی که با مشکلات در می‏افتند و جهاد و مبارزه می‏کنند و از آنها عبرت می‏گیرند، سود می‏برند ولی کسانی که عبرت نمی‏گیرند و مبارزه نمی‏کنند، رشد نمی‏یابند و پاک نمی‏شوند.

نکته دیگر اینکه کافی نیست ما مشکلات را بشناسیم بلکه باید حد و اندازه آنها را بسنجیم. بعضی‏ها مشکلات کوچک را خیلی بزرگ می‏شمارند و در مقابل آن خود را می‏بازند و توان تصمیم‏گیری را از دست می‏دهند و به مشکلات بزرگتر گرفتار می‏گردند. امیرالمؤمنین(ع) شاید با توجه به همین نکته می‏فرمایند: «من عظّم صغارالمصائب ابتلاه‏اللّه‏ بکبارها؛(۸) کسی که مصیبت‏های

کوچک را بزرگ شمارد خدا او را به مصیبت‏های بزرگ مبتلا خواهد کرد.»

۲. توبه و استغفار
مشکلاتی که به خاطر گناهان هستند راه درمان آنها توبه است. جایی که امام علی(ع) می‏فرماید:

«و قد جعل‏اللّه‏ سبحانه الاستغفار سببا لدرور الرزق و رحمة الخلق ...؛(۹) همانا خدا استغفار و آمرزش خواستن را وسیله دائمی فرو ریختن روزی و موجب رحمت آفریدگان قرار داد.» و قرآن فرمود:

«از پروردگار خود آمرزش بخواهید که آمرزنده است برکات خود را از آسمان بر شما فرو می‏بارد و با بخشش اموال فراوان و فرزندان شما را یاری می‏دهد و باغستان‏ها و نهرهای پر آب در اختیار شما می‏گذارد.»(۱۰)

۳. شناخت خود
انسان، علاوه بر شناخت مشکل، باید خودش را هم بشناسد. استعدادهایی که خدا به او داده شناسایی کند. کسانی که خودشان را نمی‏شناسند مشکلات را

خیلی بزرگ تصور می‏کنند و خودشان را هیچ کاره. امیرمؤمنان می‏فرماید:

«هلک امرؤ من لم یعرف قدره؛(۱۱) نابود شد کسی که ارزش خود را ندانست.»

وقتی انسان خودش را بشناسد، اعتماد به نفس و استحکام اراده پدید می‏آید.

ممکن است اینجا دو سؤال پیش بیاید:

الف. آیا اعتماد به نفس همان کبر نیست که در آیات و روایات شدیدا مورد نهی واقع شده؟

اعتماد به نفس باور به توانایی‏های واقعی خود است و تکبر خود را بزرگتر پنداشتن است. اعتماد به نفس بر واقعیت استوار است ولی تکبر بر توهم. و بین این دو فاصله از زمین تا آسمان است.

ب. آیا اعتماد به نفس منافی با توکل نیست؟

متفکر شهید استاد مطهری می‏فرماید: «توکل در مقابله جهد و سعی نیست که آیا جهد و سعی کنیم یا توکل؟ توکل یعنی انسان همیشه به آنچه مقتضای حق است عمل کند و در این راه به خدا اعتماد کند که خداوند حامی و پشتیبان کسانی است که حامی و پشتیبان حق می‏باشند.»

توکل تضمین الهی است برای کسی که همیشه حامی و پشتیبان حق است.

او با ذکر یک مثال مطلب خودش را توضیح می‏دهد.

«شما می‏روید به مغازه‏ای و متاعی خریداری می‏کنید و صاحب آن مغازه مرغوبیت آن متاع را تضمین می‏کند و به شما اطمینان می‏دهد و شما هم به گفته او اعتماد می‏کنید یعنی مطمئن می‏شوید که متاع مورد نظر همان اندازه مرغوب است که او گفته

است. راه حق چیزی است که انبیا از طرف خدا آن را شناسانده و از طرف خدا آن را تضمین کرده‏اند که هر که این راه را برود به نتیجه می‏رسد. خداوند این عالم را طوری ساخته است که همواره از کسانی که حق و حقیقت را حمایت کنند، حمایت می‏کند. حق همواره یک تأیید معنوی با خود دارد.

معنی توکل این نیست که کاری نکنید و قوای وجودی خود را تعطیل کنید و یکجا بنشینید و به خدا اعتماد کنید که او به جای شما وظیفه را انجام می‏دهد. کار نکردن و راه نرفتن که تضمین نمی‏خواهد، سکون و توقف تأیید نمی‏خواهد.»(۱۲)

از تعریف توکل معلوم می‏شود که توکل نه فقط برای مقابله با مشکلات مانع نیست بلکه کسی که توکل می‏کند یقین دارد که اگر او راه حق را بپیماید و

سعی و کوشش کند خدا هم او را کمک خواهد کرد.

غیر از این، توکل انسان را از اوهام نجات می‏دهد. خیلی‏ها هستند که به خاطر آینده‏شان بی‏حساب نگران هستند. آنها فکر می‏کنند نکند فردا مشکلی پیش بیاید. اگر چه اکثر این اوهام به حقیقت تبدیل نمی‏شود ولی آنها بخاطر همین اوهام، وقتی که دارند هدر می‏دهند.

کسی که بر خدا توکل می‏کند، از خطرات نامعلوم هراسان نمی‏شود. امیرمؤمنان می‏فرماید:

«یابن آدم لاتحمل هم یومک الذی لم یأتک علی یومک الذی قد اتاک؛(۱۳) ای فرزند آدم! اندوه روز نیامده را بر امروزت میفزا.»

معنای این حدیث این نیست که انسان برای آینده خودش اقدامی نکند، بلکه به بیان دیل کارنگی بهترین وسیله برای تهیه مقدمات آینده، همان تمرکز هوش و توجه به کار امروز است که آن را

به نحو شایسته انجام دهد چه اینکه این خود یگانه راهی است که آینده ما را تأمین می‏سازد. تفاوت بسیار است بین نقشه آینده کشیدن و در تشویش و نگرانی برای آینده بودن.(۱۴)

شاعری می‏گوید:

ما فات مضی و ما سیأتیک فاین؟

قم فاغتنم الفرصة بین‏العدمین؛

زمانی که گذشته، دیگر گذشته و زمانی که در آینده است الان کجا هست؟ پس برخیز و بین این دو عدم (گذشته و آینده) فرصت (امروز) را غنیمت شمار.

۴. صبر و استقامت
انسان بعد از شناسایی مشکل و شناسایی راه حل، باید با استقامت آن راهکار را اجرا کند وقتی ما زندگی انسان‏های بزرگ را می‏خوانیم می‏بینیم که آنها در نتیجه همین صبر و استقامت بر قله عظمت رسیدند.

حضرت علی(ع) می‏فرماید:

«لایعدم الصبور الظفر و ان طال به الزمان(۱۵)؛ انسان شکیبا پیروزی را از

دست نمی‏دهد اگر چه زمان آن طولانی باشد.»

قرآن می‏گوید: «والصبر علی ما اصابک؛ مصیبت‏هایی که بر شما می‏آیند، مقابل آنها صبر و مقاومت کنید و در برابر مشکلات تسلیم نشوید.»

«و کأین من نبی قاتل معه ربیون کثیر فما وهنو لما اصابهم فی سبیل‏اللّه‏ و ما ضعفول و ما استکانوا واللّه‏ یحب‏الصابرین؛(۱۶) و بسی پیامبران که خداپرستان بسیاری در کنارشان نبرد کردند و از هر رنجی که در راه خدا دیدند، سست و زبون و درمانده نشدند و خدا صابران را دوست می‏دارد.»

صبر یعنی تحمل سنگینی مصیبت و از بین بردن آن، نه شکستن و تسلیم شدن و از پا درآمدن.

۵. اراده
برای مقابله با مشکلات لازم است که اراده محکم باشد. کسانی که عزم و اراده‏شان سست است، از سختی‏ها فرار می‏کنند ولی کسانی که عزم‏شان محکم است، مشکلات از آنها فرار می‏کند.

امام علی(ع) درباره رسول اکرم(ص) می‏فرماید:

«غیر ناکل عن قدم و لا واه فی عزم؛(۱۷)

حتی یک قدم به عقب برنگشت و اراده او سست نشد.»

دانشمندی می‏گوید: «کسی که اراده‏اش قوی باشد، کل جهان را طبق خواست خودش درمی‏آورد.»

کسی که اراده‏اش قوی باشد، شداید و گرفتاری‏ها را به فرصت‏ها تبدیل می‏کند و آنها را پله‏ای برای پیشرفت قرار می‏دهد.

۶. توجه به مشکلات دیگران
برخی از گرفتاری‏ها را ما نمی‏توانیم از بین ببریم و منظور از مقابله با آنها فقط همین است که از اثرات سوء آنها در امان بمانیم. در اینگونه مشکلات اگر انسان توجه کند که تنها نیست بلکه همه یا بسیاری از مردم با چنین مشکلی مواجه‏اند آسوده‏خاطر می‏شود و از اثرات منفی مشکل در امان می‏ماند.

امام علی(ع) مردمی را در مرگ یکی از خویشاوندان‏شان چنین تسلیت گفت: «ان هذا الامر لیس لکم بدأ و لا الیکم انتهی؛(۱۸) مردن از شما آغاز نشده و به شما نیز پایان نخواهد یافت.»

۷. توجه به نتایج مثبت مشکلات
اگر انسان به نتایج مثبت مشکلات توجه داشته باشد می‏تواند از اثرات منفی ذهنی آنها نجات یابد ولی وقتی مشکلات را فقط مصیبت می‏بیند و به نتایج مبارزه با آنها توجهی نمی‏کند، به غم و غصه گرفتار می‏گردد و این غصه و اندوه توان او را از بین برده و به پیری زودرس مبتلا می‏سازد.

امام علی(ع) می‏فرماید: «الهم نصف الهرم؛(۱۹) اندوه خوردن نیمی از پیری است.»

اینها برخی از راهکارهای مبارزه با شداید و گرفتاری‏هاست که می‏توانند ما را نجات بدهند و از نتایج منفی و زیانبار آنها محافظت کنند.

پی‏نوشتها:
۱. دشتی محمد، ترجمه نهج‏البلاغه، نامه ۴۵، چاپ مؤسسه انتشارات مشهور.

۲. همان، خ۱۹۲.

۳. همان، خ۸۸.

۴. همان، خ۹۱.

۵. مطهری مرتضی، بیست گفتار، ص۱۴۸، انتشارات صدرا، چاپ ۱۳۸۴.

۶. دشتی محمد، ترجمه نهج‏البلاغه، خ۱۴۳.

۷. همان، خ۱۸۸.

۸. دشتی، محمد، ترجمه نهج‏البلاعه، حکمت ۴۴۸.

۹. همان، خ۱۴۳.

۱۰. نوح، آیه۱۰ ۱۲.

۱۱. دشتی محمد، ترجمه نهج‏البلاغه، حکمت ۱۴۹.

۱۲. مرتضی مطهری، بیست گفتار، ص۱۱۶، انتشارات صدرا.

۱۳. دشتی محمد، ترجمه نهج البلاغه، حکمت ۲۶۷.

۱۴. همان، حکمت ۲۱.

۱۵. همان، حکمت ۱۵۳.

۱۶. آل عمران، آیه ۱۴۶.

۱۷. دشتی محمد، ترجمه نهج البلاغه، خ۷۲.

۱۸. همان، حکمت ۳۵۷.

۱۹. همان، حکمت۱۴۳.

موفق باشید.

لیلی خانم خود ارضایی خیلی بده سعی کن به ازدواج دئم یا موقت فکر کنی

مگه شمام مطلقه ای.اگر مطلقه باشی دیگه رضایت پدر لازم نیس خودت میتونی با رضایت خودت صیغه بشی.

سلام.من ۲۳ سالمه.شوهرم ۳۴.بعد از یکسال از زندگیمون متوجه شدم شوهرم همجنسبازه.بعد یک سال و شیش ماه که از زندگیمون میگذره و میدونم که این زندگی فایده ای نداره میخوام طلاق بگیرم.میترسم از طلاق.ازمحدود شدن.از ازدواج نکردن از حرف مردم رو شنیدن.اما این زندگی هم برام قابل تحمل نیس.ما نه باهم حرف میزنیم نه جایی میریم نه رابطه جنسی داریم.دلخوشی نداریم.فقط از طلاق میترسم.حرف زدن و تلاش برا زندگی هم فایده نداشته و نداره.خسته ام.خودش هم میگه برو مهرت رو بذار اجرا طلاق بگیر.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما خواهر گرامی، از وضعیت پیش آمده برای شما متاسفیم.
هرچند هم شما و هم همسر شما مایل به جدایی هستید و با این اوصاف نه اصرار بر ادامه زندگی شاید جایگاهی داشته باشد، و نه مانع جدی بر سر راه طلاق داشته باشید، اما باز هم اگر کورسوی امیدی در این راه مشاهده می کنید، توصیه می کنیم به یک روانشناس مجرب مراجعه حضوری کنید، تا در صورت امکان هم زندگی شما از هم نپاشد و هم برای مشکل جنسی همسرتان چاره ای اندیشیده شود.
برای شما آرزوی سلامت و خوشبختی داریم.

ممنونم بابت جواب.واقعا نمیدونم ته این زندگی چه میشه.برام خیلی دعا کنید.الهی به حق حسین خدا یه دستی به همه زندگی ها بکشه و زن و شوهرا رو به هم دلگرم کنه.

تصویر مشاور شهر سوال

آمین! خداوند دعاهای خوب شما را در حق دیگران مستجاب نماید!

اگر میتونی روش تاثیر بزاری که ترکش کنه این کارو بکن

سلام، به نظر من این رابطه اساساً نادرسته و نمیشه بهش ازدواج گفت زیرا علایق و تمایلات شما از پایه با هم تفاوت داره، شما و ایشون یکبار زندگی می کنید پس حق مسلم هردوی شماست که با همنوع و هم سنخ خود باشید، از حرف مردم و جو جامعه و خانواده نترسید و تا دیر نشده این اشتباه رو پایان بدید.

خواهرم شماهرچه زودتر طلاقتو بگیر،چون یه کسی که هم جنس بازه اصلا آدم نیست...کور سوی امیدهم وجودنداره واسه این زندگیت.
ثانیآ نگران حرف مردم نباش ان شاالله بعدطلاقت با یه مردخوب ازدواج میکنی...ولی هم جنس بازی غیرقابل تحمله به نظرمن که یه مردم حالا شما زنشی چطور تحملش میکنی...

ممنون بابت نظرتون جناب.
چی بگم والله.
اگر تا الان هم صبر کردم بخاطر این بود که این مشکل رو یه بیماری میدونم و سعی داشتم کمکش کنم برا کنترلش چون میدونم درمان قطعی نداره اما خب وقتی خودش نمیخواد درست شه و حل شه چرا من باید جوونیم رو هدر بدم؟ دیگه خسته ام به این وقت عزیز.کاش دیگه تموم شه این روزا.دعام کنید.در پناه حق

من دختری هستم ۲۰ساله در سن کم یه پسری حالا هرچی که بود ازم سوء استفاده کرد و پرده بکارتمو زد الا ن نمیدونم چیکار کنم نه پول دارم نه کسی اشنا که ترمیمش کنم دختری با چهره ی واقعا زیبا خانواده دار و همه شرایطم برای ازدواج خوب و حداقل هفته ی یه خواستگار خوب دارم
خیلی نیاز جنسی و عاطفی شدیدی دارم و هرروز کارم شده گریه که چیکار کنم
چندبار از چندنفر کمک خواستم ولی فقط ازشون ضربه خوردم
خواهش میکنم کمکم کنید من نمیخوام به راه بد کشیده بشم دوست دارم ازدواج کنم

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما خواهر گرامی،
باید عرض کنیم کار خاصی از دست ما برای رفع مشکل شما بر نمی آید. شما دو راه دارید، یکی این که مشکل پزشکی خود را از طریق عمل جراحی حل کنید، و دیگری این که با همین وضع ازدواج کنید.
در صورت اول، یا باید خودتان هزینه آن را داشته باشید یا از طریق خانواده (شخصی که در خانواده محرم اسرار شما باشد، مانند مادر ) اقدام کنید.
در صورت دوم، ناچار هستید که موضوع را با فرد مناسبی که به خواستگاری شما آمده مطرح کنید، و به کمک و اعتماد ایشان و با رازداری ایشان، تشکیل زندگی دهید، پیشنهاد میکنیم در این صورت، اگر مطرح کردن این مسئله برایتان سخت است، از طریق یک مشاور ازدواج، هم مسئله را به اطلاع خواستگار برسانید و هم از کمک ایشان در مراحل بعدی استفاده کنید.
خواهرم، شما اشتباهی را مرتکب شده اید که عواقب بدی داشته ،و اکنون در صورت انتخاب هر کدام از این راه حل ها، کارتان آسان نخواهد بود و هردام از این انتخاب ها سختی خاص خود را دارد. که بهتر است یکی را انتخاب کنید. اما این توصیه را بپذیرید، که این مسئله را با هر شخصی درمیان نگذارید و به راحتی به بیگانگان اعتماد نکنید.
موفق باشید.

واقعا که! این دختر اون زمان یه بچه بوده و شما بهش میگین اشتباه کردی. ممکنه علتش بی توجهی خانواده بوده باشه. آخه زمانی رابطه با یک نفر اهمیت داره که روی زندگی آینده ادم تاثیر بذاره مخصوصا کسی که روابط زیادی داشته تو ازدواجش ممکنه به مشکل برخورد کنه. نه کسی که تو بچگی همچین مساله ای براش پیش اومده. اگر تصمیم بگیری که آدم خوب و پاکی بمونی خدا هواتو داره. کاملا خودتو به خدا بسپر. اگر پسر خوب و فهمیده ای به خواستگاریت اومد و خانواده اش اهل دخالت تو این مسائل نبودند بهش بگو واقعیت رو یا اینکه ترمیم کن و خلاص شو. پسره حتما باید آدم منطقی و فهمیده ای باشه تا بتونی بهش بگی. واقعا هم به هرکسی نگو این حرفها رو خیلی اشتباهههه. مردم خودشون هزارجور جنگولک بازی دارن یک کلمه ازشون در نمیاد. بعضی مشکلات رو بی سر و صدا باید حل کرد.

سلام. امیدوارم خوب باشی.
واقعا درکت میکنم از این چیزی که برات پیش اومده.اما عزیز اینو بدون که هر چیزی یه راه حلی داره...اگر واقعا خواستگار زیاد داری و اگر به همین زودی ها ازدواج نکنی از دست میرن...باید فکر چاره باشی.مطمئنا کسی که میخواد باهات ازدواج کنه اگه امروز با مسئله ی بکارت تو کنار بیاد فردا روز توی بحث های کوچیک هم اونو مطرح میکنه و میخواد هی تو رو سرزنش کنه....اصلا بهمین علت بوده که یه عده ای جمع شدن فکراشونو ریختن رو هم و بعدش تونستن ترمیم بکارت رو اختراع کنن چون بخوبی میدونیتن که جهل افراد اینقدر زیاده که اشتباهات یک شخص رو نمیبخشن. پس قبل از اینکه دیگری تو رو ببخشه خودت رو ببخش. و این هم راه حل..یه سری از دخترها هستند که از روز اول پرده ی بکارت ندارن درسته درصدشون کمه اما شما فرض کن جزء اونها هستی.حالا یا باید همسرتو راضی کنی که باور کنه که اون هم باور نمیکنه مگر اینکه نامه ی پزشک بیاری که مادرزادی بوده که پزشک هم بعید میدونم نامه بده. بهترین راه اینه که اول با مادرت و بعد با پدرت مطرح کنی که مادرزادی پرده ی بکارت نداری و بهشون بگو که فردا روز برات مشکل ساز میشه. بگو از اول نداشتی و بعد اونا رو راضی کن که هزینه عمل رو بپردازن و ازت بعد از عمل مراقبت کنن. بنظر من مشکل شما با پول حل نمیشه.چون اولا این عمل ها بیشتر توی مراکز غیر مجاز هست و تبهکار هم توی این مراکز زیاده و اگه خودت تنها بری فکر اتفاقات بد رو هم بکن.بهترین راه که بهت گفتم همون هست .اگر هم برای عمل آشنا داری و با پول مشکلت حل میشه باهام تماس بگیر ...

اگه واقعا توبه كني و قول بدي ديگه تو زندگي جز خانوادت به كسي اعتماد نكني من حاضرم به نيت ازدواج بآهات بيشتر آشنا بشم.
من تقريبا شرايطم بهت ميخوره و قول ميدم از اعتمادت سو استفاده نكنم و هيچ وقت در در رابطه بهت سركوفت نزنم به شرطي كه تو هم سعي منيرة زندگي و خوبي باشي. ...

بابا من بخاطر میل جنسی زیاد اومدم گناه نکنم ازدواج کردم اونم خیلی زود
با یکی ازدواج کردم ک زود انزالی داره کلا مارو وسیلش کرده
ازدواج کردم بهتر شه بدتر شد

تصویر مشاور شهر سوال

با عرض سلام خدمت شما خواهر گرامی، قطعا شما نیت پاکی داشته اید و تصمیم درستی گرفتید. اما در مورد زودانزالی باید گفت که درصد قابل توجهی از مردان دچار این مشکل هستند و خیلی از این افراد متاسفانه بدون توجه به رنج خود و همسر خود در ارتباط جنسی،در پی درمان این مسئله نیستند. اما این نکته را بدانید که این مشکل همسر شما از طریق راهکارهای عملی تمرینی و همچنین توجه به رژیم غذایی قابل حل است.
جستجو در سایتهای معتبر و همچنین مراجعه به لینک زیر میتواند به شما کمک کند.
موفق باشید

خانم بی نام این مشکل شما تو این زمانه دیگه مشکل نیست و قابل حل مییباشد با همسرت صحبت کن و بروید دکتر و به راحتی مشکلتون حل میشه .

اکثر کسایی که سنشون رفته بالا و کار خودشون راه گرفته فقط به خودشون فکر میکنن و فقط بلدن بگن فساد زیاد شده و جوونا خراب شدن و قدیم خوب بوده و ..
آخه وقتی تویی که بزرگتری میای میگی هزار سکه و این همه امکانات و ... از کجا بیارم خو تو وقتی هم سن من بودی رفتی خواستگاری اینارو داشتی؟ فقط بلدن بگن شرایط فرق کرده
خب فرق کنه تکلیف من چیه تا بیستو پنج شیش سال درس و سرمایه ای هم نیست چون پدر مادر پولداری ندارم
یعنی چی واقعا خب همین حرفا و کارا و بی درکی و بی سوادی شما باعث فساد شده و کشور به جای پیشرفت علمی باید تو فکر دفع شهوتشون باشن

تصویر مشاور شهر سوال

از اظهار نظر شما متشکریم.
متاسفانه پدیده مبارک ازدواج که کلید حل بخش اعظم مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، به دلایل مختلف دشوار تر از گذشته شده است. قطعا بخشی از این معضل، بر عهده حکومت، بخشی مربوط به خانواده ها، و بخشی مربوط به خود جوانان است که دانسته یا ندانسته، و حتی گاهی بانیت خیر، جوانان را از فضای آرامش و زندگی آرام دور کرده و شرایط را دشوارتر می سازد.

راهش فقط ازدواج موقت است.....وبس....

سلام من ۳۹ سال دارم از ۱۳ سالگی تا حالا که ۸ ساله ازدواج کردم خود ارضایی میکنم تنها راه
درمان خود ارضایی این هست که آدم به عشقش برسه اما متأسفانه خدا قربونش برم دنیا رو
طوری بوجود آورده که ۱۰۰ تا یکی هم به عشقشان نمیرسن

سلام،من دختر مطلقه هستم.یه ساله ک طلاق گرفتم،ولی هرروز دارم خودارضایی میکنم،چندبار توبه کردم مثلا یه ماه نرفتم سراغش ولی از دوباره خودارضایی کردم،شرایط ازدواج مجدد هم ندارم،تک فرزندم و اکثر وقتا تنهام،خانوادم اصلا اجتماعی نیستن،شاید در ماه چندبار خونه مادربزرگم فقط بریم،دیگه اصلا رفت و امد نداریم با هیچکس،هیچ راهی ندارم،بنظر خودمم صیغه اصلا احکام مناسبی نیست.فقط چرته و توی فرهنگ ما اصلا در شان یه دختر نیست،الان موندم چیکارکنم؟خیلی بخاطر خودارضایی عذاب وجدان میگیرم.بعضی وقتا چندماه انجام نمیدم ولی باز میرم سراغش

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
به نوبه خود شرایط شما را درك می‌كنم و از تجربه جدایی شما متاسفم.
متوجه این هستیم که روح و روانتان آزرده خاطر گشته است و نیاز به زمان دارید تا دوباره خود را پیدا کنید، اما مسیری را که در پی گرفته اید فقط صورت مسأله را پاک می کند نه این حل مسأله باشد.

راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه:
الف) نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک اعتیاد و عادتِ نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد.
بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، اندک اندک به مقابله با ایک اعتیاد برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد
ب) تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است‏
ویکتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏ گوید:
افراد مبتلا به این استمناء بیمار گونه و اعتیادی ، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.

توصیه می کنیم به نکات زیر با توجه دقت کنید:

۱. طلاق در هر شرایطی که رخ بدهد، سخت است. حتی اگر زندگی مشترک فرد جهنم باشد، باز هم طلاق از زوایایی دیگر می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر خانم جوانی باشید که باید بعد از جدایی به خانه پدری برگردید!

۲. با توجه به شرایطی که ممکن است داشته باشید، ازدواج دور از دسترس شما نباشد. اگر توانایی این کار را دارید برای جلوگیری از مشکلات آتی حتماً اقدام کنید.

۳. ازدواج موقت يکي از راهکارهاي مذهب ما براي استمتاع (برآورده کردن ميل جنسي) در شرايط فراهم نبودن امکان ازدواج دائم است؛ که اگر زمينه هاي لازم آن در فرد، خانواده، فرهنگ و جامعه به وجود آمده باشد، مي تواند در تامين ضرورت هاي جنسي مفيد باشد.

و در آخر:
برای شما خواهر گرامی، نشاط و خوشبختی را از درگاه الهی مسئلت دارم.

موفق باشید.

سلام ابجی و داداش های گلم حرفاهاتونو خوندم خیلی ناراحت شدم و براتون دعامیکنم ایشالا مشکل ازدواج همتون حل بشه .اون دخترخانومی که گفتن بکارتشو از دست داده باید بگم عزیرم ناراحت نباش خدا بزرگه.برای منم دعا کنید من دختری باکره هستم زیر ۲۰سال سن دارم .خواستگارهای خوبی دارم اما چون من پدر ندارم جا میزنن خیلی ناراحتم دارم دق میکنم توروخدا دعام کنید

خود ارضایی برای زنهای مطلقه مثلا چه ضرری داره؟هیجا هیچ ضرری برای زنی که نمیخواد ازدواج دایم کنه نوشته نشده صیغه اینها هم که وعده سر خرمنه! حالا وقتی روان آدم با خود ارضایی آروم میشه انجام نده که یکی پیدا بشه!؟کو آدم قابل اعتماد؟

تصویر مشاور شهر سوال

سلام. به شهر سوال خوش آمدید.
دوست عزیز، بنده با شما به عنوان یک جوان مؤمن (کسی که به خدا ایمان دارد) و مسلمان صحبت میکنم.
فرض کنید هیچ ضرری ندارد! مگر هر کاری که به ظاهر ضرر جسمی نداشته باشد میتوانیم انجام دهیم؟؟ آیا خوردن مال حرام (دزدی، نزول و ...) ضرری به بدن شما می رساند؟ آیا نعوذبالله نزدیکی شما با یکی از والدین تان ضرر جسمی برای شما دارد؟ حتی ممکن است هیجان و آتش شهوت شما نیز آرامش پیدا کند! آیا شما چنین میکنید؟ قطعا چنین کاری نخواهید کرد!
لطفا دقایقی با خود بیاندیشید. حضرت امیر (ع) میفرمایند: ساعتی تفکر از هفتاد سال عبادت برتر است، یا در جای دیگر میفرمایند: تفکر انسان را به سوی نیکی و عمل صالح دعوت می کند (سفینه البحار؛ج ۳، ص ۱۲۳).

بهتر از اینه که ضربه بدتر بخوره آدم. ازدواج الکیه مگه. هر کسی پیدا شد ادم زنش نمیشه که شاید سالها طول بکشه. ... والا ... تازه مگه فقط همینه بعضی زن و شوهرها هستند که میل جنسیشون با هم فرق داره ک مثلا شوهره سرده اونوقت نمیشه به زن گفت برو صیغه شو. تا جایی که من میدونم درمان سرد مزاجی به این سادگیا هم نیست و باعث طلاق خیلی از زن و شوهرها میشه تو ایران...

من نمیدونم شما چجوری میگید خودارضایی ضرر نداره اگه به سوال و کامنتای دوستان توجه کنید میبینید که روح و روان این عزیزان داره بخاطر خود ارضایی آسیب میبینه که اومدن دنبال راه حل
ضرر که همیشه جسمی نیست بله ماهم میدونیم کسی با خودارضایی چشمش چپ نمیشه

با سلام.
من پسر جوانی هستم که شرایط اطدواج دائم را ندارم و بشدت از فشار جنسی رنج میبرم. علارغم اینکه تا کنون نخواسته ام مرتکب گناه شوم اما واقعا فشار جنسی توان برای ادم نمیگذارد.
کاش این همه خانم های مطلقه که الان دارن از فشار جنسیشون گلایه میکنن، راهی وجود داشت تا به امثال پسرهایی مثل من مواجه بشن و مشکل هر دو طرف حل بشه.

سلام...وقت بخیر.

به نظر من ازدواج موقت بافردی مورد اعتماد چاره کار است...شاید حالا حالا ها مورد ازدواج دائم پیش نیاد براتون....بنابر این ازدواج موقت به صورت صیغه موقت بافردی قابل اعتماد....برای مدت معین.ورفع نیاز جنسی بهترین کاره...از طرفی شما مطعلقه هستسین بنابراین چیزی رو ازدست نمیدین...فقط تا مدتی معین به خواست خودتون یه شریک جنسی حلال خواهید داشت.
انشالله که....هیچکس از روی نیاز به گناه نیوفته....امیدوارم.نظرم.وپیشنهادم.کارامد باشه.....یاعلی

سلام میل جنسی یه پسر ۳۶ ساله رو چطور باید خاموش یا کنترل کرد؟ دیگه از جواب های تکراری و مسخره و پر از تعارف حالم بد میشه اقا برای جوانها چی فراهم کردید که بتونن زن بگیرن و اینطوری خودشونو ارضا کنن؟ مردها در زمینه میل جنسی آسیب پذیر تر هستند و زودتر به سمت گناه و اشتباه و خطا کشیده میشن لطفا نگید ورزش کن غدا نخور شکمتو خالی کن فکرهای بد نکن تنها نباش. درد رو علاج کنید. حاشیه نرید

تصویر شهرسوال

سلام و تشکر از ارتباط شما
بزرگوار
بهترين راه ازدواج است اگر ازدواج نمايد با اندکي تلاش اين مشکلات مرتفع مي شود اما در غير اين صورت راه کار هايي است که بايد انجام دهيد و عزم و اراده خود را بر آن ها تقويت کنيد و آنها را سهل و پيش پا افتاده نگيريد.

توضيحات بيشتر:
"براي مديريت شهوت و سرکشي غريزه جنسي هيچ راهکاري استوارتر و ارزشمند­تر از ازدواج نيست ". شايد فلسفه کلام زيباي پيامبر اکرم را بهتر متوجه مي­شويد که در يک جا فرمود : ازدواج يک سوم دين را حفظ مي­کند.
در حديثي ديگر به فرد يا گروه ديگري (که لابد تأثير شهوت گرايي در انحراف شان بيش­تر بود )فرمود: ازدواج نصف بلکه دو سوم دين افراد را حفاظت و نگهباني مي کند. از اين رو مي فرمايد : در اسلام هيچ بنايي محبوب­تر و ارزشمند تر از ازدواج نيست. اگر زمينه و امکان ازدواج داريد، بايد ازدواج کنيد، در غير اين صورت به راهکارهاي زير که جهت کاهش شهوت وغريزه جنسي ذکر مي شود، رو آوريد :
کارشناسان مسايل جوانان، براي کنترل غريزة جنسي راهکارهاي متعدد و متفاوتي بيان کرده­اند.
راه داروئي و غذايي:
۱- داروهايي جهت کاهش شهوت جنسي به صورت آمپول و قرص و پودر در داروخانه ها موجود است.
۲- برخي داروهاي گياهي در کاهش غريزه جنسي تأثير زيادي دارند،مثل سداب که گياهي است داراي برگ هاي ريز و باريک ،ولي بسيار بد بو که به يوناني فيجن و در شمال ايران (تنکابن و مناطق ديلمان)"پيم" ناميده مي­شود. عصاره و جوشانده برگ آن ميل شود. نام اين گياه در لغت نامه دهخدا آمده كه مي­توانيد اطلاعات بيش­تر را از آن بگيريد.
هم چنين کافور که پودر آن در برخي از مجامع شبانه روزي ايران، براي تعديل غريزه جنسي جوانان، در غذاهاي شان مي ريزند. البته براي تعيين مقدار آن حتما بايد با پزشک مشورت شود.
۳- از غذاهايي که طبع سرد دارند مثل عدس، لبنيات به خصوص ماست، وسبزي به ويژه کاهو وکلم زياد استفاده کنيد.
۴- از خوردن مواد غذايي انرژي زا و محرک که طبيعت گرم دارند، مانند:عسل، خرما، پياز، موز، ارده شيره، قاووت، سير، تخم مرغ، فلفل و انواع ادويه جات، گردو، پسته و. . . پرهيز کنيد يا به حد اقل برسانيد.
۵- کم‌خوري: يکي ديگر از راه‌هاي کنترل غريزة جنسي، دوري از پرخوري است. از اين رو در روايات اسلامي از روزه‌داري به عنوان عامل تعديل غريزه جنسي ياد شده است.
راه هاي ديگر براي كنترل شهوت و غريزه جنسي:
۱- کنترل منفي:
غالبا وقتي سخن از کنترل غريزه جنسي به ميان مي‏آيد، توجه اشخاص به سمت و سوي نوع منفي آن جلب مي‏شود و آن اين است که کسي با وجود تحريکات مختلف و مواجهه با عوامل انگيزش اين غريزه، بخواهد با ميل تحريک شده‏اش مبارزه و مقابله کند . به سوي ارتکاب جرم نرود، چنين کاري گرچه قطعا بهتر از آلايش دامن و عمل به جرم است، ولي پيامدهاي سوء و مخرب آن بر کسي پوشيده نيست. اين کار هم به غايت دشوار است و هم زيانبار . بدين جهت هرگاه شخصي به کنترل غريزه سفارش مي‏شود با چنين برداشتي از آن و تصور دشواري و زيانباري آن، از پذيرفتن چنين توصيه‏هايي سرباز مي‏زند.
۲- کنترل مثبت:
غريزه جنسي اگر با ازدواج مهار نگردد، مطلوب‏ترين راه تسلط بر آن، کنترل مثبت است و آن پرهيز از صحنه‏ها و کارهايي است که به تحريک اين غريزه مي‏انجامد.
اين نوع از کنترل، که در حقيقت جنبه‏ پيشگيري دارد، هم راحت است و هم بي‏زيان، بلکه مفيد و راحت است، زيرا در اين صورت همچون وسيله نقليه‏اي است با سرعت معمولي و قانوني که در مواجهه با خطر، مهار آن زحمت چنداني ندارد. بي‏زيان است، زيرا با اين حال کنترل غريزه فشاري بر جسم و روان تحميل نمي‏کند تا به آن صدمه‏اي وارد شود. مفيد است چون موجب مي‏شود مغز و اعصاب و قواي بدن در حالت عادي به سر برند. تعادل رواني شخص محفوظ بماند. انرژي و سرمايه‏هاي جسمي و روحي او بيهوده مصرف نشوند. برخلاف ماشيني که با سرعتي بسيار فراتر از حد شناخته شده و بايسته خود سير مي‏کند که چه بسا به کلي اختيار آن از دست صاحبش بيرون رفته و مصيبت‏هايي به بار آورد. کنترل آن هم در صورت تحقق، صدها زيان و رنج و زحمت و اضطراب براي وسيله و صاحب آن به همراه دارد.
خداوند در قرآن کريم مي‏فرمايد: «بايد کساني که قدرت و وضعيت مساعد براي ازدواج ندارند، عفت پيشه کنند».
با تأمل معلوم مي‏شود که عفت در اين آيه کريمه معنايي عام دارد. عفت در همه اعضا و اندام است . اکنون طريق کنترل مثبت را به اختصار برمي‏شمريم:
۱- پرهيز از فکر و ترسيم صحنه‏هاي محرک در ذهن و خيال.

۲- دوري از نگاه‏هاي مسموم و مناظر تحريک‏آميز.
قرآن کريم در دو آيه متوالي دستور به نگهداري چشم از نگاه حرام و هوس‏آلود داده است.

۳- گوش ندادن به آوازها و موسيقي‏هاي تحريک‏کننده و مبتذل.

۴- اجتناب شديد از نشست‏هاي غفلت‏زا و معاشرت با دوستان ناباب و گوش سپردن به سخنان تحريک‏آميز.

۵- اعتدال در خوردن.
پرخوري و بي‏نظمي در خوردن در ذخيره‏سازي و انباشتن موادي که نيازمند دفع باشد، مؤثر است، ولي در صورت اعتدال و کم‏خوري سهم ناچيزي از آن صرف تهيه آن مواد مي‏شود.

۶- اشتغال، ورزش و سرگرمي‏هاي مفيد. زيرا با وجود فراغت، هم مواد غذايي در تقويت غريزه به مصرف مي‏رسد و هم‏فکر و خيال مصروف چاره‏سازي در دفع آن مي‏شود. در روايات بر اشتغال و کار و پرهيز از فراغت تأکيد بسيار شده است.

۷- تلاوت قرآن. بي‏شک انس با قرآن، تلاوت، تدبر و تفکر در مضامين آن، خود شفاي هر دردي است که به سرعت کار هر پريشاني را رو به سامان مي‏برد. زخم‏هاي پنهان را التيام مي‏دهد. همت‏ها را تا آسمان‏ها بالا مي‏برد. بشر را از فرو رفتن در عالم حيوانات را نجات مي‏بخشد.

خلاصه اين که: راه حل دين در خصوص نوع مقابله و مواجهه به غريزه جنسي نخست ازدواج و نکاح مشروع است. در صورت عدم امکان، کنترل مثبت با شرحي که بيان شد. سپس کنترل منفي با وجود همه زيان‏هاي آن، ولي هيچ‏گاه به بي‏بند و باري و افسارگسيختگي و آلودگي به گناه رضايت نمي‏دهد. زيان آن را به مراتب خسارت‏بارتر و ويرانگرتر از ضرر کنترل منفي مي‏داند.
اين نوشتار را با اين جمله به پايان مي‏بريم که بزرگان گفته‏اند: «نفس را مشغول بدار وگرنه او تو را به خود مشغول خواهد ساخت».

--موفق باشيد--.

همسرم میل جنسی بسیار کمی داره قبلا که باهم دوست بودیم میل جنسی خوبی داشت اما موقع ازاله بکارت خیلی درد داشت و این کار ۲ ماه طول کشید که هیچ لذتی برای من نداشت چون همش آه و ناله میکرد از اون روز میل چنسیش کم شده و الان ۱ ساله با من رایطه نداره میگه اگه دوستداری بیا کارت انجام بده اما من این مدلی دوست ندارم و بیشتر حالتی میپسندم که کشش ۲ طرفه باشه . با تجربیاتم قبل از ازدواج من فکر میکردم همسر آینده ام هم همین مدلی هست اما اشتباه بود فکرم. الان نیاز به سکس دارم شدیدا اما اون نمیتونه از طرفی هم چون خیلی بد اخلاقه و اصلا زنانه رفتار نمیکنه منم تمایلی برای رابطه دیگه باهاش ندارم یه دوسدختر دارم که تمام نیاز های منو برآورده میکنه نمیدونم چکار کنم بد وضعیتی گیرکردم.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترم. به شهر سوال خوش آمدید.
دوست عزیز، قطعا تجربیات متعدد و بی حد و مرز شما پیش از ازدواج در بروز این مشکل دخیل بوده است. اکنون البته چنین گمان نکنید که به بن بست رسیده اید. اگر مشکل همسر شما ، یک مسئله پزشکی زنانه است که مانع روابط جنسی شماست و یا باعث میشود همسرتان لذتی از این رابطه نبرد یا رابطه همراه با اذیت و ناراحتی وی باشد، قطعا چنین مشکلی قابل حل خواهد بود. لازم است همسر شما به یک متخصص زنان مراجعه نمایند تا در این زمینه معاینه شوند. توصیه ما هم آن است در هر صورت اولین گام شما مراجعه به متخصص زنان باشد. اگر مشکل دیگری در رابطه زناشویی شما وجود دارد که گمان میکنید پزشکی نیست و جنبه و ریشه روانشناختی یا روانپزشکی دارد، بهتر است به متخصص روانشناس یا روانپزشک سکسولوژیست مراجعه کنید تا با بررسی دقیق وضعیت شما و همسرتان، هم تشخیص درست و کاملی از مشکل داشته باشند و هم برای حل مشکل شما اقدام مطلوب را انجام دهند.
برای داشتن یک زندگی مشترک آرام و سالم، و حتی داشتن یک زندگی اجتماعی آرام،حتما به روابط جنسی خود با همسرتان توجه ویژه داشته باشید و اگر احساس کردید مشکلی هست حتما به دنبال حل آن باشید.
موفق باشید.

تصویر شهرسوال

با عرض سلام و احترام

نگراني شما از بابت موضوعي كه بدان اشاره نموديد، طبيعي است؛ زيرا انسان داراي مجموعه اي از غرايز مي‌باشد كه از جمله مهمترين آنها ميل جنسي است؛ پر واضح است كه عدم ارضاء و يا نقص در ارضاي هر كدام از غرايز موجب ناراحتي و نگراني‌هاي مي‌گردد؛ به عبارتي روابط جنسي زوجين يكي از عوامل اصلي و اساسي زندگي زناشويي محسوب مي‌گردد و در واقع روابط جنسي مؤثر، موجب پايداري بيشتر زندگي زناشويي مي‌شود. سرد مزاجي زنان مي‌تواند علت‌هاي متعددي مانند عدم درک و ارتباط عاطفي و صميمانه، کامروا نشدن از همبستري، ناراحتي‌ و دلخوري‌ها از همسر، اضطراب، مشکلات جسمي و رواني داشته باشد. همانطور که بيان کرده‌ايد علت سردي مزاجي همسرتان احساس ناراحتي و ناخوشايندي از ارتباط اول بوده است؛ که براي تشخيص و ارزيابي دقيق‌تر مي‌توانيد به يک سکس تراپ مراجعه کرده و مشکل را مطرح کنيد. همچنين عدم ارتباط به خاطر عدم تمايل وخواست ايشان، و همچنين ارتباط فرازناشويي علاوه بر اينکه مشکل را حل نخواهد کرد باعث سردي بيشتري و مشکلات ديگري خواهد شد.

در ادامه نکات کلي در مورد تقويت رابطه جنسي بيان مي‌شود:

۱. براي زنان رابطه جنسي و رابطه عاطفي کاملا درهم تنيده است. درواقع اين شايد مهم ترين تفاوت جنسي زنان و مردان در رابطه جنسي باشد. زنان براي برانگيخته شدن و رسيدن به اوج لذت زمان بيشتر و هنچنين احتياج به پيش نوازش بيشتري دارند. از اين رو دليل بسياري از بي ميلي هاي جنسي يا دردناکي رابطه جنسي در زنان، رعايت نکردن اصل ساده پيش نوازش در مردان است.
۲. به جاي اصرار در داشتن رابطه جنسي سعي کنيد از نظر عاطفي نيازهاي همسرتان را برآوده کنيد که در اين صورت همراهي بيشتري با شما خواهد داشت. به عبارت ديگر بجاي اينکه به صورت کلامي اين موضوع را بخواهيد با برآورده کردن نيازهاي عاطفي به خواسته هايتان برسيد.
۳. سعي كنيد از ساختمان جنسي خود و همسرتان، اطلاعات كافي بدست آورده و نقاط حساس فيزيكي و حساسيت هاي تحريكي او را بشناسيد تا نزديكي كامل و كم آسيبي داشته باشيد.
۴. در طول روز هم يكديگر را نوازش كنيد، يكي ديگر از دلايل موفقيت و خوشبختي برخي از زوج ها اين است كه گاه و بي گاه بدون اينكه هيچ دليل خاصي وجود داشته باشد، يكديگر را در آغوش مي كشند، بسياري از زوج ها تنها دو نوع ارتباط لمسي دارند: يا هيچ چيز يا مقاربت، و زمانيكه اين چنين باشد معمولا «هيچ چيز» بيشتر تكرار مي شود! اين تكرار باعث مي شود زن احساس كند تنها به ويژگي هاي جسمي و جنسي او اهميت داده ايد، نه عواطف و شخصيت زنانه او.
۵. در يادداشت هاي خود (مثل پيام هاي كوتاه) براي همسرتان از جملات زيبا، دلنشين، دوست داشتني و مهيج استفاده كنيد تا هنگام برگشت به منزل، اشتياق و ميل به ديدن يكديگر در شما بيشتر شود. يك تماس تلفني از محل كار يا منزل به همسرتان، هزينه زيادي نخواهد داشت.
۶. كمي احساس، خرج كنيد، همسرتان را در صورت داشتن ظاهر، آرايش و پوشش متناسب، تشويق نماييد و نشان دهيد كه از اين امر خوشحال هستيد.

انشاالله موفق باشيد.

سلام دوستان
من یک پسر ۲۶ ساله هستم که شرایط ازدواج دایم ندارم ولی همسایه ای داریم که دختر طلاق گرفته ای دارند و من مدتهاست که در فکر صیغه کردن او هستم
ولی میترسم که این موضوع را با او مطرح کنم
نمیدونم که او هم تمایل دارد یا نه
میخواستم منو راهنمایی کنید

تصویر شهرسوال

دوست گرامي، سلام؛ از اعتماد شما به اين مجموعه از تشکر مي کنيم.
درک مي کنيم که شرايط خاصي داريد و نياز داريد که ازدواج کنيد ولي متاسفانه در جامعه ما نگرش منفي به ازدواج موقت وجود دارد و ممکن است دختر مورد نظر تمايلي به اين موضوع نداشته باشد يا نگرش بدي به آن داشته باشد. نمي دانيم چه شرايطي داريد مي توانيد اين موضوع را با او مطرح کنيد يا خير. آيا ارزش آن را دارد که موضوع را با او مطرح کنيد و ريسک کنيد يا خير. شما مي توانيد کسي را واسطه کنيد تا با او صحبت کند مثلا يکي از بستگان تان که خانم است را واسطه کنيد تا با او صحبت کند. اگر هم خودتان با او صحبت مي کنيد با يک مقدمه و با احترام مسئله را مطرح کنيد. مثلا بگوييد که مسئله اي را مي خواهيد با او مطرح کنيد که احتمال مي دهيد ناراحت شويد يا نپسندد يا عصبي شود ولي قصدتان بد نيست و اگر پاسخش منفي است لطفا ناراحت نشود.

ببینید توی رابطه جنسی بدون عقد و ازدواج دو نفر همدیگه رو دوست دارن، که اگر به لحاظ حقوقی و شرعی هم به هم پایبند بشن تقریبا مشکل اوکی میشه...
اما در ازدواج موقت دو نفر علی رقم وجود پایبندی حقوقی و شرعی، به هم علاقه ندارند.
به نظرم مشکل اینه...
شما چطور می توانید با کسی که دوستش ندارید رابطه جنسی برقرار کنید؟؟؟
اینطوری که یک جور بردگی جنسی به حساب میاد...!!!
اما اگر به طرف مقابل علاقه داشته باشید و احتمال هم بدهید که شاید این رابطه موقت منجر به یک رابطه دائم بشه، این برای من به شخصه قابل قبوله...

تصویر شهرسوال

با سلام.
در پاسخ بايد عرض نمود:
اولا رابطه جنسي يک مسئله فيزيکي است و معناي آن صرفا بردگي جنسي نيست. بلکه در بسياري از مواقع بر طرف کردن نياز جنسي توسط مرد يا زن است. اما تشکيل کانون خانواده پايدار، متوقف بر علاقه و عشق است. در مناسبات حقوقي و فقهي، با نوعي قرار به نام عقد، کانون خانواده شکل مي گيرد و همه مسائل حقوقي و فقهي نيز بر آن مرتب مي شود. اما اين کانون پايدار نيست و يا اگر هم در ظاهر پايدار باشد، سبب سکونت و آرامش روحي نخواهد بود. يعني خانواده به غرض اصلي خود که آرامش و سکونت روحي است نمي رسد.
ثانيا در نظام اجتماعي پايدار، هر نوع رفتار و ارتباطي، تابع قوانين است. اگر ارتباط تابع قوانين نباشد، سبب فروپشي آن جامعه خواهد شد. اينکه گفته مي شود فروپاشي، به معناي آن نيست که بلا فاصله فروپاشي مي کند. بلکه شدت آن به ميزان دوري جامعه از قوانين است. نظام اجتماعي اسلام نيز براي پايداري جامعه و ثبات آن براي هر نوع ارتباطي قوانيني را تعيين نموده است که مردم با رعايت آن به ارتباط اجتماعي و تبعات ان پاي بند مي شوند. يکي از اين رفتارها، ارتباط با جنس مخالف است. در صورتي که طرفين با هم به ارتباط متعهد باشند و تبعات آن را بپذيرند، جامعه داراي قوام خواهد شد. اما اگر اين ارتباط مقيد نباشد و طرفين به آن پاي بند نباشند و تبعات ان را نپذيرند، جامعه قوام خود را از دست خواهد داد.
ثالثا اينکه يک رابطه موقت به رابطه دائم مبدل شود، يک احتمال است که متأسفانه مبدل نمي شود. در اين بين، ممکن است دختر آسيب ببيند و براي ادامه زندگي او تبعاتي داشته باشد. پاسخ اين تبعات را چه کسي مي دهد؟ دين اسلام بر اساس احتمال کار نمي کند. مي گويد حتي اگر مي خواهيد رابطه موقت داشته باشد، حتما به آن متعهد شده . عقد موقت بخوانيد. نه آنکه بدون تعهد ارتباط داشته باشيد. اگر کسي حاضر باشد در رابطه موقت خود متعهد شود، احتمال آنکه به رابطه دائم برسد و در رابطه دائم هم متعهد باشد، بيشتر است. زيرا بسياري از مردها در رابطه هاي بدون تعهد خود، هرگز متعهد نخواهند شد.

/۳۹۱۵۹۰/

سلام من دختر ۲۳ سالم هستم باشخصی ازدواج‌کرده بود ک‌۴ سال رابطه عشقی داشتیم و حتی گاهی نزدیکی بعد ۴ سال امد خواستگاریم دروانی ک رابطه برقرار میکردم متوجه شدم ناتوانی داره بااین همه قبول کردم باهاش ازدواج کردم چون دوسش داشتم ولی متاسفانه بعد سه ماه زندگی زنا ش‌ویی بخاطر دخالت های خانوادش طلاق گرفتم تو رابطهای زناشویی من هیچ لذتی نداشتم ولی الان بعد طلاق واقعا از لحاظ روحی جسمانی بهم فشار امده و هر چند مدتی خود ارضایی دستی میکنم با اینکه از این کارم راضی نیستم وبعد این کار واقعا پشیمون میشم چون من واقعا دنبال رضایت خدا هستم الان یه خواستگار دارم پسر مجرد ولی تفاوت سنی زیاد طرف ۴۳ ساله اش نمیدونم ایا تفاوت سنی ممکن تو اینده مشکل ساز باشه چون من انتخاب دوم باید دقت کنم واصلا شکست دوم تو زندگیم نمیتونم تحمل کنم وحاضر نیستم با مرد مطلق بچه داره ازدواج کنم نظر شما چیه با این فرد ۴۳ ازدواج کنم ؟فردای زندگیم مشکل ساز نمیشه؟!واقعا خیلی اذیتم چون زخم زبون های مردم نمیتونم بشنوم .خواهشا کمکم کنید

تصویر شهرسوال

سلام دوست گرامی و تشکر از ارتباطتان با این مرکز

با عرض معذرت، متاسفانه امکان پاسخگویی از این سامانه دیگر مقدور نیست.

برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ، از راه های ارتباطی ذیل استفاده بفرمایید. دوستان کارشناس در این بخش ها خدمت شما هستند:

۱) نسخه جدید "اپلیکیشن پاسخگو"

این برنامه را می توانید از این لینک دریافت کنید:
https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

۲) اگر امکان نصب و استفاده از برنامه فوق را ندارید، می توانید با مراجعه به این آدرس اینترنتی و ثبت مشخصات، پرسش خود را از طریق وبسایت مطرح نمایید:
https://user.pasokhgoo.ir

نظرات